Gå til innhold

Man må ikke blande arenaer i livet, alle passer ikke sammen overalt....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mikser aldri mennesker i livet mitt, synes dette er en god regel. Den jeg møter på jobb er jo på jobben for eks, folk jeg trener med er kun på trening. Samme når jeg studerte, vi hadde fin gruppe der vi gjorde studiene våre. Men aldri noe etterpå.

Venner har jeg på fritiden, da brukeres tiden der. På denne måten får man jo variasjon, som er viktig i livet.

Tenk på hvilken vranglære vi hjernevaskes med i oppveksten, at alle skal inkluderes. Man skal tvinge mennesker sammen, uansett hvor dårlig det funker. Dette ser man jo i voksen alder....hvem man ønsker å bruke tid på, da kan man plutselig starte å bestemme selv.

Hvilke variasjon skaper du i livet?

Anonymkode: fe1a2...892

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos meg er det fri flyt mellom alle arenaer. Kollegaer er også venner, og kan gjerne komme på besøk selv om jeg har besøk av familie. Innimellom spiser jeg lunsj med venner på deres arbeidsplass sammen med deres kollegaer. Har jeg fått ei ny venninne inviterer jeg gjerne med en gammel venninne også for noen glass. 

Stortrives med å ha det slik. Og er nok mer "voksen" enn deg i alder. 

Anonymkode: 4c7db...377

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenk på hvilken vranglære vi hjernevaskes med i oppveksten, at alle skal inkluderes. Man skal tvinge mennesker sammen, uansett hvor dårlig det funker. Dette ser man jo i voksen alder....hvem man ønsker å bruke tid på, da kan man plutselig starte å bestemme selv.

Høres fint og flott ut, men det er ganske kjipt å være den som ikke blir inkludert. 

Anonymkode: a0ac9...f9a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Inkludering betyr ikke at alle skal mikses sammen.

Inkludering betyr å ta med hun som sitter alene på lesesalen uten venner eller hun som står alene i hjørnet på trening.

Jeg har ikke laget med noen regel hverken om å mikse alle sammen eller å holde et skarpt skille.

Hva skjer den dagen en av vennene dine på trening begynner på samme jobb som deg? Blir det kaos i systemet ditt?

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres fint og flott ut, men det er ganske kjipt å være den som ikke blir inkludert. 

Anonymkode: a0ac9...f9a

I voksenlivet må du tåle at andre ikke vil bruke tid på deg.

Anonymkode: fe1a2...892

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Inkludering betyr ikke at alle skal mikses sammen.

Inkludering betyr å ta med hun som sitter alene på lesesalen uten venner eller hun som står alene i hjørnet på trening.

Jeg har ikke laget med noen regel hverken om å mikse alle sammen eller å holde et skarpt skille.

Hva skjer den dagen en av vennene dine på trening begynner på samme jobb som deg? Blir det kaos i systemet ditt?

Du må ikke "inkludere" noen fordi de sitter alene, det blir helt feil. Er ikke ditt ansvar å tilfredstille andre. Nå snakker vi i voksenlivet, ikke på en lesesal eller gymtime. 

Jeg ville nok ikke trent lenger med den personen da, ville ikke fått det nødvendige avbrekket. SJansen for at dette skal skje er jo 0,0000000000001%. Så ikke noe å tenke på :)  

Anonymkode: fe1a2...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hos meg er det fri flyt mellom alle arenaer. Kollegaer er også venner, og kan gjerne komme på besøk selv om jeg har besøk av familie. Innimellom spiser jeg lunsj med venner på deres arbeidsplass sammen med deres kollegaer. Har jeg fått ei ny venninne inviterer jeg gjerne med en gammel venninne også for noen glass. 

Stortrives med å ha det slik. Og er nok mer "voksen" enn deg i alder. 

Anonymkode: 4c7db...377

Hørtes utrolig slitsomt ut.

Anonymkode: fe1a2...892

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må ikke "inkludere" noen fordi de sitter alene, det blir helt feil. Er ikke ditt ansvar å tilfredstille andre. Nå snakker vi i voksenlivet, ikke på en lesesal eller gymtime. 

Jeg ville nok ikke trent lenger med den personen da, ville ikke fått det nødvendige avbrekket. SJansen for at dette skal skje er jo 0,0000000000001%. Så ikke noe å tenke på :)  

Anonymkode: fe1a2...892

Nei, gud forby at man skal gjøre noe for andre 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I voksenlivet må du tåle at andre ikke vil bruke tid på deg.

Anonymkode: fe1a2...892

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må ikke "inkludere" noen fordi de sitter alene, det blir helt feil. Er ikke ditt ansvar å tilfredstille andre. Nå snakker vi i voksenlivet, ikke på en lesesal eller gymtime. 

Jeg ville nok ikke trent lenger med den personen da, ville ikke fått det nødvendige avbrekket. SJansen for at dette skal skje er jo 0,0000000000001%. Så ikke noe å tenke på :)  

Anonymkode: fe1a2...892

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hørtes utrolig slitsomt ut.

Anonymkode: fe1a2...892

Helt ærlig, du høres bare sær ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden):

Nei, gud forby at man skal gjøre noe for andre 🙄

Det gjør man jo stort sett heletiden. Så da går det en grense, fritiden må man styre selv. Tenk på all tid man tjener andre: arbeidslivet og staten.

Anonymkode: fe1a2...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

 

 

Helt ærlig, du høres bare sær ut.

Nei, ingen mennesker er sære. Vi er bare forskjellig.

Sære mennesker er de som ikke godtar forskjellighet.

Anonymkode: fe1a2...892

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør man jo stort sett heletiden. Så da går det en grense, fritiden må man styre selv. Tenk på all tid man tjener andre: arbeidslivet og staten.

Anonymkode: fe1a2...892

🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ingen mennesker er sære. Vi er bare forskjellig.

Sære mennesker er de som ikke godtar forskjellighet.

Anonymkode: fe1a2...892

Jeg godtar at folk er forskjellige. Gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke hensikten med å sette det som en regel, men ofte blir det slik naturlig. Fordi det er forskjellige vennegjenger, forskjellige interesser osv.

Men da jeg fylte 40 år så hadde jeg stor feiring hvor jeg inviterte barndomsvenner, nyere venner fra ulike vennegjenger, familie osv. Gikk helt fint. Folk flest klarer å samhandle utenfor sin egen sirkel. 

Anonymkode: 2b10e...ff6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I voksenlivet må du tåle at andre ikke vil bruke tid på deg.

Anonymkode: fe1a2...892

Jada, men du skriver om oppveksten. Om man erfarer allerede da at ingen gidder å ha en med, hvor lett er det å tåle det i voksenlivet?

Anonymkode: a0ac9...f9a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden):

Jeg godtar at folk er forskjellige. Gjør du?

Ja.

Anonymkode: fe1a2...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jada, men du skriver om oppveksten. Om man erfarer allerede da at ingen gidder å ha en med, hvor lett er det å tåle det i voksenlivet?

Anonymkode: a0ac9...f9a

Da må du jobbe med dette, om det er et problem for deg mentalt.

Anonymkode: fe1a2...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja.

Anonymkode: fe1a2...892

Du påstår at vi er hjernevasket til å mikse sammen folk fra ulike deler av livet vårt. Kanskje folk er ulike deg og ønsker å mikse folk fra ulike deler av livet. 

At folk er forskjellige og ikke syns det er slitsomt å mikse folk. Eller at de har lyst til å inkludere de som er alene helt uten at de er hjernevasket til.

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Du påstår at vi er hjernevasket til å mikse sammen folk fra ulike deler av livet vårt. Kanskje folk er ulike deg og ønsker å mikse folk fra ulike deler av livet. 

At folk er forskjellige og ikke syns det er slitsomt å mikse folk. Eller at de lyst til å inkludere de som er alene helt uten at de er hjernevasket til.

Ja?

Anonymkode: fe1a2...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja?

Anonymkode: fe1a2...892

Du godtar tydeligvis ikke at folk er forskjellige når du må opprette en tråd om det 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...