AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #1 Skrevet 16. august 2022 Har en hund som haltet noe framme for noen mnd siden, dyrlegen bøyde og tøyde og klemte på han, uten å finne noe galt. Fikk rimadyl i 2 uker. Alt var bra, haltinga ble borte og fikk beskjed om at han er veldig myk og fin i leddene tross alder. Men nå de siste 2 ukene har jeg observert noe jeg ikke helt vet hvor kommer fra. Holdningen hans er annerledes, ser nesten ut som han stiller bakbeinet sitt skjevt og noen ganger subber han, virker som han har dårlig kontroll. Han ser litt trist ut og skjelver noen ganger når han står. Ser også ut som han nøler når han skal legge seg ned. For bare noen uker siden slang han seg bare ned når han skulle ligge og hoppet nærmere 1 meter fram og tilbake på tur. Han hopper fortsatt opp på meg og legger all vekt bak, der jeg mistenker at smerten er. Han hopper opp og ned av sofaen og har ikke problemer med trapper osv. Han har også ved minst fire anledninger de siste ukene ramla med rumpa ned i gulvet.. Skal til dyrlege i morgen og gruer meg.. trodde hunder gradvis ble stivere med tiden og ikke gikk fra ballettdansere til tømmerstokk? Hele holdninga hans er stiv i bakdelen. Håper ikke det er noe kronisk egentlig og at han må gå på tabletter resten av livet :( Han er 11,5 og er en husky Anonymkode: b5da9...ed7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #2 Skrevet 16. august 2022 Ryggen kanskje? Hunden min har 4 skiveutglidninger, og dyrlege syntes det er helt merkelig at ikke hunden min er lam eller har dårlig kontakt med bakbena. De kan få det pga nerver i klem eller at de er ødelagt. De fant ikke ut av min hund sine skader før de tok bilder av ryggen hos dyrlegen Symptomer på min hund er nå litt dårligere kontakt med det ene bakbeinet, halter litt, nøler med å legge seg ned, men hopper fint opp og ned av sofa når jeg ikke rekker å bære hun 😜 Anonymkode: a5169...b11
Million Skrevet 16. august 2022 #3 Skrevet 16. august 2022 Hunden min er like gammel som din, ts, og hun skjelver også ofte når hun står stille. F.eks. når hun snuser på bakken ute. Da dirrer det veldig i bakbeina hennes, og nå i dag faktisk, så jeg i morges at det også dirret i forbeina. Det er nytt. Jeg tok opp skjelvingen i bakbeina sist vi var hos veterinæren, men hun fant ikke noe galt, og vi konkluderte vel med alderen. Hunden min viser ingen tegn til smerte noe sted, hopper og løper og legger seg og setter seg uten å nøle eller vise motvilje. Hun reagerte heller ikke på klemming og tøying av bakbeina hos veterinæren, men hun (veterinæren) sa at leddene kanskje var en smule hovne. Også typisk for gamle. Jeg tror derfor at denne skjelvingen er omtrent det samme som skjer med gamle mennesker. Man begynner å skjelve med årene når man blir gammel og "systemene" i kroppen ikke fungerer helt som før. Man blir mindre stødig rett og slett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå