Gå til innhold

Min sønn ble egget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har det seg sånn at min sønn på 15 har blitt mobbet en del.

Han har nå byttet skole og prøver og få nye venner.

Han traff en guttegjeng på fritid og la dem til på snap.

I går skrev han: noen å henge med på snap og en gutt fra den gjengen tok kontakt og vill treffes, han sendte adressen sin og min sønn dro hjem til han.

Da han kom bodde ikke den gutten der, han ble sendt rundt i 1t i regnet til forskjellige adresser og da han kliss våt til slutt fant frem satt guttene i vinduet og kastet egg på han.

Han kom hjem våt og full I egg med masse sinne og hevn tanker 

Som mor blir jeg fly forbanna og det er ikke til å unngå at jeg selv ønsker disse guttene pryl!

Hvordan håndtere dette best. At mor kommer eller snakker med foreldre gir jo bare mer mobbing. Dette har jeg opplevd før.

Åå måtte du sende mamma for å beskytte deg.. ect..

Anonymkode: d1a55...7b9

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han ta igjen, såpass han slipper gjøre det mer enn en gang... 

Anonymkode: f69b9...3d3

• Liker 7
Skrevet

Shit! Klem til deg og gutten din. Vet ikke helt hva som er innenfor boken å gjøre her, men har du alt prøvd alt fornuftig og politisk korrekt ville jeg nok gitt litt f i å være snill og fått noen til å ta igjen med dem. Ikke vold, men kanskje litt utdriting?

Anonymkode: b2cad...c09

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde anmeldt dem for vold.

Anonymkode: 19912...5a7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

La han ta igjen, såpass han slipper gjøre det mer enn en gang... 

Han er bare 1 , de er 3. Da vil han nok få enda mer om ikke får han bank..

Er rådvill.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde anmeldt dem for vold.

Anonymkode: 19912...5a7

Vil ikke det bare bli henlagt?

Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Send han på treningsstudio med billig PT trener, og så starte med idrett/sport

Anonymkode: 737ba...f58

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Shit! Klem til deg og gutten din. Vet ikke helt hva som er innenfor boken å gjøre her, men har du alt prøvd alt fornuftig og politisk korrekt ville jeg nok gitt litt f i å være snill og fått noen til å ta igjen med dem. Ikke vold, men kanskje litt utdriting?

Anonymkode: b2cad...c09

Ja, jeg sitter seriøst å lurer på om jeg skal sende noen for å skremme dem.

Jeg vet det ikke er etter boken, men nå er det nok.

Han er litt anderledes og utredes for autisme... Men det gir ingen rett til å ta kontakt med han for å gjøre dette.

Jeg satt å gråt etter han la seg i går og lovet han før han gikk i seng at de skulle ikke slippe unna.

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Send han på treningsstudio med billig PT trener, og så starte med idrett/sport

Anonymkode: 737ba...f58

Ja, har tenkt det også.

Han ønsker å starte trening så det er bra.

Men det hjelper ikke i øyeblikket. Tar tid å bygge seg opp så folk ikke tørr å mobbe

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Sønnen din er over kriminell lavalder, å ta igjen med vold er derfor dumt. 

Han må rett og slett bare kutte de ut.. 

Anonymkode: a57ae...f9e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For noen forferdelige ungdommer. Jeg ville forsøkt å finne ut hvem foreldrene er og tatt en prat med dem. Hadde mine barn vært med på noe slikt som de 3 gjorde, så håper jeg noen hadde sagt det til meg så jeg kunne tatt en alvorsprat med barnet mitt. Det kan jo være de tenkte det var uskyldig moro og rett og slett ikke forstår hva denne oppførselen gjør med en ungdom som allerede har sitt å stri med?? 

Jeg er opprørt på din sønns vegne, dette er virkelig ikke greit!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er bare 1 , de er 3. Da vil han nok få enda mer om ikke får han bank..

Er rådvill.

Ts

Trenger ikke bli juling om han er smart, klekker ut en skikkelig plan, ikke reagerer med pryl selv. Problemet med foreldre i dag er at de ikke lærer ungene sine å stå opp for seg selv på en måte som sier "back off" uten at det handler om vold. Han må tøffes opp, lære forsvare seg selv fysisk såvel som verbalt osv. Mammahjertet ditt kan ikke gjøre den jobben. Det må vike for andre sider hos en forelder. Man tar bare igjen en gang og man tar igjen på en slik måte at det ikke kommer tilbake til en selv om alle vet det var deg som tok igjen, samt at du er tydelig på at det blir verre om de prøver igjen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, har tenkt det også.

Han ønsker å starte trening så det er bra.

Men det hjelper ikke i øyeblikket. Tar tid å bygge seg opp så folk ikke tørr å mobbe

Ts

har ikke bare med å bli større å gjøre.
på treningplass vil ha bygge nettverk, det tar også tid men folk kommer i snakk når man holderp å med det samme, og vips så har han venner også.
å trene fører også til bedre selvtillit

Anonymkode: ef134...b87

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sønnen din er over kriminell lavalder, å ta igjen med vold er derfor dumt. 

Han må rett og slett bare kutte de ut.. 

Anonymkode: a57ae...f9e

men gutten kommer mest sannsynlig til å møte denne gjengen igjen mange ganger. Til og fra skolen, for eksempel. I skole-gården, eller inne på skolen. 

det er ikke praktisk mulig å bare "gå sin vei" eller noe, så lenge denne gjenge kommer til følge etter ham og fortsette å plage ham. Komme med skjellsord / stygge kallenavn, eller kaste ting på ham, eller stjele tingene hans. 

Anonymkode: 2a986...9c6

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde anmeldt og bedt politiet ta seg en alvorsprat med dem. Det har større effekt enn å prate med foreldrene. 

Anonymkode: a6147...874

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde anmeldt og bedt politiet ta seg en alvorsprat med dem. Det har større effekt enn å prate med foreldrene. 

Politiet rykker jo knapt nok ut på alvorlige hendelser lenger, hva er det for naivt vås du prøver å innbille henne ?

Anonymkode: 64d97...9c1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Politiet rykker jo knapt nok ut på alvorlige hendelser lenger, hva er det for naivt vås du prøver å innbille henne ?

Anonymkode: 64d97...9c1

Politiet har helt klart for lite ressurser, og må prioritere hva de rykker ut på. Samtidig ønsker de å arbeide forebyggende, og ha dialog med ungdommen. Hvorvidt politiet vil ta et ord med gutta i denne saken beror på alvorlighetsgraden og om de har ledig tid. Dette varierer fra distrikt til distrikt.

Det er ikke naivt å mene at det har mest effekt å få politiet til å ta en prat med gutta. Men det er sterkt beklagelig at mange bor områder der politiet må prioritere ned slikt arbeid.

Det jeg ikke skjønner er hva du mente å oppnå med din kommentar. Er det en kritikk av politiet eller av mitt råd? Jeg vil tro ts selv vet best hva hun kan forvente av politiet der hun bor. Her jeg bor er det slett ikke utenkelig at en patrulje ville tatt seg tid til å prate med ungdommen.

Så i stedet for å klage på andre, så kunne du jo kommet med en konstruktiv anbefaling selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hjelper kanskje ikke at mamma må komme til unnsetning, men kan love deg at en storebror, nevø eller lignende som er eldre kan true de til å holde kjeft,ellers så... :)

Anonymkode: 17d80...312

• Liker 3
Skrevet

Ja gutter trenger ikke være bedre enn jenter når det gjelder ondskapsfull mobbing og utestenging.

Tenker da særlig på de ørten trådene her inne om det er «best» å være gutte- eller jentemamma. Det kan være vel så utfordrende å ha gutt, og situasjoner som den ts beskriver skjærer i hjertet :( 

Jeg ville prøvd å finne ut hvem foreldrene er og tatt det opp med dem. De er bare 15 år så å bli irettesatt av voksne er helt innafor.

Anonymkode: a777a...00a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Hadde også gjort det. Her blir innbrudd i hus henlagt, men politet er skikkelig ‘på’ ungdom, kriminalitet og rus

Forøvrig synes jeg ikke at man skal la være å anmelde bare fordi det kan bli henlagt. Ville man rådet en som er utsatt for seksuelt overgrep å droppe anmeldelse? Selv om mange saker blir henlagt? 

Synes du skal anmelde handlingen. Det er din/hans jobb. Så får politiet ta det derfra. Og i tillegg viser du sønnen din at det som har skjedd ikke er riktig å

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...