AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #21 Skrevet 22. august 2022 Mange i politiet prioriterer barn som er på vei ut feil rettning da det er mye billigere på sikt. Så du skal ikke undervurdere å anmelde da dette var ganske alvorlig trakasering. Skal ikke se bort ifra at de skyldige kan få et lite preventivt besøk av politiet. Men personlig hadde jeg ringt politiet direkte når slikt skjer, da terskelen er lavere for å sende en patrulje der og da. Anonymkode: 508f8...d1e 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #22 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange i politiet prioriterer barn som er på vei ut feil rettning da det er mye billigere på sikt. Så du skal ikke undervurdere å anmelde da dette var ganske alvorlig trakasering. Skal ikke se bort ifra at de skyldige kan få et lite preventivt besøk av politiet. Men personlig hadde jeg ringt politiet direkte når slikt skjer, da terskelen er lavere for å sende en patrulje der og da. Anonymkode: 508f8...d1e og kanskje påstod at du hadde sett disse drittungene røyke ett eller annet, og at du synes dette luktet "merkelig" eller noe sånn. Kanskje ungdommene røyker hasj? politiet pleier vel å være temmelig "kjappe på avtrekkeren" hvis dem får nyss om hasj-bruk. Ergo litt større sannsynlighet for at dem rykker ut. Anonymkode: 2a986...9c6
GammelKaktus Skrevet 22. august 2022 #23 Skrevet 22. august 2022 Ville anmeldt småjævlene, så ville jeg fått tak på foreldrene og forklart hva slags drittunger det har i hus. Om du kommer så langt med det er jeg usikker på for ungdommer som oppfører seg slik har kanskje ikke de beste hjemmeforholdene. Hvis de går på samme skole så ville jeg og tatt det opp med skolen... Altså jeg ville dratt inn alt man kan dra inn, hadde nok slengt inn en bekymringsmelding og, for det er bekymringsverdig at man oppfører seg slik. Så ville jeg nok som de andre sier fått han innenfor noe treningsgreier, få seg et skikkelig nettverk. Kanskje de på skolen og kan tipse på noen som er greie å henge med, er jo alltid noen som er flinkere til å inkludere enn andre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #25 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Egget? Anonymkode: 02933...981 Kastet egg på. Sånn, har du noe mer å komme med da nå som du forstår hva TS mente? Jeg er enig med de som mener du bør politianmelde dette, TS. Anonymkode: 4c761...a87 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #26 Skrevet 22. august 2022 Du politianmelder. Du kontakter foreldrene. Du tipser barnevern om at drittungene trenger tettere oppfølging fra hjemmet. Og hvis det skjer noe på skolen, på skoleveien/skolebussen, eller skolerelaterte arrangementer får du opprettet mobbesak. Anonymkode: b26d2...874 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #27 Skrevet 22. august 2022 Jeg hadde ikke politianmeldt, ville tattkontakt med forekdrene i steden Anonymkode: a7f1f...626
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #28 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vil ikke det bare bli henlagt? Ts Anonymkode: d1a55...7b9 Du kan anmelde for mobbing. Anonymkode: e5ae4...bb3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #29 Skrevet 22. august 2022 Har han noe på tlf som kan dokumentere det guttene driver med? Som kan videresendes til mødrene deres? Hadde jeg fått vite at min sønn holdt på sånn hadde jeg trukket inn mobilen og pc frem til romjula. Det de fortjener er jo grisejuling, men hva de fortjener og hva man kan gjøre er jo ikke alltid det samme Anonymkode: 7e810...134 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #30 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): og kanskje påstod at du hadde sett disse drittungene røyke ett eller annet, og at du synes dette luktet "merkelig" eller noe sånn. Kanskje ungdommene røyker hasj? politiet pleier vel å være temmelig "kjappe på avtrekkeren" hvis dem får nyss om hasj-bruk. Ergo litt større sannsynlighet for at dem rykker ut. Anonymkode: 2a986...9c6 Noen uniformerte karer med hunder på døra hadde kanskje vekket mor og far litt også Anonymkode: 7e810...134
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #31 Skrevet 22. august 2022 Åååå neiii mammahjertet mitt hadde knust av dette! Neimen altså, jeg har en 15 åring selv og hadde en mamma kommet rasende på døra mi å fortalt meg at ungen min hadde vært med på noe sånt så hadde jeg holdt ungen min mens ungen din slo’n .. Neida, ikke så voldsomt, men jeg hadde blitt skikkelig skuffet og forbanna, og jeg snakker ikke sånn «nå tar jeg telefonen din og skrur av internett»-forbanna, men langt forbi det stadiet. Fy søren. Vet du hva, som en mor så hadde jeg likt å vite dette, og jeg hadde aldri akseptert at noen av barna mine oppførte seg sånn eller i ettertid fortsatte «ååh måtte du hente moren din» osv. Du sier at han utredes for autisme, og det går ann å være litt raus når man er 15 år, man oppfører seg for faen ikke sånn. Fader så forbanna jeg hadde blitt! Gå å ring på, du har jo adressen. Anonymkode: 8a08b...db8 3
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #32 Skrevet 22. august 2022 Uff, det her er ikke ok. Du MÅ ta kontakt med skolen og foreldrene, og si at du kommer til å anmelde. Skal love deg at de ikke tør å gjøre noe dersom foreldre sier at de kommer til å få anmeldelse mot seg, så du får "true" med det du kan true med. Ta kontakt med skolen også, alt av lærere og rektor må blandes inn, kan bare tenke hvordan det er på skolen for han da? Anonymkode: 8f272...e81
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #33 Skrevet 22. august 2022 Du bør snakke med barnet om at noen folk ikke er helt riktig navla. Mange av dem har barn. Barna vokser da opp i et hjem som presenterer unormalt som normalt. Dette er som det er. Får ikke gjort mye med det. Men også barn må vite at sånn er virkeligheten. Når noen ber deg hjem til dem - takk ja. Om adressa viser seg feil eller noe ser vonky ut - dra hjem. En 15-åring skulle aldri ha blitt sendt ut i verden så uforbredt at hen lot seg lure til å besøke mer enn en adresse. Når andre ser at et barn er så lett å lure så tiltrekker det barnet seg «rovdyr». Både voksne og barn. Så forbered han bedre, ts. Han er akkurat nå som en liten kylling ute i revegården. Kan du gjøre noe med akkurat de her guttene? Kanskje. Mens et finnes flere. Det finnes voksne menn. Det finnes voksne damer. Så sko han bedre. Anonymkode: 5b0dd...35f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå