AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Del Skrevet 19. august 2022 Vi skal kjøpe helt ny bil fra forhandler. Den vil jo da ikke være registrert fra før, hvordan blir da rekkefølgen på tegning av forsikring, få skilt osv? Og kanskje teit spørsmål, hvordan betaler man for bilen? Kort? Faktura? Skal ikke ha lån) Anonymkode: 43f91...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 19. august 2022 #2 Del Skrevet 19. august 2022 Registrering ordner de samt skiltet. Forsikring tegnes da du henter den ut, og du bestemmer selv hvor du vil ha den forsikret. Betaling kan gjøres ved at du låner PC’n til selger, og logger deg inn på nettbanken og overfører til kontonr du får oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 19. august 2022 #3 Del Skrevet 19. august 2022 Innbetaling for bilen gjøres enklest i nettbank før du henter (husk da på at det enkelte ganger tar et par dager å overføre mellom forskjellige banker), evnt kan du betale på kort når du skal hente bilen. Jobber hos bilforhandler/verksted og det er overraskende mange som betaler 450.000 på kort for nybil. Forsikring må være avklares før du henter bilen da den ikke kan registreres før det er i orden. Normalt vil selger gi beskjed når bilen er klar for levering, du får da en melding fra Statens vegvesen som du må bekrefte (type salgsmelding). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Del Skrevet 19. august 2022 Tusen takk for svar!! 😊 ts Anonymkode: 43f91...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. august 2022 #5 Del Skrevet 20. august 2022 C-girl skrev (9 timer siden): Innbetaling for bilen gjøres enklest i nettbank før du henter (husk da på at det enkelte ganger tar et par dager å overføre mellom forskjellige banker), evnt kan du betale på kort når du skal hente bilen. Jobber hos bilforhandler/verksted og det er overraskende mange som betaler 450.000 på kort for nybil. Forsikring må være avklares før du henter bilen da den ikke kan registreres før det er i orden. Normalt vil selger gi beskjed når bilen er klar for levering, du får da en melding fra Statens vegvesen som du må bekrefte (type salgsmelding). Det er ikke helt rett. Har selv kjøpt to biler hvor selger registrerer bilen, ordner forsikring, eller jeg selv ringer og ber om forsikring, når handelen gjøres. Og da gjøres registrering med bankid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #6 Del Skrevet 20. august 2022 Selger ordner alt av registrering og forsikring og du bekrefter elektronisk. De gangene jeg henter ut kjøretøy så får jeg tilsendt faktura etter at bilen er klargjort. Anonymkode: b204c...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stoltpappa Skrevet 20. august 2022 #7 Del Skrevet 20. august 2022 tdm900 skrev (2 minutter siden): Det er ikke helt rett. Har selv kjøpt to biler hvor selger registrerer bilen, ordner forsikring, eller jeg selv ringer og ber om forsikring, når handelen gjøres. Og da gjøres registrering med bankid. Helt etter mine erfaringer også👍 Null stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 20. august 2022 #8 Del Skrevet 20. august 2022 tdm900 skrev (13 minutter siden): Det er ikke helt rett. Har selv kjøpt to biler hvor selger registrerer bilen, ordner forsikring, eller jeg selv ringer og ber om forsikring, når handelen gjøres. Og da gjøres registrering med bankid. Mulig det er forskjellig praksis hos andre forhandlere, men for at den digitale salgsmeldingen skal godkjennes må bilen være forsikret, slik er det ihvertfall der jeg jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. august 2022 #9 Del Skrevet 20. august 2022 C-girl skrev (1 time siden): Mulig det er forskjellig praksis hos andre forhandlere, men for at den digitale salgsmeldingen skal godkjennes må bilen være forsikret, slik er det ihvertfall der jeg jobber. Ikke mulig at noen kan gjøre det så tungvint nå i dag. Hvordan kan to forskjellige forhandlere, hvor den ene er landsdekkende, og den andre er en liten lokal med to avdelinger, gjøre det samme, og ikke like lettvint der du jobber? Det er for meg ei stor gåte. Du vet nok ikke hvilke muligheter de har. Ikke sikkert de vet det selv en gang. Når registrering, og bestilling av forsikring er gjort, er det tut og kjør, på no time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 20. august 2022 #10 Del Skrevet 20. august 2022 tdm900 skrev (35 minutter siden): Ikke mulig at noen kan gjøre det så tungvint nå i dag. Hvordan kan to forskjellige forhandlere, hvor den ene er landsdekkende, og den andre er en liten lokal med to avdelinger, gjøre det samme, og ikke like lettvint der du jobber? Det er for meg ei stor gåte. Du vet nok ikke hvilke muligheter de har. Ikke sikkert de vet det selv en gang. Når registrering, og bestilling av forsikring er gjort, er det tut og kjør, på no time. Tja si det, men skal ikke påstå at jeg har rett, men ting gjøres på en litt utdatert måte der jeg jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #11 Del Skrevet 20. august 2022 C-girl skrev (14 timer siden): Mulig det er forskjellig praksis hos andre forhandlere, men for at den digitale salgsmeldingen skal godkjennes må bilen være forsikret, slik er det ihvertfall der jeg jobber. Tull og tøys😂 Anonymkode: 65395...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 20. august 2022 #12 Del Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tull og tøys😂 Anonymkode: 65395...157 Hvis du sier det så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 30. august 2022 #13 Del Skrevet 30. august 2022 tdm900 skrev (På 20.8.2022 den 10.20): Ikke mulig at noen kan gjøre det så tungvint nå i dag. Hvordan kan to forskjellige forhandlere, hvor den ene er landsdekkende, og den andre er en liten lokal med to avdelinger, gjøre det samme, og ikke like lettvint der du jobber? Det er for meg ei stor gåte. Du vet nok ikke hvilke muligheter de har. Ikke sikkert de vet det selv en gang. Når registrering, og bestilling av forsikring er gjort, er det tut og kjør, på no time. Helt sant. Når jeg kjøpte bilen min gikk jeg innom bilforretning tidlig på dag, prøvekjørte en bil, bestemte meg for å kjøpe den. Betalte hele bilen via nettbank der og da, og forsikring ble tegnet samtidig og det var good to go. Kjørte hjem samme ettermiddag, etter at bilen ble klargjort og de skiftet vinterdekk til meg. Alt i løpet av noen timer, null stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 30. august 2022 #14 Del Skrevet 30. august 2022 missmcbeal skrev (1 time siden): Helt sant. Når jeg kjøpte bilen min gikk jeg innom bilforretning tidlig på dag, prøvekjørte en bil, bestemte meg for å kjøpe den. Betalte hele bilen via nettbank der og da, og forsikring ble tegnet samtidig og det var good to go. Kjørte hjem samme ettermiddag, etter at bilen ble klargjort og de skiftet vinterdekk til meg. Alt i løpet av noen timer, null stress. Så bra👍👍 Har blitt gjort hos to forskjellige forhandlere for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå