AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #1 Skrevet 19. august 2022 Barnet mitt på 11 år har ingen skikkelig bestevenn. Det har en del venner som kommer på besøk når de blir bedt, men hun ber mye oftere enn hun blir bedt. Jeg er jo glad de kommer når de blir bedt, jeg skulle bare ønske barnet mitt ble bedt med mer til andre også. Det virker som om alle andre i klassen har sin bestevenn, men ikke mitt barn. Barnet føler nok selv litt på dette. Tips? Anonymkode: f817b...300
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #2 Skrevet 19. august 2022 Mitt beste tips er at du hører dette foredraget og endrer mentaliteten din. Det endrer virkelig hele perspektivet på barn og vennskap. ❤️ Anonymkode: 34918...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #3 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt beste tips er at du hører dette foredraget og endrer mentaliteten din. Det endrer virkelig hele perspektivet på barn og vennskap. ❤️ Anonymkode: 34918...8c7 Takk, den skal jeg se i helgen. Anonymkode: f817b...300 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #4 Skrevet 19. august 2022 Ingen må ha en bestevenn. Slutt å dikter hvordan folk skal leve/være. Kan ha mange venner uten å ha bestevenn. Anonymkode: 35aba...a69 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #5 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ingen må ha en bestevenn. Slutt å dikter hvordan folk skal leve/være. Kan ha mange venner uten å ha bestevenn. Anonymkode: 35aba...a69 Jeg dikterer ikke hvordan mitt barn skal leve. Jeg, som mor, merker at barnet syns det er litt vondt og stadig måtte være den som spør om besøk og ikke bli spurt tilbake. Og jeg merker barnet syns det er sårt å ikke være bestevenn med noen. Anonymkode: f817b...300 1
GammelKaktus Skrevet 19. august 2022 #6 Skrevet 19. august 2022 Skjønner godt du tenker på dette, vennskap er viktig men bestevenner finner hverandre og det er ikke noe man kan tvinge frem, hun finner nok sin person hun og det tar bare litt tid. Det viktigste er jo at hun har venner å være med og at hun ikke er ensom så jeg ville fokusert på det. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #7 Skrevet 19. august 2022 Det er fantastisk å ha en bestevenn, men også veldig sårbart. Når bestevennen er syk, har du ingen å være sammen med på skolen, når bestevennen skal på alle sine aktiviteter og familietilstelninger, har du ingen å være sammen med. For ikke å snakke om hvor lang og kjedelig og ensom sommerferien kan bli, for foreldrene til bestevennen har mange planer, bare du er aldri med i de planene. Og i de fleste andre ferier også. Men bortsett fra dette så er det fantastisk med en bestevenn. Vårt barn har en slik bestevenn som beskrevet. Og vi skulle så ønske barnet hadde flere venner. 11 år her også. Skjønner godt at situasjonen er sår, ville bare gi deg et bilde på baksiden av å ha en bestevenn. Anonymkode: e0aa9...86f 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #8 Skrevet 19. august 2022 Er hun med på aktiviteter og har interesser hun dyrker? Om ikke, så begynn der. Ikke alle finner en bestevenn i klassen, og især ikke når de begynner å bli såpass store. Da kan det være smart å ha fokus på å dyrke en interesse hun har, for sannsynligheten for å bli kjent med nye folk som liker og er opptatt av det samme som henne er større den veien. Hun er stor nok nå til å begynne å løfte blikket og orientere seg utenom kjernen i klassen. Mitt barn går også overens med de fleste og er godt likt, men ble heller ikke erteris-duo med noen. Den klikken fant hn via en interesse på fritiden. Anonymkode: e4691...688 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #9 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Barnet mitt på 11 år har ingen skikkelig bestevenn. Det har en del venner som kommer på besøk når de blir bedt, men hun ber mye oftere enn hun blir bedt. Jeg er jo glad de kommer når de blir bedt, jeg skulle bare ønske barnet mitt ble bedt med mer til andre også. Det virker som om alle andre i klassen har sin bestevenn, men ikke mitt barn. Barnet føler nok selv litt på dette. Tips? Anonymkode: f817b...300 Desverre ikke alle som har det. Mange uten. De har så store klasser mange steder no og alle skal inkluderes på alt overalt hele tiden og da blir det sånn! Anonymkode: 89a9f...db6 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er fantastisk å ha en bestevenn, men også veldig sårbart. Når bestevennen er syk, har du ingen å være sammen med på skolen, når bestevennen skal på alle sine aktiviteter og familietilstelninger, har du ingen å være sammen med. For ikke å snakke om hvor lang og kjedelig og ensom sommerferien kan bli, for foreldrene til bestevennen har mange planer, bare du er aldri med i de planene. Og i de fleste andre ferier også. Men bortsett fra dette så er det fantastisk med en bestevenn. Vårt barn har en slik bestevenn som beskrevet. Og vi skulle så ønske barnet hadde flere venner. 11 år her også. Skjønner godt at situasjonen er sår, ville bare gi deg et bilde på baksiden av å ha en bestevenn. Anonymkode: e0aa9...86f Sånn er det her også. Vennskapet er litt skjørt, og i tillegg er det bare de to. Ingen andre å spille på. Skulle gjerne sett at hun hadde hatt en gjeng❤️ Anonymkode: c80c8...569
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er fantastisk å ha en bestevenn, men også veldig sårbart. Når bestevennen er syk, har du ingen å være sammen med på skolen, når bestevennen skal på alle sine aktiviteter og familietilstelninger, har du ingen å være sammen med. For ikke å snakke om hvor lang og kjedelig og ensom sommerferien kan bli, for foreldrene til bestevennen har mange planer, bare du er aldri med i de planene. Og i de fleste andre ferier også. Men bortsett fra dette så er det fantastisk med en bestevenn. Vårt barn har en slik bestevenn som beskrevet. Og vi skulle så ønske barnet hadde flere venner. 11 år her også. Skjønner godt at situasjonen er sår, ville bare gi deg et bilde på baksiden av å ha en bestevenn. Anonymkode: e0aa9...86f Man kan ha en bestevenn samtidig som man har andre venner altså. Min datter har en bestevenn, men hun har i tillegg mange andre venner også. Så hun er aldri alene eller ensom. At man har en bestevenn betyr ikke at man ikke har andre venner. Anonymkode: 7fc98...0c2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Mitt barn har en bestevenn, som vil legge beslag på mitt barn hele tiden. Insisterer på å bli med om mitt barn skal ha med en annen hjem fra skolen etc. Be careful what you wish for, disse bestevennene kan være isolerende og brysomme greier. Anonymkode: c0361...d97
Pinner Skrevet 20. august 2022 #13 Skrevet 20. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Barnet mitt på 11 år har ingen skikkelig bestevenn. Det har en del venner som kommer på besøk når de blir bedt, men hun ber mye oftere enn hun blir bedt. Jeg er jo glad de kommer når de blir bedt, jeg skulle bare ønske barnet mitt ble bedt med mer til andre også. Det virker som om alle andre i klassen har sin bestevenn, men ikke mitt barn. Barnet føler nok selv litt på dette. Tips? Anonymkode: f817b...300 Meld barnet ditt på en aktivitet😊Bli kjent med noen av foreldrene🤩 Endret 20. august 2022 av Pinner
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #14 Skrevet 20. august 2022 Min sønn har ingen bestevenn han har ikke venner. Man kan klare seg fint alene også. Anonymkode: 626e7...c41
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #15 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (På 19.8.2022 den 11.25): Barnet mitt på 11 år har ingen skikkelig bestevenn. Det har en del venner som kommer på besøk når de blir bedt, men hun ber mye oftere enn hun blir bedt. Jeg er jo glad de kommer når de blir bedt, jeg skulle bare ønske barnet mitt ble bedt med mer til andre også. Det virker som om alle andre i klassen har sin bestevenn, men ikke mitt barn. Barnet føler nok selv litt på dette. Tips? Anonymkode: f817b...300 min har mange venner,men ingen bestevenn, han er 9,5 år Anonymkode: 4c96e...de6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå