Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen? Å drikke vin 🍷 alene er ikke så stusslig som folk skal ha det til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når alle mine venner sier at å drikke en halv flaske vin alene er kjipt, skjult alkoholisme , ensomt og stusselig sider jeg meg utad enig. Det er liksom bare å gå ut på byen i flokk som er godtatt 

Men i virkeligheten setter jeg Cher på full guff, synger Walking in Memphis for full hals og rydder huset.

Noen som kjenner seg igjen? Det er liksom noe galt i å drikke vin i sitt i eget selskap, men jeg er gjør det av og til , en sjelden gang nyter jeg det. Å drikke alene 

Anonymkode: b8cee...102

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri klart å drikke alene. Alkohol smaker best når man er to eller flere. Har prøvd såååå mange ganger, men jeg får det bare ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig. Koser meg ofte med en sekspakning øl alene i helgene. YouTube på ørene og storkoser meg. Det er min tid for meg selv. (Dvs, min mann er i huset, men han er i sin "man cave" og gjøre sine ting og jeg er i min "woman cave" og gjør min ting).

Anonymkode: 26827...59f

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin smaker godt både med venner og alene. Jeg slapper godt av med vin alene en fredags kveld. Det er kjempedeilig 😊

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Et par glass vin på en fridag, favorittmusikken på full pupp- rene Martha Stewart🥳. Vasker, baker brød, lager middag som tar masse tid osv.

Anonymkode: 4bf79...76f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker de som kommenterer sånt, er de som synes det er skrekkelig å gå på cafe alene. Jeg kan godt ta vin, øl, drinker osv. alene. Enten for kos med en bok/film, eller å gaule litt etter bra musikk. Og hvorfor ikke? Jeg skjønner ikke denne innstillingen så mange har at ting er flaut eller dårlig å gjøre alene. Hvorfor det? Om man tar litt vin en lørdag alene er ikke forskjellig fra å sitte med andre mennesker. Inntaket er det samme. Folk med den innstillingen er faktisk altfor uselvstendige i mine øyne. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par glass alene er helt greit.  Rn et par flasker alene er farlig. 

Anonymkode: 532c5...fdf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Når alle mine venner sier at å drikke en halv flaske vin alene er kjipt, skjult alkoholisme , ensomt og stusselig sider jeg meg utad enig. Det er liksom bare å gå ut på byen i flokk som er godtatt 

Men i virkeligheten setter jeg Cher på full guff, synger Walking in Memphis for full hals og rydder huset.

Noen som kjenner seg igjen? Det er liksom noe galt i å drikke vin i sitt i eget selskap, men jeg er gjør det av og til , en sjelden gang nyter jeg det. Å drikke alene 

Anonymkode: b8cee...102

Det er ikke gøy , i tillegg er det gift før kroppen og er egt alkoholisme 

Anonymkode: bc943...6c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg drikker vin fordi det er godt og ikke for å være sosial, kan jeg gjerne ta et glass vin alene. 

Jeg trenger ikke være med i en gjeng som spiser smågodt for å spise smågodt heller liksom. 

For meg er det merkelig å ikke kunne drikke vin alene, men jeg likte ikke vin før i godt voksen alder så jeg har aldri drevet med partydrikking og har dermed ingen sånne assosiasjoner.

Endret av Elle Melle
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin og sjokolade alene en lørdagskveld er jo luksus!! Med føttene på bordet og en bok på fanget er det den perfekte alenetid. Alkoholisme er avhengighet. Jeg er ikke avhengig av å drikke vin verken alene eller sammen med andre og gjør det relativt sjelden, ergo er jeg langt unna å være alkoholiker selv om jeg kan nyte et glass alene hjemme en gang i ny og ne.

Anonymkode: cea22...fce

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, det er ikke alkoholisme å ta et par glass vin innimellom selv om man er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å drikke vin alene. Aldri hørt IRL noen si noe negativt om det. Trodde alle gjorde det 🤷‍♀️

Anonymkode: 9c3f6...ab1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

??? Å nyte alkohol under kontrollerte former er ikke alkoholisme.

Anonymkode: e1aa9...72e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Et par glass alene er helt greit.  Rn et par flasker alene er farlig. 

Anonymkode: 532c5...fdf

Et par GLASS sammen med noen er helt greit. Et par FLASKER sammen med andre er farlig. Se? Inntaket er det samme. Spørsmålet her handler om alene kontra sammen med andre. Alt avhenger av konsumet. Dessuten er ikke et par flasker vin farlig, om det skjer en sjelden gang, uansett setting.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alkoholisme avgjøres av mengde og hyppighet, ikke antall personer i rommet😅

Anonymkode: 1deb5...b83

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta meg et glass eller to når jeg er alene. Aldri tenkt på det som stusselig. Faktisk så kan jeg lage meg en Hot Lumumba på vinteren når det er dårlig vær ute.

Anonymkode: ca7e4...e95

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...