Gå til innhold

Ville priser i barneidretten!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres helt vanvittig ut! Bra noen sier ifra. 

• Liker 8
Skrevet

er ganske rimelig spør du meg, jeg har 2 barn som driver med cross, har i dag betalt 30 000 for cross sykel for minste mann, så måtte han ha nytt utstyr som kostet meg 6000, mellomste måtte også ha ny sykkel, kostet meg 67000, hun hadde heldigvis enda sikkerhetsutstyr som passet, positivt er at vi ikke trenger dungnad osv da

Anonymkode: 59839...05b

• Liker 1
Skrevet

Regner med at de ikke er i dugnadsgjengen da. neste gang ser de gratis, når andre må betale, må vel være på dugnad da, men inngang er gratis

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulig den er bak betalingsmur, men 290 per voksen for å se datteren spille håndball en helg er bare for mye! 580 for et foreldrepar. Blir faktisk veldig sint av å lese dette. erhttps://www.budstikka.no/betalte-1-160-kroner-for-a-se-barnehandball/s/5-55-1244890?fbclid=IwAR29i69M7yQqTbhpLFI0RUZDxKoVUwqOZnSY0PFjQanmZyP1y1zAo5AeNHM

Anonymkode: baa0b...d00

I fotball er halvårsavigiften 3500 + 700 i  økonomisk dugnad. + arbeidsdugnader. Sport er ikke for alle nei. 

Anonymkode: 577f8...d32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

er ganske rimelig spør du meg, jeg har 2 barn som driver med cross, har i dag betalt 30 000 for cross sykel for minste mann, så måtte han ha nytt utstyr som kostet meg 6000, mellomste måtte også ha ny sykkel, kostet meg 67000, hun hadde heldigvis enda sikkerhetsutstyr som passet, positivt er at vi ikke trenger dungnad osv da

å kjøre motorcross er vel ikke helt det samme som å spille for eksempel håndball eller fotball da. 

trenger ikke kostbare kjøretøy for å kaste / sparke en ball inn i et mål liksom...        

Anonymkode: 58bee...75f

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Du mener helt alvorlig at siden det er billigere enn det du ramser opp, så er det «ganske rimelig»? Du lever jo i en alternativ virkelighet. Vanlige folk har ikke 70.000 å bla opp til ungens sykkel. 

Anonymkode: f5a84...ca0

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Regner med at de ikke er i dugnadsgjengen da. neste gang ser de gratis, når andre må betale, må vel være på dugnad da, men inngang er gratis

Så du tenker tilreisende foreldre skal melde seg til dugnad for arrangøren? Ved slike arrangement som dette så trengs stort sett alle foreldre på arrangørlaget til en eller annen oppgave. De tilreisende må jo betale seg inn uansett.

Uting å skulle måtte betale for å se eget barn spille. De inntektene får de ta inn andre steder.

Og? Hva er poenget ditt? Tipper du hadde blitt ganske grinete du også dersom du måtte betale inngangspenger hver gang du skulle se barnet ditt kjøre? 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

I fotball er halvårsavigiften 3500 + 700 i  økonomisk dugnad. + arbeidsdugnader. Sport er ikke for alle nei. 

Anonymkode: 577f8...d32

Det der er absolutt ikke dyrt. Se litt på hva dere får igjen for det da. Tipper det er ganske mange treninger? 

Anonymkode: 0fc84...2e4

• Liker 4
Skrevet

Idrett er kjempedyrt. Har en som driver med hest. Ridekurs alene (en time i uka) koster 12000 så kommer utstyr og tilleggstimer. Og hun er 7. kjenner jeg gruer meg til det blir «alvor» når hun blir større.  I tillegg har jeg barn på fotball og håndball. Skulle kjøpe en klubbjake i sommer når det var fotballakademi. Prisen var 950 så jeg lot være. Men selv fra 1 dag i barnehage hadde alle ungene på laget fult utstyr (til over 1000 kr) som jeg syns er helt galskap. Hva hente med en joggebukse og T-skjorte på trening?

• Liker 2
Skrevet

Til deg over. Vi betaler også ganske mye for fotball. Da får vi en trening i uka på ukurante tidspunkt og masse dugnad. Så er ikke veldig imponert men ungen elsker det så vi betaler prisen. 

Skrevet

Håpløst å komme klagende på slike åpenbare ‘luksusutgifter’. Send meg heller mye på dugnad enn at foreldre ikke har råd til å se sine barna spille håndballkamp. 

• Liker 9
Skrevet

Tragiske priser mtp at det er maaaange kamper og cuper gjennom en sesong. Her spilte alle tre håndball noen år... Så har svidd av mye penger på å følge barn rundt ja, koster jo også for drivstoff. 

Anonymkode: 885bf...f55

• Liker 4
Skrevet

Jeg satt i et styre en gang, hvor noen kom opp med idéen å ta betalt for parkering utenfor hallen under en cup, en parkering som er offentlig og gratis. En kreativ idé for å dra inn enda mer penger til klubben, i tillegg til allerede dyre inngangsbilletter. Jeg stemte i mot.

• Liker 6
Skrevet

Idrett i Norge er alt for billig. Det er derfor det stort sett blir så dårlig opplegg. Trenere som skal jobbe gratis eller for en symbolsk sum, det tiltrekker seg ikke alltid veldig gode trenere. 

Vi betaler 500 i måneden for kampsport, pluss utstyr, pluss for konkurranser - der det alltid også koster penger å se på turneringer. Så er det 3000 i måneden for ridningen, pluss utstyr der også (men gratis å se på stevner da), og 6500 i halvåret for kulturskolen.

Anonymkode: 30aee...5fe

Skrevet
Flytende skrev (30 minutter siden):

Idrett er kjempedyrt. Har en som driver med hest. Ridekurs alene (en time i uka) koster 12000 så kommer utstyr og tilleggstimer. Og hun er 7. kjenner jeg gruer meg til det blir «alvor» når hun blir større.  I tillegg har jeg barn på fotball og håndball. Skulle kjøpe en klubbjake i sommer når det var fotballakademi. Prisen var 950 så jeg lot være. Men selv fra 1 dag i barnehage hadde alle ungene på laget fult utstyr (til over 1000 kr) som jeg syns er helt galskap. Hva hente med en joggebukse og T-skjorte på trening?

😮 

Da jeg gikk på ridekurs som barn kosta de 80 kr per time, slik at et kurs kosta 800 kr. Dette var på slutten av 90-tallet. Husker vi syntes det var kjempedyrt. Men 12 000??? Ikke bare boligprisene som har gått til himmels, tydeligvis.

Anonymkode: 33f82...7a7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Idrett i Norge er alt for billig. Det er derfor det stort sett blir så dårlig opplegg. Trenere som skal jobbe gratis eller for en symbolsk sum, det tiltrekker seg ikke alltid veldig gode trenere. 

Vi betaler 500 i måneden for kampsport, pluss utstyr, pluss for konkurranser - der det alltid også koster penger å se på turneringer. Så er det 3000 i måneden for ridningen, pluss utstyr der også (men gratis å se på stevner da), og 6500 i halvåret for kulturskolen.

🤮 

Norsk barneidretten bør være for alle. 
Da må prisene ned og ikke opp. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ideelt sett hadde det selvsagt vært flott med trenere som var utdannet i sporten og som fikk lønn, men da hadde det jo vært så dyrt å delta at kun noen få barn ville hatt råd. Det er jo gøyest om flest mulig deltar, sånn at man faktisk har noen å spille mot.

• Liker 7
Skrevet

Problemet med lagidrett som håndball og fotball især, er at barneidretten brukes som melkeku for voksenlaget.

Alle de dugnadstimene er det jo ikke barna som får inntektene av. Ikke nødvendigvis kontigenten engang.

Det går inn i klubbkassa, og klubbkassa brukes hovedsaklig på voksenlagets satsing.

Anonymkode: a475d...828

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet med lagidrett som håndball og fotball især, er at barneidretten brukes som melkeku for voksenlaget.

Alle de dugnadstimene er det jo ikke barna som får inntektene av. Ikke nødvendigvis kontigenten engang.

Det går inn i klubbkassa, og klubbkassa brukes hovedsaklig på voksenlagets satsing.

Anonymkode: a475d...828

Jepp, det er helt sant mange steder. Og de som stiller opp minst på dugnad er også de voksne spillerne. 🙄

Noen klubber har heldigvis delt opp i to separate økonomier; topp og bredde hver for seg.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Inngangsbilletter til 280 kr er helt hårreisende. I vår klubb tar vi 50 kr, det får vi en del reaksjoner på, men så lenge halleien er så dyr må tilskuere til kampene bidra. I noen kommuner er halleie gratis, mens andre må betale. Vi har ikke noe voksenlag så det er ikke problemet. 

Fint å klage på prisen og ikke gjøre noe selv. Jeg har i mange år engasjert meg og ved dugnader er det alltid mest klaging fra de som bidrar minst, "alt er så dyrt", "vi har ikke tid", "kan ikke noen andre gjøre dette". Vel, skal prisene ned må i alle fall alle bidra: Alle må bidra

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...