AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Jeg har kun gjenlevende eldre far igjen. Er enebarn selv. Jeg hjelper til med handling (jeg betaler i mange av tilfellene), vasking, daglige gjøremål osv, men får aldri et takk. Føler på så lite takknemlighet at jeg nesten er på gråten. Mye mulig jeg forventer mer enn hva som er vanlig. Får dårlig samvittighet bare ved tanken på å slutte med å hjelpe, men kanskje jeg bør ta en pause? Skal sies at min far har en "venninne". Alt hun gjør er enestående i hans øyne, selv om hun er så gjerrig at hun ikke kan spandere på han et glass vin en gang. Føler meg skikkelig liten. Hilsen voksen dame på 40+ Anonymkode: e672c...122
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Hvorfor hjelper du? Anonymkode: c25ef...ae9 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor hjelper du? Anonymkode: c25ef...ae9 Fordi han er gammel og jeg vil være snill..... Ts Anonymkode: e672c...122
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #4 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi han er gammel og jeg vil være snill..... Ts Anonymkode: e672c...122 Har dere et greit forhold? Har han vært en god far for deg? Anonymkode: c25ef...ae9
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. august 2022 #5 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi han er gammel og jeg vil være snill..... Ts Anonymkode: e672c...122 Har du spurt faren din om hvorfor han fremstår som utakknemlig?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #6 Skrevet 16. august 2022 Dævendøtte skrev (3 minutter siden): Har du spurt faren din om hvorfor han fremstår som utakknemlig? Nei, det har jeg ikke. Litt feigt kanskje, men er redd for å såre han eller gjøre noe stort utav noe som mye mulig er en liten filleting. Ts. Anonymkode: e672c...122
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. august 2022 #7 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fordi han er gammel og jeg vil være snill..... Ts Anonymkode: e672c...122 Er han hjelpeløs?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #8 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dere et greit forhold? Har han vært en god far for deg? Anonymkode: c25ef...ae9 Ja, det vil jeg si. Han har vært en god far på alle måte. Mye ble forandret da moren min døde og han fant seg en ny på sine eldre dager. Men, det er det nok bare jeg som synes. Ts. Anonymkode: e672c...122
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #9 Skrevet 16. august 2022 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Er han hjelpeløs? Nei, ikke noe mer hjelpesløs enn andre menn på 80+ Ts. Anonymkode: e672c...122
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. august 2022 #10 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det har jeg ikke. Litt feigt kanskje, men er redd for å såre han eller gjøre noe stort utav noe som mye mulig er en liten filleting. Ts. Anonymkode: e672c...122 Det er virkelig ikke en filleting! Når han skryter venninna si opp i skyene og du ikke engang får en takk for hjelpen, er det normal folkeskikk han mangler. Så det er greit at han sårer og utnytter deg og du ikke engang får et lite takk? Spør han om hjelp eller gjør du det bare?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #11 Skrevet 16. august 2022 Har selv en gammel far som ikke har de sosiale antennene helt skrudd på. Hvis han har passert 80 er det nok vanskelig å endre han. Du må enten velge å sette andre grenser for deg selv, eller så må du stå i det. Anonymkode: 46fd9...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #12 Skrevet 16. august 2022 Dævendøtte skrev (5 minutter siden): Det er virkelig ikke en filleting! Når han skryter venninna si opp i skyene og du ikke engang får en takk for hjelpen, er det normal folkeskikk han mangler. Så det er greit at han sårer og utnytter deg og du ikke engang får et lite takk? Spør han om hjelp eller gjør du det bare? Han spør en sjelden gang, ellers gjør jeg det for å være snill og får jeg se han er en aldrene mann. Kanskje jeg gjør meg en bjørnetjeneste, men jeg vil bare at han har det greit. Hadde blitt så glad for litt takknemlighet tilbake. Ts. Anonymkode: e672c...122
ops2 Skrevet 16. august 2022 #13 Skrevet 16. august 2022 Så han fikk deg når han var godt opp i årene. Du bør undersøke muligheten for at han kan få hjemmehjelp som kommer og vasker. Han kan også få middag. Men da må du fortelle kommunen at du ikke kan vaske og varte opp han mer. Er du frisk/har du god helse? Har du barn som trenger deg? Arbeider du? Det er nå en sak å stille opp for familien når de er hyggelige, men når de er giftige.... Mannen min har gamle foreldre, men mannen min er ufør, jobber bare litt, og kan hjelpe de. Når det skal sies, så er de ikke akkurat hyggelige å omgås. De sitter og krangler med hverandre hele tiden. Men de har hjemmehjelp, får vasket hos seg og middag levert. Men du skulle hørt hvordan de klager! Oi oi, som de klager på at de som kommer ikke snakker godt nok norsk, og at de vasker feil "med en tørr mopp over gulvet, ikke såpe, vann og klut". Jojomen. 🙄
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. august 2022 #14 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han spør en sjelden gang, ellers gjør jeg det for å være snill og får jeg se han er en aldrene mann. Kanskje jeg gjør meg en bjørnetjeneste, men jeg vil bare at han har det greit. Hadde blitt så glad for litt takknemlighet tilbake. Ts. Anonymkode: e672c...122 Tja, jeg hadde nok sagt i fra til min far (eller mor) om de aldri hadde takket for noe. Hadde heller ikke betalt for det jeg handlet om det ikke var nødvendig pga økonomi. Det går an å si det på en rolig og fin måte, selv hadde jeg spurt rett ut om han setter pris på meg og det jeg gjør for ham. Trenger ikke å bli uvenner for resten av livet for det. Det koster ham ingenting å si takk eller vise at han er glad for det du gjør. Hva slags forhold har du til venninnen hans? Takker han ikke når han spør om hjelp heller? Trist for deg, men synes du faktisk skal ta en prat om dette. Plutselig er han ikke her lengre og dette kommer til å henge over deg, noen ganger trenger folk en liten oppvåkning ❤️
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. august 2022 #15 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, ikke noe mer hjelpesløs enn andre menn på 80+ Ts. Anonymkode: e672c...122 Så hvorfor gidder du når han ikke setter pris på det?
lillevill Skrevet 16. august 2022 #16 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han spør en sjelden gang, ellers gjør jeg det for å være snill og får jeg se han er en aldrene mann. Kanskje jeg gjør meg en bjørnetjeneste, men jeg vil bare at han har det greit. Hadde blitt så glad for litt takknemlighet tilbake. Ts. Anonymkode: e672c...122 Hva med å lære han å hjelpe seg selv da? Feks handling på nett. Da kan han ordne ting selv. Mange liker det.
Gjest Albbas Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 Må du hjelpe han med dette? Trenger han hjelp? Mange eldre har faktisk godt av å gjøre slikt selv, hvis de kan.
Kaisada Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kun gjenlevende eldre far igjen. Er enebarn selv. Jeg hjelper til med handling (jeg betaler i mange av tilfellene), vasking, daglige gjøremål osv, men får aldri et takk. Føler på så lite takknemlighet at jeg nesten er på gråten. Mye mulig jeg forventer mer enn hva som er vanlig. Får dårlig samvittighet bare ved tanken på å slutte med å hjelpe, men kanskje jeg bør ta en pause? Skal sies at min far har en "venninne". Alt hun gjør er enestående i hans øyne, selv om hun er så gjerrig at hun ikke kan spandere på han et glass vin en gang. Føler meg skikkelig liten. Hilsen voksen dame på 40+ Anonymkode: e672c...122 Her er det ikke du som står frem som den som forventer mye, det gjør din far. Søk om hjemmehjelp til han på kommunens hjemmesider, de handler og vasker, og han betaler for det. Du har overhodet ingen plikt til å stelle for han, eller betale for maten hans. Forklar han at du ikke har mulighet til å bidra så mye lenger, at du ikke strekker til overalt mm. Prøv å sett deg selv først nå. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, ikke noe mer hjelpesløs enn andre menn på 80+ Ts. Anonymkode: e672c...122 Dump han😅 Seriøst. Hva er poenget med å gi når du ikke får noe tilbake? Slutt å slave for han og bruk tiden på deg selv ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. august 2022 #20 Skrevet 17. august 2022 Albbas skrev (15 timer siden): Må du hjelpe han med dette? Trenger han hjelp? Mange eldre har faktisk godt av å gjøre slikt selv, hvis de kan. Nei, jeg må ingenting. Bare min samvittighet som driver meg. Prøver å gjøre hans hverdag best mulig siden han er gammel. Så noen spurte tidligere….jeg er alene, ingen barn. Så jeg ha for så vidt tid til det, blir bare oppgitt når det aldri er takk å få. Takker for gode tips i tråd. Skal prøve å priotitere meg selv litt mer ☺️ Anonymkode: e672c...122
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå