Gå til innhold

Dere som bor i borettslag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støvsuger dere og vasker klær på søndager?

Anonymkode: 97878...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, klart det. Vanlig husstøy er helt innafor, men man trenger selvfølgelig ikke gjøre det etter kl. 23. Ja, man må ta hensyn til de rundt seg, men kjøper man leilighet i borettslag må man også tåle litt støy.

Anonymkode: 58a3b...e67

• Liker 1
Skrevet

Ja, men bor i halvparten av tomannsbolig, så tror naboen hører veldig lite til det. Vaskemaskinen er på den siden det ikke bor noen.

Anonymkode: f645d...5fb

Skrevet

Ja men skal være stille etter kl 23

Anonymkode: 76693...e8e

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke støvsuger, men klesvask før kl 23 ja.

Bodde før et sted der en gammel ensom dame hadde utnevnt seg selv til husordenspoliti og banket på hos naboer og pekte på regelheftet hvis de var ett minutt over tiden. At dette var i et bygg der tungtransport dundret forbi også etter kl 23, at trafikken bråkte mye mer enn naboens vask, hadde for henne ingen betydning.

Anonymkode: cc72a...ef6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

ja selvfølgelig. Bruker for det meste robotstøvsuger, er ikke mye støy med den. 

Anonymkode: 28fa2...a15

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja.. Men klipper ikke gresset. Har noen sure gamle folk her. 

Anonymkode: a5e3d...607

Skrevet

Ja, men drøyer det til etter kl. 11.30 i tilfelle naboen under sover litt lenge.

Anonymkode: 7a6a9...9b6

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvsagt - både støvsuger, vasker klær og lar klesstativet stå ute på balkongen på søndager. Starter naturligvis ikke før tidligst kl. 10-11 og senest kl. 21. Men har aldri hørt naboene sine vaskemaskiner eller støvsuging, så tror ikke det høres noe mer fra min leilighet heller.

Med full jobb og arbeid på kveldene, samt sosiale aktiviteter er søndagene omtrent eneste mulighet for å få dette gjort. Hadde noen klaget på det hadde de fått beskjed om akkurat dette.

• Liker 2
Skrevet

Ja

Anonymkode: 733fc...baa

Skrevet

Mener du blokk? Vi bor i borettslag, men enebolig. 10 meter mellom hvert hus. Ingen problem med innendørsaktiviteter.

Bor man i blokk tar man selvsagt litt hensyn og venter til litt utpå dagen med å støvsuge og støye. Sammen med unger, man sender de ikke ut klokken 7 eller lar de hoppe og herje midt i søndagsfrokosten.

Skrevet

Ja, men litt utpå dagen. 

Skrevet

Selvfølgelig, men prøver å ikke støvsuge etter kl 22. Klesvaska kan jeg ta i de tidlige morgentimene tilogmed slik at det er klart til å henges opp kl 07. Har ikke fått noen klager på 5 år, så fortsetter med det.

Anonymkode: f92a6...298

Skrevet

Husker ikke ordrett hva vedtektene sier, men det involverer i hvert fall vaskemaskiner og støvsugere og at det er fy-fy på søndager og helligdager. Men den paragrafen har ikke vært endret siden 70-tallet eller noe, og ingen bryr seg om du vasker tøy, støvsuger eller fyrer i gang kjøkkenmaskinen så lenge klokka er mellom 7 og 23.

Men om det er innafor at du skrur inn to skruer eller setter på en vaskemaskin utenom "lovlig" tid fordi du har kastet opp på sengetøyet (og liknende situasjoner) avhenger av om du støyer noe særlig til vanlig eller ikke. Vi er stille av oss og har aldri fått pes fra naboer for sånt, men tre familier i oppgangen vår støyer mye og får tilsnakk om de prøver seg.

Anonymkode: efed7...27e

Skrevet

Støvsuging og klær er selvsagt helt lov, også på en søndag. Jeg tok alltid ukesvasken søndag formiddag da jeg bodde i blokk. 

Anonymkode: 06222...e47

Skrevet

Så klart. Det er helt innafor. Skrutrekker, hammer, bære ting til bod/garasje, gjør jeg ikke.

Anonymkode: bd355...bc5

Skrevet

Selvsagt. 😄 Eneste jeg ikke gjør er å pusse terrassen eller å hamre i veggene slikt tar vi de andre dagene ved behov, ellers lever vi som normalt med vaskemaskin og støvsuging.

Skrevet
On 8/20/2022 at 9:01 PM, AnonymBruker said:

Ja

Anonymkode: fddb7...f65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...