Gå til innhold

Hva I h*****e går det av folk????!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva I hel. Vete er det som går av folk om dagen????  Første skole dag idag for tusenvis av sårbare barn idag og folk kjører jo faen meg som rene idioter.  Skulle kjøre ut av et kryss tidligere idag og bilister som kom fra siden måtte stoppe for meg men neida!!!!  Jeg måtte tute som en gal for og vise at vedkommende skulle STOPPET for meg da det var HØYREREGEL. 

Under to min senere så råkjører ei FYLLIK SOM skulle stoppet da han ser meg komme fra venstre inn i rundkjøringen og han ser jo faen meg at jeg kommer kjørende inn.  Var så vidt jeg holdt på og treffe jævelen med min ett år gamle unge i bilen.  Så bråstoppern foran meg og Gud vet hva jeg hadde gjort om en hadde gått ut av bilen.  Jeg ble så piss forbanna.  Ogås viser meg fingeren???!!!!!!!!!  Jeg stakk hele armen ut med fingeren ut i været og tuta helt til jeg hadde kjørt ut.  Hva går det av dere for tiden?????  Herregud er det rart politiet må stå vakt for dere jævla trafikanter eller!????! Har dere glemt at det er noe som heter lover og regler!!!?????????  Ikke rart statens vegvesen er nødt til og sakke ned på fartsgrensene om dagen.  Folk gir totalt F ut på trafikken.  Dette erment til deg som absolutt skal stress kjøre og tro du kan gjøre hva f du vil.  

Til drew som følger reglene.  Fortsett med det.  Stå på deres! 

Anonymkode: e8957...6c7

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg, ts. Enkelte skulle vært fratatt lappen på livstid.

Anonymkode: a5bce...e2d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ro ned og pust med magen.

Anonymkode: e3d23...8eb

Du hadde absolutt ikke sagt det samme med barn i bilen.  Du leser vel ikke dagens ser jeg.  Ufattelig mange ulykker som har vært og folk kjører jo som gale ut på veiene???  Åssen skal man tørre og sende sine 1 klassinger ut slik??? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du rope og skrike om vikeplikt fra Sunnaas også?

En rundkjøring er en forskjørsvei. Hvis han andre var inni rundkjøringen FØR deg så har du vikeplikt - du kan ikke komme fra venstre i full fart hvis noen andre allerde har kjørt inn med bilen foran deg.

"Vikepliktreglene i en rundkjøring har skapt usikkerhet og mye protest-tuting: Mange har trodd at det alltid var vikeplikt for alle bilene som kommer fra venstre i rundkjøringen.

Feil, feil, feil!

En kjennelse fra Høyesterett 19. desember i fjor er krystallklar: Sørg for å komme deg først inn i rundkjøringen, så har du retten på din side!"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21nrO4/hoeyesterett-forklarer-rundkjoeringer

Anonymkode: d3fa8...8dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du rope og skrike om vikeplikt fra Sunnaas også?

En rundkjøring er en forskjørsvei. Hvis han andre var inni rundkjøringen FØR deg så har du vikeplikt - du kan ikke komme fra venstre i full fart hvis noen andre allerde har kjørt inn med bilen foran deg.

"Vikepliktreglene i en rundkjøring har skapt usikkerhet og mye protest-tuting: Mange har trodd at det alltid var vikeplikt for alle bilene som kommer fra venstre i rundkjøringen.

Feil, feil, feil!

En kjennelse fra Høyesterett 19. desember i fjor er krystallklar: Sørg for å komme deg først inn i rundkjøringen, så har du retten på din side!"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21nrO4/hoeyesterett-forklarer-rundkjoeringer

Anonymkode: d3fa8...8dd

Nei du misforstår.  Jeg var inne før bilisten men bilisten skulle absolutt kjøre inn i det den så meg.  Det gir absolutt ikke vedkommende rett til og kjøre inn for ser vedkommende bilist kjøre fra venstre inn i rundkjøring så har dme vikeplikt.  Sånn er det.  That's the rules.  Either way.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man har kanskje forkjørsrett men ikke påkjørsrett, og man skal alltid være aktpågivende, hensynsfull og varsom - kanskje spesielt om andre ikke følger trafikkreglene, kjører for sakte, feil osv osv.. så jeg tenker trekk pusten og prøv igjen i morgen.. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (2 minutter siden):

man har kanskje forkjørsrett men ikke påkjørsrett, og man skal alltid være aktpågivende, hensynsfull og varsom - kanskje spesielt om andre ikke følger trafikkreglene, kjører for sakte, feil osv osv.. så jeg tenker trekk pusten og prøv igjen i morgen.. D

Det var absolutt ikke en påkjørsrett jeg opplevde idag  dette var  en handling man tar utifra sin rett som trafikant.  Du kan ikke bremse mår du har retten på din side det er de som kjører inn som skal bremse for venstre siden i en rundkjøring.  Sånn er det.  Det har vært sånn i evigheter.  Folk må forstå.  Da skal du ikke HINDRE ellrr forstyrre den andre trafikanten.  Sånn er det.  Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var absolutt ikke en påkjørsrett jeg opplevde idag  dette var  en handling man tar utifra sin rett som trafikant.  Du kan ikke bremse mår du har retten på din side det er de som kjører inn som skal bremse for venstre siden i en rundkjøring.  Sånn er det.  Det har vært sånn i evigheter.  Folk må forstå.  Da skal du ikke HINDRE ellrr forstyrre den andre trafikanten.  Sånn er det.  Desverre.

Tøys, dersom du er en av de som alltid "står på retten din koste hva det koste vil" er du en bølle i trafikken på linje med de du klager på.. og forsikringen er for å sikre deg som fører dersom du gjør skade på noen andre, og du får sannsynligvis regress om det kan påvises at du kunne unngått situasjonen men valgte å ikke gjøre det.. 
Trodde virkelig alle som var gamle nok til å kjøre bil visste bedre enn dette? 

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (Akkurat nå):

Tøys, dersom du er en av de som alltid "står på retten din koste hva det koste vil" er du en bølle i trafikken på linje med de du klager på.. 

Åh så jeg er en bølle fordi jeg fulgte reglene?? 

Merkelig.. Ja hva er riktig da??  Fortell  da..   Kan du alle paragrafene i trafikkloven?  Jøsse meg det virker sånn. Fortell????????  Hva har jeg gjort feil??? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

All 

Hahaha flott nå er det noen som er enig med meg her ❤️👌 supert folkens.  Mange gamle max mekkere her inne som stor driter i våre  barn som skal være trygge ut i trafikken.  

Det er jo du som driter I dine barn når du aldri kommer "til  bremse for en sjel når jeg har retten på min side sånn er det. Vi har lover og regler".

Du bør pugge denne paragrafen i veitrafikkloven i kveld: 

"§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret."

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig.. Ja hva er riktig da??  Fortell  da..   Kan du alle paragrafene i trafikkloven?  Jøsse meg det virker sånn. Fortell????????  Hva har jeg gjort feil??? 

Du har brutt paragraf 3.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som driter I dine barn når du aldri kommer "til  bremse for en sjel når jeg har retten på min side sånn er det. Vi har lover og regler".

Du bør pugge denne paragrafen i veitrafikkloven i kveld: 

"§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret."

Ord mot ord.  Men du skjønner ikke poenget mitt.  Det er sjeldent jeg havner i slike situasjoner.  Og aldri om jeg ville latt mitt barn havne i en slik situasjon med vilje.  Jeg er årvåken ut i trafikken.  Gir alltid vei.  Og bruker god tid på å se meg rundt.  Men når folk skal kjøre som galinger uten og engang tenke på  reglene sånn som det er.  Da er det det dem som skaper farlige situasjoner og ikke meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som andre sier du oppfører deg aggressivt i steden for å være hensynsfullt for eksempel, du skal også alltid være i stand til å stanse om nødvendig og som sagt, du har ikke "påkjørsrett" selv om du har forkjørstrett. 
Jeg blir også irritert og provosert over mennesker i trafikken, men hvis jeg også mister hodet og hisser meg opp over det hva skjer da? Jo en til idiot i trafikken.. Det tjener ingen.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (Akkurat nå):

Som andre sier du oppfører deg aggressivt i steden for å være hensynsfullt for eksempel, du skal også alltid være i stand til å stanse om nødvendig og som sagt, du har ikke "påkjørsrett" selv om du har forkjørstrett. 
Jeg blir også irritert og provosert over mennesker i trafikken, men hvis jeg også mister hodet og hisser meg opp over det hva skjer da? Jo en til idiot i trafikken.. Det tjener ingen.. 

Jeg har lov til og uttrykke meg aggressivt her dere er klare over det????  Hadde jeg skapt en farlig situasjon så hadde jeg faktisk kjørt uten og bremse  for dem i trafikken.  Men du er innbilsk og du lager ett helt annet bilde i hodet enn hva jeg har referert til på forumet mitt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lov til og uttrykke meg aggressivt her dere er klare over det????  Hadde jeg skapt en farlig situasjon så hadde jeg faktisk kjørt uten og bremse  for dem i trafikken.  Men du er innbilsk og du lager ett helt annet bilde i hodet enn hva jeg har referert til på forumet mitt.  

Ja du har selvsagt helt rett :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg ts at det er viktig å overholde trafikkreglene, og spesielt være ekstra varsom pga skolestart. Allikevel tenker jeg at du høres ganske stresset, opphisset og aggressiv ut. Husk at slike reaksjoner også kan skape farlige trafikksituasjoner så pust dypt og ro ned. 

Anonymkode: 4234b...2f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at TS sitter å banner og skriver i bilen med små barn i baksetet 😄

Anonymkode: 7b345...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mange idioter i trafikken, og de forsvinner ikke med det første. 

Anonymkode: a22f6...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...