Gå til innhold

Har du en hemmelig oppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Har du en spesialitet, en oppskrift du ikke vil røpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har et par oppskrifter som jeg ikke forteller til noen. Et av dem har "gått i arv" i generasjoner og oppskriften gis ikke til noen utenom familien.

Gjest LoisLane
Skrevet

Ber seff ikke om oppskriften, men hva slags retter er det?

Er det eventuelt noen ledige mannlige medlemmer av familien din, Arkana? ;)

Skrevet
Ber seff ikke om oppskriften, men hva slags retter er det?

Er det eventuelt noen ledige mannlige medlemmer av familien din, Arkana? ;)

Det er alt mulig, fra kaker til middagsretter.

Broren min er ledig, men han kan ikke og er ikke interessert i å lage mat så jeg tror ikke engang han har fått med seg disse oppskriftene. :ler:;)

Skrevet
Hvorfor la (gode!?) oppskrifter dø ut...!?

De dør jo ikke ut, oppskriftene gis videre til barn, barnebarn og muligens noen få helt spesielle mennesker.

Skrevet

Okay! Mulig noen ser den store gleden i det...- men jeg ville ikke likt å spille "kostbar" på en slik måte! :)

Jeg ville blitt ganske paff om jeg hadde vært i et middagsselskap, spurte etter oppskrift på den nydelige maten, og vertinnen avviste meg fordi den er hemmelig...

Men folk er jo forskjellige ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har en eplekakeoppskrift som kun spesielt innvidde får... har arvet den fra bestemor og mamma.

Skrevet

Det har ingenting med å være kostbar å gjøre.

Ville du virkelig delt ut en oppskrift til alle som spurte selv om et kjært familiemedlem hadde bedt deg om ikke å gjøre det?

Og hvis du likte maten så godt, så kommer du jo i allefall tilbake. ;)

Skrevet

Nei, jeg har ingen hemmelig oppskrift. Det er noen gode oppskrifter som surrer rundt i familien, men jeg deler de gledlig med andre.

God mat er til for å nytes av flest mulig ;)

Skrevet

Har et par hemmelige oppskrifter.

De kan jeg ikke dele med andre fordi det er bedriftshemmligheter, og har skrevet under på at jeg ikke kan dele dem med andre eller bruke dem i egne foretak.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Okay! Mulig noen ser den store gleden i det...- men jeg ville ikke likt å spille "kostbar" på en slik måte!  :)

Jeg ville blitt ganske paff om jeg hadde vært i et middagsselskap, spurte etter oppskrift på den nydelige maten, og vertinnen avviste meg fordi den er hemmelig...

Men folk er jo forskjellige  ;)

Jeg ville blitt skuffet, men ikke paff. Det er jo veldig vanlig å ha hemmelige oppskrifter ;)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke, og jeg har en kjempestor familie. Det er nesten rart om det ikke er noen hemmelige oppskrifter der, kanskje jeg blir holdt utenfor...

Skrevet

Alle som spør om oppskrift av meg får selvfølgelig det. Det skulle bare mangle. Jeg kan rett og seltt ikke skjønne hva galt det gjør at flere skal få ta del i en god oppskrift.

(Pulverheksas situssjon er utenom).

Skrevet

-Lager en sjølkomponert hvitløksdressing som alle faller pladask for.......om noen spør, så får de oppskriften- så den er ikke superhemmelig. ;)

Skrevet
Har en eplekakeoppskrift som kun spesielt innvidde får... har arvet den fra bestemor og mamma.

Alle sier at det er en spesiell kakeoppskrift eller hva det måtte være. har sett en del slike oppskrifter igjennom årene(jobb) De varierer veldig lite.

Det er fam fra sør til nord som har denne spesielle eplekaken(eller andre ting)

Ofte er det kun mengden av saker i den som varierer. Svært lite skiller de på smak.

Det er bare det at det kommer fra "oldemor" og da må den være hemmelig for nabokona.

Skrevet
-Lager en sjølkomponert hvitløksdressing som alle faller pladask for.......om noen spør, så får de oppskriften- så den er ikke superhemmelig. ;)

Da tillater jeg meg herved å spørre?

Hvitløk er så namme!

Gjest Isabellas
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig å holde gode oppskrifter hemmelig... Spesielt på restauranter osv.

Skrevet

Nei. De få rettene som (enda) ikke har lagt meg for hat, er jeg så stolt av at jeg prakker oppskriftene på alle jeg kjenner.

Skrevet

Vi har en oppskrift i familien på noen småkaker som vi baker til jul. De inneholder mandler, marengs og kardermomme og er helt nydelige. :sikle:

Men jeg ha aldri møtt noen utenfor familien som har smakt disse kakene før de får dem av oss. Oppskriften er ikke hemmelig, hvem som helst kan gjerne få den, men det virker foreløpig som det bare er vår familie som baker dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...