TheAtl Skrevet 20. august 2022 #1 Del Skrevet 20. august 2022 Ok, så føttene mine er relativt føkked, har alltid vært det dessverre. Masse overtråkk, en del brudd, skruer og plater og ting oppgjennom årene. Heldigvis har de allerede blitt mye bedre etter i overkant av ett år med regelmessig løping. Men knærne mine, knærne mine har heldigvis aldri gitt meg en plage. En ting jeg dog har begynt å merke etter at jeg ble gammel og begynte å trene sånn halvseriøst er at om jeg utsetter dem for en del sideveis belastning så kan de føles litt som gele i etterkant, at jeg rett og slett blir mo i knærne. Noen ettbeins markløft med kettlebell i motsatt hånd for eksempel og det føles ut som om de har lyst til å svikte under vekten min. Så til spørsmålet (endelig): er dette farlig/noe jeg burde uroe meg for? Du ser, toppkandidatene jeg har i rotasjonen til å overta langturoppgaven (16-25km normalt for min del) etter at mitt trofaste par ASICS Novablast gikk av med pensjon er begge ekstremt myke og følgelig relativt ustabile (Nike Invincible Run 2, Saucony Endorphin Speed 2), så jeg lurer på om det er en god ide eller om jeg heller burde finne frem et par med mer tradisjonell og stabil EVA-mellomsåle. Det er forresten ikke umulig at jeg begynner å bli lettere giktisk om det skulle være relevant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå