lady90 Skrevet 19. august 2022 Forfatter #41 Del Skrevet 19. august 2022 Professor Orm skrev (1 time siden): Jeg har aldri vært ordentlig fornøyd med håret før jeg prøvde keratin i alle fall. Merket ikke noe til at det ble slitt, og jeg har flere venner som også er svært fornøyde. Vil tenke at daglig behandling med varme er langt verre, da får man en mekanisk påkjenning i tillegg. Hører mye bra om Olaplex, har planer om å prøve det selv. Skal begynne med kokosolje, det skal være bra. Har brukt det før, men løser ikke hele problemet med frizz. 4-5 trykk med olje bør jo holde egentlig. Hadde du krøller før keratinbehandlingen? Og hvor lenge forble håret glatt? Ingen slitasje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 19. august 2022 Forfatter #42 Del Skrevet 19. august 2022 Både farging og keratinbehandling, vil ikke det slite veldig da? Jeg har jo både grått hår så jeg farger det. I tillegg vil jeg ha rett hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #43 Del Skrevet 19. august 2022 Jeg tok et par kreatinbehandlinger for noen år siden, men jeg har litt "late" krøller (lette å rette ut) så de kom aldri tilbake etter andre gangen. Problemet oppstår når man da vil slutte med keratin. Jeg har måttet klippe av i hvert fall halvparten av håret mitt (den delen som fikk to behandlinger). Det så ikke klokt ut etter hvert når det innerste håret hadde krøller og resten ikke. Angrer litt på at jeg ikke bare tok permanent i det som var rett (men hvem vet om håret ville tålt det). Nå har jeg snart krøllene mine helt på plass igjen, holder meg til rettetang en gang i mellom. Dersom jeg skulle fortsatt å rette håret er kreatin veldig effektivt, men ja, det sliter nok en del (håret kan bli sprøtt av for mye protein, og man går over hele håret 7 ganger med rettetangen). Det er også veldig ulikt hvor lenge behandlingen holder, og hadde det kun holdt 3-4 uker hadde jeg nok ikke gjort det om man skal betale frisørpris. Jeg tok det på søsteren min, og det ble veldig bra, men på hennes kjempetykke, laaange, krøllete hår så satt det kun noen uker (men ble en del enklere å håndtere, dempet seg mye). Det er ikke vanskelig å gjøre selv ved å bestille produktene online (ebay f.eks., Cocochoco), mye penger å spare om man har langt, tykt hår. Det er veldig omstendelig, man må være nøye og ha en varm nok tang, men ikke vanskelig. Anonymkode: a3a27...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #44 Del Skrevet 19. august 2022 Meg over, jeg hadde også farge i håret, gikk fint. Bare farg etter behandlingen, ikke rett før, da den som regel tar litt farge. Anonymkode: a3a27...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #45 Del Skrevet 19. august 2022 lady90 skrev (23 minutter siden): Både farging og keratinbehandling, vil ikke det slite veldig da? Jeg har jo både grått hår så jeg farger det. I tillegg vil jeg ha rett hår. Men du har ikke rett hår, og du har ikke farget hår, du har grått krøllete hår. Du får barbere det av og begynne med parykk da, hvis du absolutt ikke kan leve med det flotte håret du er så heldig å være født med. Klart det blir tørt og stygt og frizzy når du mishandler håret ditt sånn hele tiden for å prøve å tvinge det til noe det ikke er. Anonymkode: ce490...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 19. august 2022 Forfatter #46 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men du har ikke rett hår, og du har ikke farget hår, du har grått krøllete hår. Du får barbere det av og begynne med parykk da, hvis du absolutt ikke kan leve med det flotte håret du er så heldig å være født med. Klart det blir tørt og stygt og frizzy når du mishandler håret ditt sånn hele tiden for å prøve å tvinge det til noe det ikke er. Anonymkode: ce490...f78 Så man skal ikke få lov til å undersøke andre muligheter om man ikke er fornøyd med det man har? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #47 Del Skrevet 19. august 2022 lady90 skrev (9 timer siden): Stemmer, jeg ønsker glatt hår. Men har lest ymse om keratin behandling og at det faktisk sliter på håret? Har ikke turt det. Men vet ikke hva som er verst? Keratin behandling eller varmluftsbørste og innimellom rettetang? Når det er sagt, mulig jeg bruker for lite olje? 4-5 trykk bruker jeg men kanskje jeg må bruke mer? Har forøvrig bestilt meg en olaplex olje nå https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/harpleie/olaplex-no6-bond-smoother,5010270?gclid=CjwKCAjw6fyXBhBgEiwAhhiZsrmjst5X277ZBKqP41NucB5Yr7er3TdjWOPmn091VaadwnOeoaJUNRoC4gUQAvD_BwE Jeg tror jeg har likt hår som deg, og det eneste som fungerer er keratin-behandling hos frisør! Søk på "Brazilian blowout" og se om det finnes i nærheten av deg. De sier det skal vare 3 mnd, men det er gjerne for de med enda "verre" frizzy hår som afro. For mitt nordiske hår varer det hvertfall 6 mnd.. Dyrt, men sååå verdt det! Bare dusje og lufttørke er jo en drøm! Håret blir silkemykt og fantastisk i tillegg, og sliter absolutt ikke på håret (men gå til frisør, ikke gjør det billig hjemme). Hvis du vil ha bølger/krøller en dag, så går det helt fint, og forsvinner igjen når du vasker håret. Det som sliter på håret hos frisør er gammeldags anti-permanent (altså det motsatte av permanent). Har prøvd det en gang da jeg ikke visste bedre, og krøllene var borte, men ikke frizzet! Forferdelig!! Anonymkode: d5074...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 19. august 2022 Forfatter #48 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror jeg har likt hår som deg, og det eneste som fungerer er keratin-behandling hos frisør! Søk på "Brazilian blowout" og se om det finnes i nærheten av deg. De sier det skal vare 3 mnd, men det er gjerne for de med enda "verre" frizzy hår som afro. For mitt nordiske hår varer det hvertfall 6 mnd.. Dyrt, men sååå verdt det! Bare dusje og lufttørke er jo en drøm! Håret blir silkemykt og fantastisk i tillegg, og sliter absolutt ikke på håret (men gå til frisør, ikke gjør det billig hjemme). Hvis du vil ha bølger/krøller en dag, så går det helt fint, og forsvinner igjen når du vasker håret. Det som sliter på håret hos frisør er gammeldags anti-permanent (altså det motsatte av permanent). Har prøvd det en gang da jeg ikke visste bedre, og krøllene var borte, men ikke frizzet! Forferdelig!! Anonymkode: d5074...2c9 Hm har vært hos frisør som ikke anbefalte keratin, hun mente det slet veldig på håret og iallefall på mitt hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #49 Del Skrevet 19. august 2022 lady90 skrev (3 minutter siden): Hm har vært hos frisør som ikke anbefalte keratin, hun mente det slet veldig på håret og iallefall på mitt hår Høres veldig rart ut. Google keratin-behandling, jeg finner bare positive artikler om keratin. Anonymkode: d5074...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #50 Del Skrevet 19. august 2022 Krøllete hår blir alltid frizzy når man jobber mot krøllene. Du kan prøve med forskjellige oljer or leave-in balsam (dette er veldig individuelt og du bør egentlig bare prøve deg frem selv), men du vil dessverre aldri klare å få helt glatt hår som de som ikke har naturlige krøller. Det er som sagt fordi du jobber mot hårets naturlige form. Se for deg krøllete hår som er zoomet inn. Selv om du retter det ut vil det alltid ha en liten bøy i seg, selv om det ikke er så store svingninger i disse bøyene som når du ikke retter det ut. Etter en liten stund vil hårstråene separere seg fra de andre hårstråene som har identisk fasong. Dette skjer pga at du beveger på hodet ditt, vind tar litt i håret, håret gnis mot jakken din, osv. Da stritter hårene i forskjellig retning, og håret seg frizzy og stort ut. Oljer og kremer kan gjøre håret glattere sånn at det lettere sklir tilbake på plass, men det vil aldri bli helt perfekt igjen. Da må du vaske og tørke, og rette, det på nytt. Å sette opp håret i strikk og lignende kan hjelpe på å holde det mer i ro og dermed mindre frizzy i løpet av dagen, men det har du sikkert allerede vurdert? Anonymkode: 6a7ba...b61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 19. august 2022 Forfatter #51 Del Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Høres veldig rart ut. Google keratin-behandling, jeg finner bare positive artikler om keratin. Anonymkode: d5074...2c9 Håret mitt var ikke egnet, er for fint. Og det ville ikke holde seg helt glatt og da måtte jeg uansett rette det ut i tillegg og får dobbelt slitasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå