Gå til innhold

Team Ingebrigtsen

Mintbird

Anbefalte innlegg

anonym 4545 skrev (49 minutter siden):

Jeg tar ikke stilling vedrørende saken, men minner om at vi har hatt flere saker hvor uskyldige har blitt urettmessig beskyldt for langt mer alvorlige forhold en Gjert er blitt. Per idag kan ingen vite med sikkert hva som har skjedd.

Nei vi vet ikke 100% sikkert hva som hat skjedd. Men vi vet hva Gjert selv har innrømmet i podcasten.

Jeg mener det at det han har sagt der er såpass alvorlig, at det tilsvarer det brødrene karakteriserer som psykisk vold. 

Per nå er det Gjert selv benekter vold. Og jeg tror han mener den fysiske volden når han snakker om det. Men jeg er enige i at vi bør være forsiktig med å konkludere. Fort gjort at flere ting kommer frem i lyset som ikke alle fortolker på samme måte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru Uperfekt skrev (9 minutter siden):

Om han føler Gjert er den rette treneren for han så må han få følge det. Gjert er da ikke på noen måte dømt i det norske rettssystemet 

Tenker jeg også. Det er urimelig å dømme Narve for at han vil følge målet sitt med de beste forutsetningene. Han kan ikke bare gi opp alt pga en konflikt han ikke er del av og så lenge ingen er dømt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eldste er 32 år. Hvis voldelig oppvekst, hvorfor bryte kontakt med faren og stå frem i 2023? Hvorfor ikke da de bodde hjemme? (Kanskje for vanskelig valg) Hvorfor ikke da den eldste flyttet ut? Ville de ikke kjempet for sine mindreårige søsken?

De kan ha sine grunner som er uforståelig for oss som er på utsiden.

Nå ser jeg andre svar som kom etter min kommentar. Der fikk jeg svar.

Endret av Mildys
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (7 timer siden):

Hovedgrunnen til bruddet med Gjert var nok at volden for ca to år siden rammet mindreårige søsken. Forstår at det har vært  vanskelig for dem, og forståelig at de også har hatt problemer med å være sosiale og hyggelige med Narve, som valgte å beholde og støtte Gjert. Og bra at friidrettsforbundet tok grep, og utestengte en voldelig trener.

Brødrene har og har hatt en tøff tid, og dermed oppført seg annerledes enn de ellers ville gjort. Grusomt hva folk har kalt dem i denne tunge tiden. 

Dette er hva jeg har hatt kunnskap om også. Må være utrolig tungt å stå i, men samtidig må jeg si så tøffe de er som klarer det - og som tar vare på hverandre! ❤️

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan vi snakke litt om fornuft her? Brødrene kunne lagt karrieren på is så de hadde sluppet å gå ut i media med dette. Saken er jo verst for de to mindreårige barna. Men neida. Løpekarrieren deres er viktigere enn hensynet om å skjerme de to mindreårige barna. Hvordan kan man da reagere på at Narve også synes løpekarrieren er viktig? Det virker jo egentlig som at alle disse ofrer "alt" for å bli best. Da er det ikke riktig å forskjellsbehandle.

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (6 timer siden):

Jeg leste nå brødrenes versjon.

Jeg savner selvinnsikt og innrømmelse at de krysset grenser med Narve og hvordan han ble behandlet av dem og på grunn av dem. 

Delen med fysisk vold er svært vanskelig for meg å tro på. At Gjert har vært streng, til tider sint og kontrollerende vet jo alle som har sett serien og han har jo innrømmet mye selv. Men derfra og til fysisk vold - det er svært alvorlige anklager som ikke kan tas for god fisk sånn uten videre.

Gjert erkjenner at han har gjort feil som far og trener, men før man anklager andre for fysisk vold kan man ikke bare slenge sånn i løse lufta.

Men jeg er enig med dem i 1 ting. Konflikten skal ikke gå utover andre utøvere, noe den gjør per i dag. 

Hvorfor har du vanskeligheter med å tro på det?

Det er det som har florert som rykter hele tiden, og nå har tre brødre bekreftet det. Hva er det som gjør at du tenker at det ikke er sant? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (5 minutter siden):

Men kan vi snakke litt om fornuft her? Brødrene kunne lagt karrieren på is så de hadde sluppet å gå ut i media med dette. Saken er jo verst for de to mindreårige barna. Men neida. Løpekarrieren deres er viktigere enn hensynet om å skjerme de to mindreårige barna. Hvordan kan man da reagere på at Narve også synes løpekarrieren sin er viktig? 

Ehh mistenker du troller, mye av det du kommer med er jo bare fjas og blir nesten irritert på meg selv for at jeg biter på. Det hadde vel vært bedre om Gjert la trenerkarrieren på hylla den gang de brøt med hverandre. Han har jo tross alt en annen jobb han er god på, jobbet jo fulltid der inntil noen få år tilbake og kunne sikkert jobbet der fulltid igjen om han hadde prioritert annerledes. Narve er så god at tipper han får det veldig bra til med en annen trener også, på samme måte som Jakob har klart seg fint uten Gjert. Heier på Narve, men kan ikke forstå hvorfor det må være med Gjert om Gjert noen gang ønsker å få en relasjon til sønnene sine igjen. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurær skrev (44 minutter siden):

Hadde egentlig aldri trodd at ryktene var sanne. En av guttene har jo sagt noe sånt som at de har hørt ville rykter om dem. Tolket det som at ryktene bare var rykter. Dette er jo forferdelig trist for hele familien. 

Vi var mange som som visste dette, men folk var ikke interessert. Selv nå, etter at guttene har gått ut med det, er det folk som ikke er overbevist. Det må visst foreligge en dom om det skal være troverdig. Jeg gir meg enda over, vet ikke om jeg skal le eller grine og går og legger meg.

Endret av Ella Grisella
  • Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (21 minutter siden):

Jeg er mest fascinert over at Gjert ikke har trukket seg som trener for lenge siden. Det sier litt om et menneske som kjører på selv om det skaper store utfordringer for sine egne barn, og muligens ødelegger alle muligheter for forsoning. Ingen normal person hadde vel gjort denne prioriteringen??

Han er vel ikke helt normal heller😅 Han vokste opp i fattigdom, uten far og hadde lite penger de første leveårene til Henrik og Fillip. Han har sikkert følt på en mindreverdighetsfølelse hele livet. Så har han levd seg gjennom guttene og endelig fått til noe. Når man endelig har følt på mestringsfølelse etter så mange år så er han vel livredd for å miste følelsen.

Tone måtte vel flytte hjemmefra da hun var 14 om jeg ikke husker feil (kan hende). Tror de fant hverandre ved at de var i en ganske lik situasjon. Begge har levd gjennom barna sine, men det er ikke alltid like sunt for barna heller.

Endret av Majer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Ludvig skrev (14 minutter siden):

Ehh mistenker du troller, mye av det du kommer med er jo bare fjas og blir nesten irritert på meg selv for at jeg biter på. Det hadde vel vært bedre om Gjert la trenerkarrieren på hylla den gang de brøt med hverandre. Han har jo tross alt en annen jobb han er god på, jobbet jo fulltid der inntil noen få år tilbake og kunne sikkert jobbet der fulltid igjen om han hadde prioritert annerledes. Narve er så god at tipper han får det veldig bra til med en annen trener også, på samme måte som Jakob har klart seg fint uten Gjert. Heier på Narve, men kan ikke forstå hvorfor det må være med Gjert om Gjert noen gang ønsker å få en relasjon til sønnene sine igjen. 

Narve var ikke i nærheten av så god for kort tid siden. Han har blitt så god på kort tid fordi Gjert endelig ga han like mye oppmerksomhet som han hadde gitt egne barn. 

Jakob hadde aldri klart seg fint uten Gjert om han ikke allerede hadde gjort det veldig bra. Jeg tror hverken han eller Fillip hadde satset på idrett i det hele tatt om det ikke var for han og Henrik. 

Endret av Majer
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancia667 skrev (8 timer siden):

Endelig sier de det mange av oss har vist lenge, men holdt tett om siden det faktisk også er mindreårige involvert her. Nå har Gjert spilt offer lenge nok! 

Har man ikke plikt til å melde fra til barnevernet, om man vet at mindreårige blir utsatt for vold i hjemmet???

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (1 time siden):

Jeg er mest fascinert over at Gjert ikke har trukket seg som trener for lenge siden. Det sier litt om et menneske som kjører på selv om det skaper store utfordringer for sine egne barn, og muligens ødelegger alle muligheter for forsoning. Ingen normal person hadde vel gjort denne prioriteringen??

Hvorfor tenker du at det beste for han og familien på lang sikt er at han trekker seg?

Og hvorfor tenker du at han kjører på helt på egenhånd uten å feks. snakket med noen i familien sin om det?

Jeg tenker at han ikke har tatt avgjørelsen om å fortsette som trener helt på egenhånd. Og at han har et ansvar for å sette seg selv først. Sånn at han kan være den beste versjonen av seg selv for de han bor sammen med akkurat nå. 

Sånn som han fremsto i podcasten, begrepene han brukte og forklaringene han kom med, fikk meg til å tenke at her ligger det MYE terapeutisk arbeid bak. Og det kan godt ligge flere vurderinger bak det å være på samme arenaer som barna, som ikke bare er egoistiske. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollami skrev (24 minutter siden):

Har man ikke plikt til å melde fra til barnevernet, om man vet at mindreårige blir utsatt for vold i hjemmet???

Privatpersoner har avvergingsplikt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde skjedd dersom Gjert hadde akseptert at han ikke fikk akkreditering? At dersom han gjentatte ganger hadde unngått å uttale seg i media som et offer og fortalt hvor såret han er osv? Han kunne ha instruert Narve om at han som trener vil akseptere ikke-akkreditering og at det er sånn deres trener/utøver rolle blir, da hadde man trolig unngått dette her. Jeg forstår ikke at han våger å risikere så mye. Har han tenkt at gutta aldri kommer til å uttale seg i media om hva som er årsaken til bruddet, eller har han tenkt at det driter jeg i? Eller videre at den mediekrigen, den vinner jeg? 

Hva gjelder guttas relasjon til Narve, så virker dette også merkelig og mye mediefokuset kunne vært unngått. De kan da ikke kreve av en annen utøver at han ikke skal ha deres far som trener? Videre burde de akseptere at de bruker de samme lokalene (når de konkurrerer)og ha en voksen og fattet relasjon, eller også holder brødrene seg  bevisst unna.   

Når det gjelder Narve så burde han virkelig ha unngått å komme med gjentatte stikk i media.  Det har jo medført til å eskalere det hele. 

Må si at jeg oppfatter Henrik som en løs kanon på dekk. Ja, han er selvfølgelig såret og vonbroten, men han fremstår rett og slett som litt kort i toppen, i alle fall har han en meget kort lunte. Jeg tipper at når idrettskarrieren hans er over, så kommer han til å skrive bok om bla hans relasjon til sin far og hvordan det var å vokse opp i et hus hvor trening betydde alt.  Han elsker mediefokuset og kommer til å melke dette for alt det er verdt.  Mannen er voksen og det har han vært i mange år, han kunne glatt ha brutt med sin far som trener for mange år siden. Men han har valgt dette igjen og igjen. 

Dette er en suppe og hele gjengen burde fått profesjonell hjelp til å rydde opp for lenge siden, dette inkluderer selvfølgelig også Gjert!!

Endret av Aureka
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Om han føler Gjert er den rette treneren for han så må han få følge det. Gjert er da ikke på noen måte dømt i det norske rettssystemet 

Beklager men i det du diskuterer så er det følgende:

Norges Friidrettsforbund er ikke dømt i det norske rettsystemet.

Det er tvistemålsloven og avtalerett som er relevant. Der avtalen er meget kompleks (kalles for idrettens lover). 

Narve kan helt fritt velge å forlate den avtalen han har med "idretten", så kan han og Gert lage private konkurranser så mye dem bare ønsker, til pengene tar slutt. Men vil Narve være med på det som blir arransjert av andre, så må han faktisk akseptere de vilkår som blir gitt. Som å ikke komme med rasistiske utsagn, eller ta med seg Gert. Skjønner ikke hvorfor dette er så krevende for enkelte å akseptere. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mollami skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at det ikke er gjort her? Nå er det en god stund siden denne episoden jeg sikter til skjedde. 
Det betyr ikke at man viste det før eller med en gang etterpå.  Hvis det alt feks har fått konsekvenser og man får vite om noe lenge etterpå er det liten vits i å løpe til barnevernet? 

Jeg vet hvordan man melder og har meldt en i nær familie for barnemishandling.  Og hadde man hatt en mistanke der og da hadde vel alle meldt fra? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en del bruker prinsippet om uskyldspresumpsjon ensidig til fordel for Gjert. Den prinsippet må selvfølgelig også gjelde hans barn. Dem er uskyldige i løgn og bedrag frem til det er bevist at dem lyver. Så hvis man ikke syns at man vet nok om fakta i saken for å døme, er det to mulige sanninger som man må ta høyde for parallelt. 

Barna har vokst opp med en far som har utsatt dem for psykisk og fysisk mishandling. 

Barna har ikke blitt utsatt for mishandling av sin far. 

Tilbake til Narve versus brødrene. Brødrene kan ikke velge bort å være sønner til sin far og kan ikke velge bort sin oppvekst. Narve kan velge enn annen trener som kan bli med helt inn. Sånn sett syns jeg ikke det friidrettsforbundet har gjort er noe rart. Fremstår som en rimelig og fornuftig håndtering av usikkerheten kring hvilken fortelling som er sann. PS. Narve har null og niks bevis for at han er avhengig av å ha Gjert som trener. 

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (6 timer siden):

Jeg har empati med oppveksten til guttene, men jeg har ikke empati med at de sportslig sett har fått flere muligheter enn Narve og nå nekter han det. Narve har ingenting med oppveksten deres å gjøre.

Når dem har fortalt sin historie til Narve, og Narve har valgt å fortsette med Gjert og prøve å presse på med å få inn Gjert nært dem... Da har han faktisk valgt å gå inn i deres oppvekst. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplekjekk skrev (6 timer siden):

Det er ikke ukritisk i og med at Gjert og Elden har kommet med tilsvar. Innholdet må brødrene stå for selv. VG ville aldri selv publisert beskyldningene i en artikkel, men i en kronikk er det annerledes. Dessuten var det jo soleklart for VG at kronikken ville skape store klikktall (= annonseinntekter).

Jaja, vi får vente på injuriesøksmålene, for de kommer.

Selvfølgelig kommer dem ikke fra Gjert så lenge han får bistand fra noen som er oppegående. Fri bevisførsel. Rett til å avhøre Gjert og hvem man ønsker. Alt i en offentlig rettsak.

Det er Gjert som har bevisbyrden i et slikt søksmål. Han kan selvfølgelig ikke bevise at han ikke har utøvet vold mot barna sine. Ingen foreldre kan bevise det.

Så hvorfor skal Gjert utsette seg for enn rettsak med massevis mediedekning, som han kommer å tape? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...