Gå til innhold

Brun utflod

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg plutselig fått litt brun utflod. Jeg skal ha eggløsning en gang mellom nå og neste uke. Jeg tok en el test, og jeg har ikke el nå. Det vil si at jeg får jeg den en gang i løpe av de nærmeste dagene. Så da er det jo lenge til jeg skal ha mensen. Forstår ikke hvorfor jeg får brun utflod nå da... Noen tips?

Den er ikke klumpete og den lukter ikke vont. Jeg har ikke kløe eller svie. Er kun litt slim og brun utflod, ellers er alt normalt...

Hjelp... :sjenert:

Jeg har ikke hatt sex de siste dagene, så kan ikke skjønne at jeg har fått rift pga det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det er mulighet for graviditet, så KAN det være en implantasjonsblødning (ufarlig indikator på graviditet ;)). Var bare det første som slo meg her.

Endret av Iceglow
Skrevet

Nå har det gått over. Varte altså bare i går. Da trenger jeg vel ikke gå til legen??

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Sikker på at du ikke har hatt eggløsning? (for testen slår bare ut positivt FØR EL, så om du tok testen den dagen du hadde hatt el, så ville den bli negativ)

For, noen får en liten miniblødning, spotting, når de har EL. Helt ufarlig.

Brun utflod er jo "gammelt blod". Ferskt blod er rødt, så om det var brunt var det kanskje fra dangen før, eller natta før eller noe, slik at blødningen, om den kom i forbindelse med el, altså var over, og derfor negativ el-test?

Siden det har gått over er det ingen grunn til å løpe til legen nå nei, men dersom det skjer flere ganger, så bør du ta det opp med legen, om du ikke vet hvorfor det skjer.

(Du har ikke nylig sluttet med p-piller eller annen hormonell prevensjon? Jeg hadde brunlig utflod, av og til rødlig, i ca 2 måneder den 3. syklusen (som ja, den varte i ca 3 månder...) etter p-pilleslutt. Hormonforstyrrelser, rett og slett, i mitt tilfelle. Men.. det slutta jo ikke på en dag da, slik ditt gjorde, så jeg tror nok ikke det er din forklaring nei....)

Skrevet

Tror ikke jeg hadde el altså, for jeg tok nemlig en el test to dager før også..

Jeg har heller ikke nettopp sluttet på piller.

Jaja, det spiller ikke så stor rolle siden det gikk over:)

Men tusen takk for fint svar!!! KLem

Skrevet

hei

Hvis du faar det igjen, hadde jeg gaatt til legen. Vet at brun utflod er en av symptomer paa kreft uten at jeg vil at du skal bli hysterisk. Men kommer det igjen ville jeg tatt en celleprove for sikkerthetskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...