Gå til innhold

Reise med barn til hjemland osv?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallo. Vi skal reise til mannens hjemland på ferie i noen måneder. Vi har vært der flere ganger før vi fikk barn, så jeg vet hva som venter. Koselig og rolig landsby, mye familie og bondegårder. 

Men.. Jeg har angst. Til tider veldig sterk, akkurat som nå, og jeg har fått kalde føtter. 

Mine frykter er rasjonelle, og noe som kan skje i de fleste land. Man må bare passe godt på barna sine. 

Jeg er redd barna skal falle ut av rickshawen, jeg er redd noen skal kidnappe dem, jeg er redd vi skal havne i en trafikkulykke... Jeg er bare redd vi skal miste dem.. 

Vi kan la være å reise. Eller så kan vi reise i likhet med alle andre barnefamilier som er der månedsvis av gangen. 

Jeg trenger tips fra foreldre som reiser til hjemlandet med barn, hva gjør dere? Hvilke sikkerhetstiltak gjør dere foruten å aldri slippe hånden, ute av syne, riktig sikring i bil, la dem herje her og der?

Anonymkode: c9e1f...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det et skikkelig U-land dere skal til siden du tenker at risikoen er så stor? 

Anonymkode: 830c7...5f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det et skikkelig U-land dere skal til siden du tenker at risikoen er så stor? 

Anonymkode: 830c7...5f5

Tror ikke det, men det er områder med mange mennesker og en del fattigdom og da er det jo større sjanse for at noe kan skje der sammenlignet med områder med mindre folk. 

Skrevet

India btw..

Skrevet

Herregud. Hvis barn kan bo i det landet så overlever nok dine også noen ukers ferie.

Anonymkode: eeb84...aac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...