AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #21 Skrevet 22. august 2022 Det er hennes hus, men deres barn. Du må stå opp for deg selv. Selvsagt skal du skifte bleie selv, og passe de selv i hagen, og lære de om trafikk selv, etc. Med mindre du lar de løpe ut i veien uten å passe på. Her vet vi jo faktisk ikke om svigermor har rett i bekymringen sin. I såfall må hun få lov til å si i fra. Og hvis du kjefter på ungene dine, så må hun også få lov til å si i fra. Du kan si ifra på en bestemt saklig måte. Kjefting er unødvendig! 🤬Her støtter jeg svigermor 100% Anonymkode: 23219...ba9
Mildys Skrevet 29. august 2022 Forfatter #22 Skrevet 29. august 2022 Kerrs Pink skrev (På 21.8.2022 den 19.12): Men du bryr deg jo, og blir lei deg, oppgitt og såra. Er ikke dine følelser også viktige i denne saken? Kanskje spesielt hvis han ikke bryr seg om det hun sier,så burde han bry seg om hva det gjør med deg. Ja det er sant. Mine følelser er også viktige så vel som hans. Jeg vil legge mer press på han for å være med å gi beskjed. Det blir lettere når vi står sammen om dette
Mildys Skrevet 29. august 2022 Forfatter #23 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 11.05): Ville bare ignorert henne . «Nei du skal ikke ut med barna» - ignorer og gå ut med barns mens du snakker med de. «Nei du skal ikke lære de om trafikken» - ignorer å lær de om trafikken »du skal ikke skifte bleie» ignorer og skift bleie mens du snakker med barna p behandler gnålet henne som luft. Anonymkode: 8eda9...177 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 11.05): Ville bare ignorert henne . «Nei du skal ikke ut med barna» - ignorer og gå ut med barns mens du snakker med de. «Nei du skal ikke lære de om trafikken» - ignorer å lær de om trafikken »du skal ikke skifte bleie» ignorer og skift bleie mens du snakker med barna p behandler gnålet henne som luft. Anonymkode: 8eda9...177 Ja det der må jeg prøve ut 😅 Jeg er spent hvordan hun vil reagere. Som et barn som ikke får oppmerksomhet 😁
Mildys Skrevet 29. august 2022 Forfatter #24 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 22.8.2022 den 11.18): Det er hennes hus, men deres barn. Du må stå opp for deg selv. Selvsagt skal du skifte bleie selv, og passe de selv i hagen, og lære de om trafikk selv, etc. Med mindre du lar de løpe ut i veien uten å passe på. Her vet vi jo faktisk ikke om svigermor har rett i bekymringen sin. I såfall må hun få lov til å si i fra. Og hvis du kjefter på ungene dine, så må hun også få lov til å si i fra. Du kan si ifra på en bestemt saklig måte. Kjefting er unødvendig! 🤬Her støtter jeg svigermor 100% Anonymkode: 23219...ba9 Jeg må begynne å stå opp for meg selv. Det er vanskelig å begynne men når jeg har sagt min mening noen ganger blir det lettere vil jeg tro. Vi elsker barna over alt på jord og vi lar aldri de minste løpe ute på selvstyr. Det ville blitt rød varsel lampe flere år tilbake. Vi er to oppegående voksne med utdanning og jobber. Jeg vil ikke bli snakket til som det motsatte. Det får jeg dårlig selvtillit av. Hvis ordet kjeft er ikke pedagogisk erstatter jeg det med å gi beskjed til. Det er ikke tilfellet at jeg skriker og skremmer barna. Jeg er ikke en slik person og jeg har aldri skreket til dem. Jeg gir beskjed på en normal måte at det ene barnet mitt som slår ikke skal bruke vold for å løse ting. Nei jeg er ikke enig med svigermor at jeg ikke får gi beskjed til mine egne barn i hennes hjem. Ville det blitt bedre om jeg var en mor som lukket øyene for alt ungene foretok seg og ga ansvaret til henne? Jeg er så lei av å bli umyndiggjort for det er det jeg føler.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #25 Skrevet 29. august 2022 Min løsning var vel at jeg ikke ble med hjem til henne. Jeg sendte mann og barn, og så hadde jeg egentid når de var der. Jeg orker bare ikke kommentarer. Jeg var selvsagt med noen ganger, men ofte kommer jo disse kommentarene så rett på, at jeg blir litt satt ut. Jeg er ikke vant til at folk sender små slemme kommentarer til meg. Så det tok litt tid før jeg reagerte. Deretter kunne jeg gå i flere dager og irritere meg, tenke ut hva jeg skulle ha sagt. haha... Det er jo ulike metoder på det hele. Du kan le av henne- Du kan legge føttene på bordet og si la henne styre på. Du kan være enig med henne- og skylde på mannen din. Feks- når hun sier at "endelig kommer ungene seg ut av stua"- så kan du si; "Ja, hadde ikke JEG tatt dem ut, så hadde de aldri kommet seg ut. så der kan sønnen din bli bedre". Bare for å se om den fjerne mannen din våkner litt fra komaen, og se hvordan mor reagerer. Bare for å eskalere situasjon litt. Samme med bleier. Bare vær SÅÅ enig med henne, og si at det er bra hun skfiter, for det er jo mannen din sin tur - og de bleiene ser jo helt jævlig ut. Hvis dere da kommer hjem og det blir irritasjon fra mannen din. så er jo det et utgangspunkt for en samtale. Eller be henne klappe igjen med de der helvetes stygge kommentarene sine. Hva skal hun gjøre? Det er dine barn, og hun ser dem på din nåde. Anonymkode: ef8dd...7ca 1
Mildys Skrevet 29. august 2022 Forfatter #26 Skrevet 29. august 2022 (endret) Jeg vil få frem at jeg er glad i henne og ser ikke på henne som et svigermonster. Det ordet vil jeg aldri bruke om henne. Alt jeg ønsker er at hun behandler meg som likeverdig og at hun behandler meg med respekt. Jeg har inkludert henne og fortalt henne at vi trenger henne. Hun har ingen grunn til å kjempe seg frem for å markere seg. Jeg har ikke behov for å bli likt av alle men jeg har behov for henne på mitt lag. Et stort ønske om samarbeid. Ikke at hun snakker meg ned foran barna. Endret 29. august 2022 av Mildys
Mildys Skrevet 29. august 2022 Forfatter #27 Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min løsning var vel at jeg ikke ble med hjem til henne. Jeg sendte mann og barn, og så hadde jeg egentid når de var der. Jeg orker bare ikke kommentarer. Jeg var selvsagt med noen ganger, men ofte kommer jo disse kommentarene så rett på, at jeg blir litt satt ut. Jeg er ikke vant til at folk sender små slemme kommentarer til meg. Så det tok litt tid før jeg reagerte. Deretter kunne jeg gå i flere dager og irritere meg, tenke ut hva jeg skulle ha sagt. haha... Det er jo ulike metoder på det hele. Du kan le av henne- Du kan legge føttene på bordet og si la henne styre på. Du kan være enig med henne- og skylde på mannen din. Feks- når hun sier at "endelig kommer ungene seg ut av stua"- så kan du si; "Ja, hadde ikke JEG tatt dem ut, så hadde de aldri kommet seg ut. så der kan sønnen din bli bedre". Bare for å se om den fjerne mannen din våkner litt fra komaen, og se hvordan mor reagerer. Bare for å eskalere situasjon litt. Samme med bleier. Bare vær SÅÅ enig med henne, og si at det er bra hun skfiter, for det er jo mannen din sin tur - og de bleiene ser jo helt jævlig ut. Hvis dere da kommer hjem og det blir irritasjon fra mannen din. så er jo det et utgangspunkt for en samtale. Eller be henne klappe igjen med de der helvetes stygge kommentarene sine. Hva skal hun gjøre? Det er dine barn, og hun ser dem på din nåde. Anonymkode: ef8dd...7ca Takk for svar, godt med svar fra ei som har opplevd det samme. Jeg har tenkt det samme som deg. Å bli helt satt ut og ikke komme på noe å svare. Tenke hjemme på det svaret jeg ikke fikk der og da. Tusen takk for gode råd 😀 Dette vil jeg prøve 😊
Mildys Skrevet 29. august 2022 Forfatter #28 Skrevet 29. august 2022 Mildys skrev (2 minutter siden): Takk for svar, godt med svar fra ei som har opplevd det samme. Jeg har tenkt det samme som deg. Å bli helt satt ut og ikke komme på noe å svare. Tenke hjemme på det svaret jeg ikke fikk der og da. Tusen takk for gode råd 😀 Dette vil jeg prøve 😊 Jeg ønsker også å redusere besøk om hun ikke endrer seg. Hehe sitter å ler av noen av rådene dine 😅 Jeg ser det sånn for meg, tommel opp for dine råd 😁
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #29 Skrevet 29. august 2022 7 minutter siden, Mildys said: Jeg vil få frem at jeg er glad i henne og ser ikke på henne som et svigermonster. Det ordet vil jeg aldri bruke om henne. Alt jeg ønsker er at hun behandler meg som likeverdig. Jeg kommer aldri til å skjelle henne ut og aldri bruke stygge ord. Ønsker henne ikke noe vondt. Jeg har mange ganger uttrykket det hun betyr for oss og det er viktig for meg at hun skal føle seg inkludert og at vi trenger henne. Jeg får ingenting i retur og det er sårende. Forhold deg til den person hun er, ikke den person du ønsket hun skulle være. Anonymkode: bb3b1...8e6 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #30 Skrevet 29. august 2022 Nei du skal ikke ta med barna ute i hagen vår. De trenger en voksen med seg -Hva mener du med det? Jeg er bekymret for barnas bekledning. De er vel oppegående ansatte i barnehagen og finner gode nok klær etter været. -Hvorfor skulle de ikke få på riktig klær? Eller hva mener du med det? Nei du skal ikke lære dem om respekt for trafikken. Det skal jeg. -Det klarer jeg fint selv. Selvfølgelig skal jeg lære de trafikkregler Har de nok mat med seg på skolen? -Selvfølgelig har de med seg nok mat på skole. Nok drikke har de også. Nei du skal ikke kjefte på barna i mitt hus. -Barna får ikke gjøre som de vil hele tiden. Nei du skal ikke skifte bleie. Det skal jeg. Sørge for at det blir gjort ordentlig. -Hva mener du med det? Endelig fikk de kommet seg ut å se noe annet enn stuen og tv. Stakkars barn. -Hva mener du med det? Anonymkode: 692d0...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2022 #31 Skrevet 30. august 2022 Beste svigermor er hun som ikke lenger er med oss! Anonymkode: f3bc1...7f9
Mildys Skrevet 31. august 2022 Forfatter #32 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 23.00): Forhold deg til den person hun er, ikke den person du ønsket hun skulle være. Anonymkode: bb3b1...8e6 Det gjør jeg. Jeg beskrev mitt største ønske og hvorfor det er trist.
Mildys Skrevet 31. august 2022 Forfatter #33 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 23.07): Nei du skal ikke ta med barna ute i hagen vår. De trenger en voksen med seg -Hva mener du med det? Jeg er bekymret for barnas bekledning. De er vel oppegående ansatte i barnehagen og finner gode nok klær etter været. -Hvorfor skulle de ikke få på riktig klær? Eller hva mener du med det? Nei du skal ikke lære dem om respekt for trafikken. Det skal jeg. -Det klarer jeg fint selv. Selvfølgelig skal jeg lære de trafikkregler Har de nok mat med seg på skolen? -Selvfølgelig har de med seg nok mat på skole. Nok drikke har de også. Nei du skal ikke kjefte på barna i mitt hus. -Barna får ikke gjøre som de vil hele tiden. Nei du skal ikke skifte bleie. Det skal jeg. Sørge for at det blir gjort ordentlig. -Hva mener du med det? Endelig fikk de kommet seg ut å se noe annet enn stuen og tv. Stakkars barn. -Hva mener du med det? Anonymkode: 692d0...f0f Dette er fine råd, tusen takk for råd. Det vil få henne til å utdype mer hva hun legger i det hun sier. Svarene er fine fordi de viser at jeg ikke finner meg i stygge kommentarer og at jeg ikke opptrer frekk og umodent. Jeg ser frem til å bruke setningen hva mener du med det? 1
Mildys Skrevet 31. august 2022 Forfatter #34 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Beste svigermor er hun som ikke lenger er med oss! Anonymkode: f3bc1...7f9 Heldig du som hadde ei god svigermor.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #35 Skrevet 10. januar 2023 Mildys skrev (På 31.8.2022 den 12.02): Dette er fine råd, tusen takk for råd. Det vil få henne til å utdype mer hva hun legger i det hun sier. Svarene er fine fordi de viser at jeg ikke finner meg i stygge kommentarer og at jeg ikke opptrer frekk og umodent. Jeg ser frem til å bruke setningen hva mener du med det? AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 23.07): Nei du skal ikke ta med barna ute i hagen vår. De trenger en voksen med seg -Hva mener du med det? Jeg er bekymret for barnas bekledning. De er vel oppegående ansatte i barnehagen og finner gode nok klær etter været. -Hvorfor skulle de ikke få på riktig klær? Eller hva mener du med det? Nei du skal ikke lære dem om respekt for trafikken. Det skal jeg. -Det klarer jeg fint selv. Selvfølgelig skal jeg lære de trafikkregler Har de nok mat med seg på skolen? -Selvfølgelig har de med seg nok mat på skole. Nok drikke har de også. Nei du skal ikke kjefte på barna i mitt hus. -Barna får ikke gjøre som de vil hele tiden. Nei du skal ikke skifte bleie. Det skal jeg. Sørge for at det blir gjort ordentlig. -Hva mener du med det? Endelig fikk de kommet seg ut å se noe annet enn stuen og tv. Stakkars barn. -Hva mener du med det? Anonymkode: 692d0...f0f Tusen takk for denne tråden. Jeg har også problemer med at svigermor kommer med kommentarer og stikk. For eksempel har hun flere ganger tatt opp at yngstemann ikke ligner på faren (svigermors sønn) og at hun derfor flere ganger har lurt på hvem som er faren… Hun kritiserer at jeg tilpasser maten til barna til tross for at de spiser variert og sunn mat med både kjøtt, fisk og grønnsaker. «Feilen» er at de ikke liker ikke potet, og dette skal alltid påpekes. Er visst min feil som tilpasser med å gi de pasta de gangene vi har potet. Barna får alltid en vennlig oppfordring om å smake og faktisk så har eldste så vidt begynt å like potet med saus, potetmos og pommes frittes (som har vært min plan hele tiden at dette kommer etter hvert). Men neida, kjerringa skal alltid komme med sine giftige stikk. Dette er bare to eksempler, listen er lang. Jeg har alltid bitt det i meg, men neste gang skal jeg spørre «hva mener du med det?» 👍 Anonymkode: 75bff...05d 1
lillevill Skrevet 10. januar 2023 #36 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 10.52): At du gidder å bry deg... Anonymkode: 11025...dd1 Utrolig hva slags dritt man skal godta du. Denne svigermoren er kjempefrekk. Her tror jeg man må speile energien tilbake og svare like skarpt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #37 Skrevet 10. januar 2023 Mildys skrev (På 21.8.2022 den 2.05): Jeg har ei svigermor som behandler meg som dum. Hun er IKKE et svigermonster for meg og jeg ønsker henne bare godt. Hun har flere gode sider og vi har mange fine minner. Alt er ikke bare kjipt med henne. Vi har barnehage barn og skolebarn. Kommentarer eksempler på besøk Nei du skal ikke ta med barna ute i hagen vår. De trenger en voksen med seg Jeg er bekymret for barnas bekledning. De er vel oppegående ansatte i barnehagen og finner gode nok klær etter været. Nei du skal ikke lære dem om respekt for trafikken. Det skal jeg. Har de nok mat med seg på skolen? Nei du skal ikke kjefte på barna i mitt hus. Nei du skal ikke skifte bleie. Det skal jeg. Sørge for at det blir gjort ordentlig. Endelig fikk de kommet seg ut å se noe annet enn stuen og tv. Stakkars barn. What?? Vi ihar ikke gjort noe for å fortjene usanne anklager og ingen tiltro. Jeg har fått dårlig selvtillit på grunn av hennes kkommentarer. Det er garantert andre her inne som har opplevd dette. Hva sa du for å sette deg i respekt uten å bli frekk tilbake? Prøv å ha fire sånne hønepøner etter skilsmisse på både fars og mors side du😂 Det TØRNER for meg.. ikke alle av dem er så forferdelige da, men enkelte skiller seg ut.. Det som skjedde her var at jeg åpnet munnen å sa i fra, og det angrer jeg på enda. Anonymkode: 0a59b...27f
Mildys Skrevet 11. januar 2023 Forfatter #38 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Prøv å ha fire sånne hønepøner etter skilsmisse på både fars og mors side du😂 Det TØRNER for meg.. ikke alle av dem er så forferdelige da, men enkelte skiller seg ut.. Det som skjedde her var at jeg åpnet munnen å sa i fra, og det angrer jeg på enda. Anonymkode: 0a59b...27f Det må være krevende 🙈 Krevende nok med ei. Fire stykker, jeg hadde tørnet jeg også. Hvorfor angrer du? Skulle du stått å tatt i mot dritt?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #39 Skrevet 11. januar 2023 Hadde vært ufin tibake jeg " Stakkars barna som har en så ufin bestemor som er så usikker på seg selv som kommer med så mange nedlatende og stygge kommentarer fordi hun er misfornøyd med sitt eget liv" og fortsatt til hun ble fornærmet så kunne vi tatt en prat da, og at hu får holde kjeft om hu ikke ønsker det samme tilbake. Anonymkode: 34b96...57f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå