Gå til innhold

Louise Angelica Riise

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Det er viktig for oss med ADHD å ha faste rutiner og klokkeslett om morningen». Gaahh… Det må vi alle ha! Vi skal levere barn til et gitt klokkeslett og vi skal være på jobben til et gitt klokkeslett. Det er bare Influensere som kan suse og duse hjemme om morningen, uten faste rutiner.

Nei, nå må jeg slutte å følge med på dette sirkuset. Har ikke godt av det.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zooli skrev (34 minutter siden):

«Det er viktig for oss med ADHD å ha faste rutiner og klokkeslett om morningen». Gaahh… Det må vi alle ha! Vi skal levere barn til et gitt klokkeslett og vi skal være på jobben til et gitt klokkeslett. Det er bare Influensere som kan suse og duse hjemme om morningen, uten faste rutiner.

jeg trykker litt fort av og til, men sa hun SÆD flekk på veskene eller hørte jeg feil?🙈

• Liker 1
Skrevet
Zooli skrev (41 minutter siden):

Det er viktig å ha klokkeslett sånn som resten av samfunnet.... men vanskelig å klare holde seg til klokkeslett, vanskelig å komme seg opp,huske ting og tang og hva en skal, holde orden i rutiner og gjøremål...  det kan jeg skrive under på. 😁

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Palmemor skrev (8 timer siden):

Du kan fint ha adhd, uten at det er ett problem. Ingenting er ett problem før det blir ett problem for noen. Syns ikke man skal kimse av diagnoser og komme med «ha ha» kommentarer, for mange har udiagnostiserte lidelser. Og mange sliter. Mange gjør ikke 

Det var ikke meningen i det hele tatt og komme med en « ha ha» kommentar. Men det har jo gått helt inflasjon i adhd. Det jeg tenker er at disse tingene jeg listet opp er jo ting som er helt vanlig, og som mange har/går gjennom i perioder uten at det må settes en diagnose. Og mulig, kanskje… at egentlig det ikke er ett problem men blir gjort til et problem . 
Jeg har mange ganger de siste årene fått kommentaren « du må jo ha ADHD!?»
Mulig det.. men velger heller å tenke at jeg er kreativ, engasjert , ivrig..  

Endret av gladidag
  • Liker 6
Skrevet
gladidag skrev (15 minutter siden):

Det var ikke meningen i det hele tatt og komme med en « ha ha» kommentar. Men det har jo gått helt inflasjon i adhd. Det jeg tenker er at disse tingene jeg listet opp er jo ting som er helt vanlig, og som mange har/går gjennom i perioder uten at det må settes en diagnose. Og mulig, kanskje… at egentlig det ikke er ett problem men blir gjort til et problem . 

ja og jeg er enig i at det ikke trenger å settes diagnoser i hytt og pine, og at influensere gjør ting vanskelig for folk. De som (dessverre) ser opp til disse menneskene kan jo begynne å tvile på seg selv. 
Som du sier, man velger selv hvordan man håndterer ting. Jeg er ganske sikker på at jeg har adhd selv, men det er ikke ett hinder for meg i hverdagen og ikke noe jeg trenger å få en diagnose på 

De som ikke er så trygge i seg selv kan jo risikere å løpe ned legekontoret nå fordi det har blitt «det nye». Helt håpløst at disse influenserene har så mye spillerom 

• Liker 2
Skrevet

Også så stolt som hun er! Som om "nå har jeg også fått siste utgave av Louis Vuitton vesken!". 
Hvorfor er denne diagnosen så hot & trendy? Jeg forstår jo at diagnosen muligens er overrepresentert blandt influencere, men hvorfor ser de på det som status?

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Meg.no skrev (6 timer siden):

Også så stolt som hun er! Som om "nå har jeg også fått siste utgave av Louis Vuitton vesken!". 
Hvorfor er denne diagnosen så hot & trendy? Jeg forstår jo at diagnosen muligens er overrepresentert blandt influencere, men hvorfor ser de på det som status?

Er helt forkastelig rett og slett. Også alle de greiene hun trekker frem om seg selv innpakket i en «det er pga adhd, tihihi»-attitude, hver eneste av tingene hun sier er jo felles for ganske mange av oss - med eller uten diagnose! Også veldig spesielt at hun sier at når det gjelder ungen, så klarer hun gjøre alt korrekt - planlegge, gjennomføre, holde tidspunkt, huske på alt av ting og gjøremål - da kan hun faktisk bestemme det selv, da! Da har man ikke adhd! For øvrig kaller hun dette for hyperfokus, så hun har mao ikke forstått hva hyperfokus faktisk er heller.

Og hvorfor skulle hun absolutt utredes i det hele tatt? «Kollegaen» hennes Kristin Gjeldsvik er det mange som har påpekt at helt tydelig har sterk adhd, og KG har sagt hun kan se det samme selv, men har ikke noe behov for å utredes. Kan ikke fordra hun, men akkurat der synes jeg veldig mange andre i den flokken burde gjort som henne.

Endret av baremeg007
  • Liker 11
Skrevet
gladidag skrev (8 timer siden):

En kan godt ha "snev av adhd", dvs noe av det samme symrpomene. pg alle kan glemme nøkler ,avtaler, ha det litt rotete..men de fleste klarer å korrigere seg selv inn igjen bra. Hos de med adhd så er ypmptomene mye større, konsekvensene større, såpass at det er en funksjonsnedsettelse i hverdagen. I tillegg kommer den indre uroen, tankespinn, den negative dialogen en ofte hsr med seg selv, dåelig selvbilde., RSD,..ja jeg orker ikke utdype noe mer nå. Dette kan leses om andre steder

Gi henne litt slækk. Adhd viser ikke nødvendigvis på bilder på Instagram. 

Jeg synes det er flott at voksne damer  (og ikke bare guttene) endelig for satt diagnose og får svar påhvorfor de er som de er pg hjelp. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
MiniMjau skrev (9 timer siden):

Det er viktig å ha klokkeslett sånn som resten av samfunnet.... men vanskelig å klare holde seg til klokkeslett, vanskelig å komme seg opp,huske ting og tang og hva en skal, holde orden i rutiner og gjøremål...  det kan jeg skrive under på. 😁

Jo men sånn er det for alle. 

Skjønner at ADHD er en diagnose og at det er reelt. 
For en småbarnsfamilie er det tusen ting som skal klaffe før man må løpe ut døren senest kl 07.30.

Jeg tror det er sånn her; LAR og andre influensere har aldri måttet stå opp tidlig og ha tider å passe på morningen. Derfor er det uvant og ikke minst ubekvemt!

Vi ser jo flere influensere som får barn  syter over tidlige morninger. De er ikke vandt til det. Og ja, det er slitsomt….

• Liker 8
Skrevet
Meg.no skrev (16 timer siden):

Hun er ekstremt shallow... Bra hun har Eriksen, så får hun nok gaver og ikke minst kjøre i Porsche 😅 Og hva er det med disse svære buksene hun bruker? Jeg er langt i fra noen mote guro, men hun ser jo bare enda tynnere ut. Pose bukser? Og skulderputer for å skjule hvor tynn hun er, eller er det inn med posete klær og svære skulderputer😅 

• Liker 5
Skrevet
M.H85 skrev (3 timer siden):

Hun er ekstremt shallow... Bra hun har Eriksen, så får hun nok gaver og ikke minst kjøre i Porsche 😅 Og hva er det med disse svære buksene hun bruker? Jeg er langt i fra noen mote guro, men hun ser jo bare enda tynnere ut. Pose bukser? Og skulderputer for å skjule hvor tynn hun er, eller er det inn med posete klær og svære skulderputer😅 

Ballongbukser er in for tiden, og er det noe LAR er opptatt av så er det trender. 

https://www.minmote.no/mote/a/VzE5X6/ballongbukser-luftige-bukser-som-funker-til-hoesten

• Liker 2
Skrevet
MiniMjau skrev (14 timer siden):

En kan godt ha "snev av adhd", dvs noe av det samme symrpomene. pg alle kan glemme nøkler ,avtaler, ha det litt rotete..men de fleste klarer å korrigere seg selv inn igjen bra. Hos de med adhd så er ypmptomene mye større, konsekvensene større, såpass at det er en funksjonsnedsettelse i hverdagen. I tillegg kommer den indre uroen, tankespinn, den negative dialogen en ofte hsr med seg selv, dåelig selvbilde., RSD,..ja jeg orker ikke utdype noe mer nå. Dette kan leses om andre steder

Gi henne litt slækk. Adhd viser ikke nødvendigvis på bilder på Instagram. 

Jeg synes det er flott at voksne damer  (og ikke bare guttene) endelig for satt diagnose og får svar påhvorfor de er som de er pg hjelp. 

Er vel akkurat det det IKKE er for henne. Hun klarer å ta vare på et barn, hund, ha samboer, full jobb, oppussing, reising, shopping, takle stress i rampelyset, osv. Hvilken funkjon er nedsatt? Sikkert derfor hun ikke tok utredning i det offentlige- de vil nødig betale for utredning av de som ikke har funksjonsnedsettelse i forhold til jobb- og sosiale relasjoner.

• Liker 5
Skrevet
Friluftsdame skrev (På 24.9.2025 den 6.43):

At hun er shopoholiker og har dårlig impulskontroll i den sammenheng er åpenbart for enhver - men det er vel ikke ensbetydende med å ha ADHD? 

Skal dette liksom unnskylde at hun kjører økonomien på styr fordi hun skal ha forandring og ny luksus hele tiden (jeg vil anta hun er en stor belastning for DE sin økonomi)? 
Eller skal hun medisineres og bli en mer stabil utgave som er fornøyd med tilværelsen her og nå og ikke må kjøpe nytt og forandre hele tiden? 

Hun kan gå og søke seg en «vanlig» jobb så går det nok over. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Dersom den dama hadde hatt en travel hverdag med jobb og familie, så ville det blitt struktur i dagene og hun behøvde ikke å tenke på hva som feiler henne.

Å vase rundt på butikker og spise lunch med venninner før hun skal hente på skolen, det er et ganske overfladisk og innholdsløst liv. Å ikke ha annet å bruke dagen til enn å være misfornøyd med interiør her og der, for så å rase rundt for å finne erstatninger - det må være uendelig kjedelig og ikke minst ødelegge økonomien. 

Hun forsøker å være en overklasse-influencer og viser for alle som gidder kikke innom hvor sykt overfladisk det livet er. Diagnosen hennes er sannsynligvis kjedsomhet. Jeg blir surrete og ustrukturert om jeg har lite å gjøre. Tenk bare hvor bomull i hodet man blir av å ha ferie. Sånn har den dama det - hver dag. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 25
Skrevet
Meg.no skrev (11 timer siden):

Er vel akkurat det det IKKE er for henne. Hun klarer å ta vare på et barn, hund, ha samboer, full jobb, oppussing, reising, shopping, takle stress i rampelyset, osv. Hvilken funkjon er nedsatt? Sikkert derfor hun ikke tok utredning i det offentlige- de vil nødig betale for utredning av de som ikke har funksjonsnedsettelse i forhold til jobb- og sosiale relasjoner.

Hun har da ingen full jobb, og har aldri hatt det…

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Friluftsdame skrev (2 timer siden):

Dersom den dama hadde hatt en travel hverdag med jobb og familie, så ville det blitt struktur i dagene og hun behøvde ikke å tenke på hva som feiler henne.

Å vase rundt på butikker og spise lunch med venninner før hun skal hente på skolen, det er et ganske overfladisk og innholdsløst liv. Å ikke ha annet å bruke dagen til enn å være misfornøyd med interiør her og der, for så å rase rundt for å finne erstatninger - det må være uendelig kjedelig og ikke minst ødelegge økonomien. 

Hun forsøker å være en overklasse-influencer og viser for alle som gidder kikke innom hvor sykt overfladisk det livet er. Diagnosen hennes er sannsynligvis kjedsomhet. Jeg blir surrete og ustrukturert om jeg har lite å gjøre. Tenk bare hvor bomull i hodet man blir av å ha ferie. Sånn har den dama det - hver dag. 

Enig.Tror både hun og andre influensensere i samme kategori (Fotballfrue, Pilotfrue osv...) hadde knekt fullstendig sammen hvis de skulle levd et vanlig hektisk A4-liv med jobb og barn. Det kan umulig være sunt å ha en tilværelse der man driver så mye dank, og det må være ufattelig kjedelig også. Hun kommer aldri til å bli noe overklasse-person uansett hvor mye penger hun bruker på klær, møbler og vesker.

Endret av Sandie
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner.

Måne, admin. 

Skrevet
Friluftsdame skrev (På 26.9.2025 den 7.34):

Godt poeng. Adhd diagnosen krever gode faste rutiner , viktigste legge seg rett tid. Stå opp rett tid. Denne damen lever på mennene hun har. Først eksen da var hun en slags fotballfrue. Nå er hun sammen med en rikere kjendis. Hun speider etter de som kan gi henne noe. De som kan gi henne fame og spesielt penger. Det er rart at noen menn kan like slike "meningsløse" damer uten mål her i livet. Der ukas mest spennende oppgaver er å speide etter nye spisestoler eller prøve ny sminke. Det er så lite av alt i den dama.😅 Når hun snakker også, som en robot du trykker på play så prater hun langsomt og rolig for å høres mest fornuftig  ut. 

Hun er garantert utredet på en dyr privat klinikk. Man betaler og får diagnose. Hun hadde neppe fått denne diagnosen på dps. Mange kan ha litt av "adhd" i seg uten å oppfylle kravene. Dama har null rutiner annet enn å shoppe, rydder,style og sminke seg.  Er det mulig ha et mer kjedelig liv. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

David sier de er i London fordi "jeg skal på et event", hun korrigerer og sier "VI skal på et event". 😅🤭

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...