Gå til innhold

«Språk og navn» - del opp dette underforumet!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele dette underforumet spammes ned av navnetråder. Lucas-Nathaniel? Eller Matheo-Chrisander? Jeg blir gal! Kan vi please få språkunderforumet tilbake??

Anonymkode: eed39...6fb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må noen faktisk begynne å diskutere språk. For eksempel ved å lage flere språktråder. 

Men det er jo enklere og mindre forpliktende å velge det fineste av tre navn enn å ha en kvalifisert diskusjon om språk som strekker seg ut over ren rettskrivning som man kan slå opp i enhver ordbok.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hele dette underforumet spammes ned av navnetråder. Lucas-Nathaniel? Eller Matheo-Chrisander? Jeg blir gal! Kan vi please få språkunderforumet tilbake??

Enten det, eller rett og slett lage en regel for hvor mange tråder samme person kan starte i et enkelt underforum. Blir litt merkelig med alle "vi har sju unger med c i navnet og nå kommer nummer åtte"-tråder. 

Anonymkode: 3a19d...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullvott skrev (1 time siden):

Da må noen faktisk begynne å diskutere språk. For eksempel ved å lage flere språktråder. 

Men det er jo enklere og mindre forpliktende å velge det fineste av tre navn enn å ha en kvalifisert diskusjon om språk som strekker seg ut over ren rettskrivning som man kan slå opp i enhver ordbok.  

Tja.. hva er galt med diskusjon om rettskriving? Hvem skal definere hva som er en «kvalifisert diskusjon» om språk? Trenger ikke lage det så smalt og elitistisk at ingen tør skrive innlegg, liksom.. Bare alle de navnetrådene som gjør meg gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tja.. hva er galt med diskusjon om rettskriving? Hvem skal definere hva som er en «kvalifisert diskusjon» om språk? Trenger ikke lage det så smalt og elitistisk at ingen tør skrive innlegg, liksom.. Bare alle de navnetrådene som gjør meg gal.

Jeg mener ikke å lage det smalt og elitistisk, og jeg er veldig enig i at det har tatt helt av med navnetråder av typen "Hva er best av A, B eller C?" Den som trolig produserer 99% av dem ødelegger egentlig forumet for det er på grensen til spam når det blir så mange.

Det jeg tenkte på da jeg skrev det du siterer var spørsmål av typen "Hvordan skriver man desvere/ dessverre/ desverre/ dessvere?" Helt rene faktaspørsmål gir liksom ikke noen grunnlag for diskusjon, og selv barneskoleelever er kjent med hvor man slår opp slike ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det som det er jeg. Er interessert i både språk og navn og jeg innrømmer at jeg koser meg med alle trollenavnetrådene med helt hinsides navn. 

Anonymkode: a575a...dcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...