Gå til innhold

Restskatt og tilbakebetaling

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (19 minutter siden):

Det er ihvertfall ikke riktig.

Jo, det er riktig.

Endret av Anonym Brukar0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når fikk du skatteoppgjøret? Hvis det kom denne uken har de neppe rukket å sende ut kravene ennå. 

Skrevet
A-hunter skrev (15 minutter siden):

Det er ihvertfall ikke riktig.

Jo, faktisk er det slik det er.

Anonymkode: e9777...15d

• Liker 1
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Så rart jeg ikke har fått purring da.. 

Anonymkode: 46449...2de

Det er forfall 20.august. sjekk inne på min side på skatteetaten. Der hvor det står hvor mye du skal betale skal det også stå et kontonummer og kidnr du skal bruke for å betale

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo, faktisk er det slik det er.

Anonymkode: e9777...15d

Nei. Skatt for fjoråret forfaller først ved skatteoppgjøret året etter. Skatteåret går fra 1.1 - 31 12. Man får ikke renteregning fra 1. juli året før.

Skrevet

Jeg trodde rentene begynte hvis man ikke betalte innen 31.mai... For det jeg nå da lurer på er jo hva skal jeg betale inn nå da, det som står oppført, eller det som står oppført pluss renter..

Jeg finner ingen info på min side. Har ikke fått baksmell på mulig 10 år, ei heller betalt eyyer 31.mai,så har ingen erfaring. 

Fikk jo ikke skatteoppgjøret før langt uti juni, og jeg vet med sikkerhet at det ikke er en krone i renter på de to fakturaene jeg har fått. Fikk vippskrav som jeg la inn i nettbanken siden jeg har forskjellige kontoer jeg betaler vipps og baksmell fra. 

Anonymkode: 3523d...840

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)
A-hunter skrev (11 minutter siden):

Nei. Skatt for fjoråret forfaller først ved skatteoppgjøret året etter. Skatteåret går fra 1.1 - 31 12. Man får ikke renteregning fra 1. juli året før.

Skatteetaten er ikke enig med deg.

Dette står på deres side (lenke i tidligere innlegg):

"Renten er 0,39 prosent per år, beregnet fra 1. juli i inntektsåret frem til forfall for første termin for restskatt i det påfølgende skatteåret."

Inntektsåret er året inntekten er opptjent, dvs 2021 for skatteoppgjøret som kom i 2022. 

Endret av Anonym Brukar0
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Fikk jo ikke skatteoppgjøret før langt uti juni, og jeg vet med sikkerhet at det ikke er en krone i renter på de to fakturaene jeg har fått. Fikk vippskrav som jeg la inn i nettbanken siden jeg har forskjellige kontoer jeg betaler vipps og baksmell fra. 

Anonymkode: 3523d...840

Rentene står på skatteoppgjøret.

Skrevet

TS her. 

Fikk kl 02:34 inatt epost fra skatteetaten om at det er kommet efaktura i nettbanken, med frist sept og okt. Da er problemet mitt løst. Takk for alle svar 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.8.2022 den 18.27):

Jeg fikk restskatt og hvis jeg forstår skatteetaten rett så skal jeg få en faktura for å betale. Men jeg kan ikke se å ha mottatt faktura. Er dette bare meg, har dere andre fått faktura? 

Jeg betalte i mai, det skal stå et kontonummer der det står hvor mye du må betale. 

Anonymkode: aa6e1...b4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...