Thessaly Skrevet 19. august 2022 #1 Del Skrevet 19. august 2022 (endret) Må ha et sted å kunne være litt åpen om vekt og trening, jeg har tenåringsbarn, så jeg prater ikke om vekt og slanking hjemme. Fokuset er på å servere sunn mat, men forsøker å ikke prate for mye om det (er vokst opp med en mor som til stadighet slanket seg og klagde på vekta - sånn skal ikke mine barn ha det). Jeg er da 42, har hoppet opp og ned i vekt gjennom hele mitt voksne liv (normalvektig som barn/ungdom). Jeg selvmedisinerer med mat når livet går litt i mot, og det kombinert med noen medisiner har gjort at jeg nå i sommer gikk på vekta og registrerte all-time-high. Gikk opp 15kg på noen måneder, så nå er alt litt ekstra tungt, og det er en ekstra jobb å komme seg nedover. Har sluttet på medisinene (ikke bare pga vektøkningen), gjør at jeg har mer vondt og sover dårligere, men ikke verre enn at jeg klarer meg. Jeg holder på med periodisk faste, spiser første måltid 11-11.30 og middag senest 19.00. Hender det kommer et mellommåltid hvis jeg er veldig sulten på jobb, men stort sett så fungerer to større måltider for meg. Registrerer alt i Lifesum, og har som mål å spise relativt rent, mindre karbohydrater og mer protein og grønt. Ellers så går jeg turer minst 60 min om dagen, og gjør litt øvelser hjemme. Kroppen er dessverre ikke klar for hard styrketrening, men har oppfølging av fysio, så har endel lettere øvelser som utføres. Har som mål å kunne løpe igjen (løp en drøy mil etpar ganger i uka for 5-6 år siden, men etter siste svangerskap har jeg slitt med inkontinens, og det blir ikke bedre av ekstra vekt). Jeg startet så smått 1. august, og har vel mista mesteparten av vannvekta, så nå må jeg bare bite tennene sammen og holde meg i gang. 1. august 2022: 88.5kg/BMI: 31.73 19. august 2022: 85.3kg/BMI: 30.59 Endret 19. august 2022 av Thessaly 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå