Gå til innhold

Bli oppdaget i en liten klubb?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sønnen min spiller fotball i en middels stor klubb. Nå som de er 14 år har noen gått over til større klubber. De tror at da er det lettere å bli oppdaget og kanskje få spille i eliteserien osv. Er det virkelig sånn? At det er bare de i de store klubbene som har en sjanse til å bli oppdaget?

Må jo le litt. Det er jo få som blir spillere i eliteserien eller utlandet. Men disse  guttene har jo ett håp iallefall 

Anonymkode: 350a7...a99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler vel mer om nivået på klubben, ikke størrelsen? Eliteserien speider kanskje aktivt etter talenter i 2. divisjon, men ikke i 5. divisjon. 

Anonymkode: 8b50e...d4c

Skrevet

Eliteserielaga har lag frå G16 i nasjonal serie. Der kan dei spele samtidig som dei spelar i lokal serie for ein annan klubb om dei ønsker det. Dei som får vere med på denne satsinga har ein enormt mykje lettare veg inn på seniorlaga til desse klubbane.

Skrevet

Lenge siden sønnen min spilte fotball, men mener man hadde kretslag for gutter på rundt 14. Min sønn var aldri god nok til å bli proff, men ville tippe at om det først er speidere så er det vel naturlig at de titter på kretslag og lignende?

Anonymkode: 301ac...114

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Handler vel mer om nivået på klubben, ikke størrelsen? Eliteserien speider kanskje aktivt etter talenter i 2. divisjon, men ikke i 5. divisjon. 

Anonymkode: 8b50e...d4c

Det tror jeg er litt feil. Bor selv i en bygd hvor fotballaget kaver i 7. divisjon. Likevel ble talenfull spiller oppdaget, og er nå en av det profilerte i Obosligaen. 
Er du god nok og har talent, finner de deg. Husk at du spiller gjerne kamper mot litt mer kjente lag og folk snakker. 
Spill på et lag hvor du spiller fast og ikke på et «kjent» lag hvor du havner på benken. 

Anonymkode: 350ba...ab8

Skrevet

Første steg for å bli oppdaget av toppklubber i vår krets (som gutt) er sone. Det er året de fyller 12 år. Deretter blir noen plukket ut på kretslag, det er også gjerne en toppklubb som har ansvaret for kretslaget. Toppklubbene har fra G14 nasjonal serie og de lokale toppklubbene bruker Akademispillere til dette, dvs de spiller vanlig serie for sitt lokake lag og nasjonal serie for toppklubben. Mine barn spiller i passe stor breddeklubb og hvert årskull avgir 0-3 spillere til Akademiet, men får ikke melde overgang før de er 15 år.

Har man ambisjoner så er det stor forskjell på  breddeklubb og toppklubb og det ligger i bredde/topp. Nivået blir høyt på trening tidligere. 

Anonymkode: edfd5...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...