Gå til innhold

5 sjokolader for 100kr, er det verdt det?


Hege q

Anbefalte innlegg

Erupris har tilbud på sjokoladeplater , 5 for 100kr, blir det altfor usunt eller burde jeg kjøpe det? Hadde du kjøpt det?

5B805953-B24B-4598-9A61-35A7CFB1E05B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt 10. Spiser jo ikke alt på en gang. Her ligger en slik plate i flere dager.

Anonymkode: fce27...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er usunt - og det er bare billig hvis du likevel skulle hatt 5 sjokoladeplater, eller at du klarer å fordele disse sjokoladeplatene utover et tidsrom hvor du likevel ville ha spist like mye.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke klarer å ha sånne i hus uten å fristes av dem passer det ikke for meg. Var du blant barna som aldri spiste opp godteriet sitt som barn, men som sparte på det, er det bare å kjøpe og fordele utover. 

Men når sant skal sies har Europris hatt slike tilbud ganske ofte, så hvis du er blant flinkisene rekker du nesten ikke spise dem opp før neste gang de har tilbud. 

Anonymkode: ad246...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fint kjøpe slik, men det er sjeldent jeg spiser sjokolade. Har nå 4 uåpnede plater i kjøleskapet. I snitt går det vel 1 i måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema har tilbud også, på 24,90 pr plate. Altså litt dyrere pr plate, men jeg har ingen Europris i gangavstand og gidder ikke betale for t-banebilletten for å dra til en Europris. Da går jo vinningen omtrent opp i spinningen (deres tilbud gjør platene 5 kr billigere pr plate).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på om du spiser det. Jeg pleier kjøpe sjokolade til helgene, og det er naturligvis billigere kjøpe 5 til 100 istedenfor kjøpe en sjokolade til rett over 40 kr hver helg. Det krever at en ikke spiser alle på en gang da. 

Anonymkode: 1c930...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade holder seg lenge, og det er et godt tilbud. 

Anonymkode: c4070...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke hadde man samme tilbud med Freia - da var det snakk om 200 grams sjokoladeplater, mens Nidar har lavere vekt.

Så nei, dette er ikke et godt tilbud; er vekten lavere, burde også prisen vært det.

Anonymkode: ff724...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolling fra ende til annen fra TS sin konto, som er bare trollekonto, men:

 

HVEM spiser og kjøper FEM SVÆRE plater med sjokolade?!??? En holder i massevis. Nei, det er ikke økonomisk. Hvem bruker 100kr på bare sjokolade liksom. Hva skal man med det. Diabetes og fedme next. 

Endret av Motelvibes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Motelvibes said:

Trolling fra ende til annen fra TS sin konto, som er bare trollekonto, men:

 

HVEM spiser og kjøper FEM SVÆRE plater med sjokolade?!??? En holder i massevis. Nei, det er ikke økonomisk. Hvem bruker 100kr på bare sjokolade liksom. Hva skal man med det. Diabetes og fedme next. 

Trolling, ja.

Men angående prisen, kjøpte jeg nærmere 4 kilo sjokolade på Europris i forrige uke; det er etter min mening det glade vanvidd å betale kr.40 for en sjokoladeplate som for bare noen få år siden kostet halvparten i samme butikk - da tenker jeg på vanlig pris.

En annen ting er Ballerina kjeks - kr.27,50 på REMA; vanlig pris kr. 12,90 på Europris, og kr.10 på tilbud.

For ikke å snakke om småsjokoladene, som lett får en kilopris på mange hundre kroner.

Er det rart folk blir tykke når det er umulig å kjøpe godteri stykkvis uten å måtte betale blodpris?

Anonymkode: ff724...259

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke økonomisk for helsa. Kjøp frukt istedenfor.

Anonymkode: fb5f9...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (54 minutter siden):

Trolling fra ende til annen fra TS sin konto, som er bare trollekonto, men:

 

HVEM spiser og kjøper FEM SVÆRE plater med sjokolade?!??? En holder i massevis. Nei, det er ikke økonomisk. Hvem bruker 100kr på bare sjokolade liksom. Hva skal man med det. Diabetes og fedme next. 

Skal jo ikke spise alt med engang 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøper det ikke, sjelden jeg spiser sjokolade, så for min del blir det ikke engang økonomisk. Foretrekker å bruke den 100lappen på matvarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege q skrev (1 time siden):

Erupris har tilbud på sjokoladeplater , 5 for 100kr, blir det altfor usunt eller burde jeg kjøpe det? Hadde du kjøpt det?

5B805953-B24B-4598-9A61-35A7CFB1E05B.jpeg

Feil sjokolader. Det skal være minst70% kakao for at det skal være sunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, JegMotStrømmen said:

Jeg kjøper det ikke, sjelden jeg spiser sjokolade, så for min del blir det ikke engang økonomisk. Foretrekker å bruke den 100lappen på matvarer.

Hva for man kjøpt for en hundrelapp i en tid der grovbrød koster nærmere kr.50, en kilo poteter 30, og en liten bunt gulrøtter 40 ...?

Grønnsaker og frukt er blitt hinsides dyrt, og sunn mat koster flesk.

Anonymkode: ff724...259

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva for man kjøpt for en hundrelapp i en tid der grovbrød koster nærmere kr.50, en kilo poteter 30, og en liten bunt gulrøtter 40 ...?

Grønnsaker og frukt er blitt hinsides dyrt, og sunn mat koster flesk.

Anonymkode: ff724...259

Hvorfor kjøper du en liten bunt gulrøtter for 40,- når du får en kg for 25,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...