Gå til innhold

Problemer med varsel funksjonen


Gjest Cid
Gå til løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at når man har passert et visst antall innlegg så får man ikke opp varsel om tagging lenger? @Hoppetaujenta har ikke fått varsler på flere år, dette synes jeg dere burde prøve å få fikset. Alle brukere burde kunne få mottatt varsler, og kan dere la tråden være her slik andre kan si fra om de har samme problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei @Cid.

Det her er ikke noe jeg er kjent med eller har hørt om. Hva er det som gjør at du mener det?

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (24 minutter siden):

Hei @Cid.

Det her er ikke noe jeg er kjent med eller har hørt om. Hva er det som gjør at du mener det?

Rhodiola, adm.

Det har vært rapportert om flere ganger, når man når et viss antall innlegg så får man ikke opp varsler lenger, @Hoppetaujenta er for øyeblikket den eneste med nok innlegg til at det har skjedd. TSP har sagt at det er et problem som er der når man har kommet til et visst antall innlegg. Men jeg synes det er merkelig om det ikke er mulig å få fikset det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (2 timer siden):

Hei @Cid.

Det her er ikke noe jeg er kjent med eller har hørt om. Hva er det som gjør at du mener det?

Rhodiola, adm.

Hei der; det er min konto det gjelder og det har vært sånn i mange år nå og har nok noe med at jeg har
for mange innlegg å gjøre. Jeg har snakket med kyndige på forumet flere ganger før og det er forsøkt fikset,
men det lar seg visst ikke gjøre. Regner med at det er det eneste "problemet" på KG som ikke lar seg fikse
og det må en leve med. :)  Takk for oppmerksomheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (På 22.8.2022 den 17.04):

Hei der; det er min konto det gjelder og det har vært sånn i mange år nå og har nok noe med at jeg har
for mange innlegg å gjøre. Jeg har snakket med kyndige på forumet flere ganger før og det er forsøkt fikset,
men det lar seg visst ikke gjøre. Regner med at det er det eneste "problemet" på KG som ikke lar seg fikse
og det må en leve med. :)  Takk for oppmerksomheten. 

Det var jo en kjedelig belønning å få som takk for innsatsen. Håper det er noe som kan sees på igjen fortløpende, takk for svar. Har dessverre ikke noen andre tilbakemeldinger å gi ifbm. denne foreløpig. 

Kanskje @Anglofil, @Edie@Forumansvarlig eller @Forumassistent er bedre kjent med det her? 

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (1 time siden):

Det var jo en kjedelig belønning å få som takk for innsatsen. Håper det er noe som kan sees på igjen fortløpende, takk for svar. ;) Har dessverre ikke noen andre tilbakemeldinger å gi ifbm. denne foreløpig. 

Kanskje @Anglofil, @Edie@Forumansvarlig eller @Forumassistent er bedre kjent med det her? 

Rhodiola, adm.

Hei

Ja, dette har dessverre vært et problem lenge, som vi nok aldri har klart å finne en god løsning på. Akkurat i dette tilfellet må vi ha teknisk hjelp, og tenker at @TSP må ta en ny titt. :) 

Anglofil (teamleder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning
Hoppetaujenta skrev (På 22.8.2022 den 17.04):

Hei der; det er min konto det gjelder og det har vært sånn i mange år nå og har nok noe med at jeg har
for mange innlegg å gjøre. Jeg har snakket med kyndige på forumet flere ganger før og det er forsøkt fikset,
men det lar seg visst ikke gjøre. Regner med at det er det eneste "problemet" på KG som ikke lar seg fikse
og det må en leve med. :)  Takk for oppmerksomheten. 

For å få varsel om @omtaler må du i brukermenyen klikke deg inn til Varslingsinnstillinger.

Inne på den siden må du først trykke der det står "@Omtaler og mitt innhold" for å vise frem flere valg. 

Skjermbilde 2022-08-23 kl. 16.38.46.png

Så markerer du "Varslingsliste", da skal det komme opp en melding på sort bakgrunn hvor det står "Lagret". Det finnes altså ikke noen lagreknapp på siden. Det oppdaterer seg automatisk når du endrer innstillinger. Du kan selvfølgelig velge e-post også hvis du vil.

Skjermbilde 2022-08-23 kl. 16.38.25.png

Viktig: Hvis det for deg ser ut som "Varslingsliste" allerede er markert: Fjern først markeringen, vent på det dukker opp melding om at det er lagret, før du markerer feltet på nytt. 

Jeg har gått grundig gjennom koden til denne funksjonen nå, i tillegg til å kjøre tester mot kontoen @AnonymBruker (som det forøvrig ikke har noen hensikt å nevne), og det er ingenting som skulle tilsi at årsaken til at du ikke får varsel er på grunn av for mange innlegg. AnonymBruker har mange flere innlegg, og det fungerte til slutt der, men den kontoen hadde en feil med at det så ut som varsler var markert, men at preferansen måtte lagres på nytt for at det faktisk skulle funke. 

Cid skrev (På 22.8.2022 den 15.20):

Det har vært rapportert om flere ganger, når man når et viss antall innlegg så får man ikke opp varsler lenger, @Hoppetaujenta er for øyeblikket den eneste med nok innlegg til at det har skjedd. TSP har sagt at det er et problem som er der når man har kommet til et visst antall innlegg. Men jeg synes det er merkelig om det ikke er mulig å få fikset det

Jeg kan ikke huske å ha sagt tidligere at årsaken til dette problemet her er for mange innlegg, lenk meg gjerne til innlegget hvis du finner det. Det er andre områder hvor det at man har mange innlegg kan skape problemer, men dette er ikke et av de områdene hvert fall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
TSP skrev (På 23.8.2022 den 17.06):

For å få varsel om @omtaler må du i brukermenyen klikke deg inn til Varslingsinnstillinger.

Inne på den siden må du først trykke der det står "@Omtaler og mitt innhold" for å vise frem flere valg. 

Skjermbilde 2022-08-23 kl. 16.38.46.png

Så markerer du "Varslingsliste", da skal det komme opp en melding på sort bakgrunn hvor det står "Lagret". Det finnes altså ikke noen lagreknapp på siden. Det oppdaterer seg automatisk når du endrer innstillinger. Du kan selvfølgelig velge e-post også hvis du vil.

Skjermbilde 2022-08-23 kl. 16.38.25.png

Viktig: Hvis det for deg ser ut som "Varslingsliste" allerede er markert: Fjern først markeringen, vent på det dukker opp melding om at det er lagret, før du markerer feltet på nytt. 

Jeg har gått grundig gjennom koden til denne funksjonen nå, i tillegg til å kjøre tester mot kontoen @AnonymBruker (som det forøvrig ikke har noen hensikt å nevne), og det er ingenting som skulle tilsi at årsaken til at du ikke får varsel er på grunn av for mange innlegg. AnonymBruker har mange flere innlegg, og det fungerte til slutt der, men den kontoen hadde en feil med at det så ut som varsler var markert, men at preferansen måtte lagres på nytt for at det faktisk skulle funke. 

Jeg kan ikke huske å ha sagt tidligere at årsaken til dette problemet her er for mange innlegg, lenk meg gjerne til innlegget hvis du finner det. Det er andre områder hvor det at man har mange innlegg kan skape problemer, men dette er ikke et av de områdene hvert fall. 

Men kan man ikke lenger gjøre slik at man bare får varsel om man blir tagget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Cid skrev (På 1.9.2022 den 18.26):

Men kan man ikke lenger gjøre slik at man bare får varsel om man blir tagget?

Det finnes ikke flere varslingsinnstillinger enn det som er på den siden for øyeblikket. Du vil ikke ha varsel når du blir sitert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSP skrev (2 timer siden):

Det finnes ikke flere varslingsinnstillinger enn det som er på den siden for øyeblikket. Du vil ikke ha varsel når du blir sitert?

Før så kunne man velge å bare få varsel når man ble sitert, men antar at det ikke er mulig lenger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...