Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har merket meg at det er sykt mye LBGT i alle nye serier jeg ser om dagen. Forstår jo at slikt er veldig i vinden, og at bedrifter og serier er tjent med å henge opp et regnbueflagg fordi da er de veldig åpne og folk har lyst å kjøpe tingene deres. 

Jeg har nylig sett gjennom serien "sex education" og nye "sandman" på netflix. Og noen andre serier. Fellesnevneren her er at det stort sett ikke er en eneste "straight" person. Alle er homofile,transe og ikke-binære. 
For meg blir det altfor mye. Hele storyen i serien forsvinner, og plutselig er bare hele poenget hvor fantastisk det er å være LBGT åpen.

Disclaimer; Jeg har ingenting imot homofile eller transer. Folk må gjøre akkurat hva de ønsker for min del, så lenge de ikke skader/sårer andre. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt latterlig påtatt mye. Det må liksom kvoteres inn.

Anonymkode: 5c3b8...934

• Liker 11
Skrevet

Ikke lagt merke til dette.

Anonymkode: 4107d...99d

• Liker 1
Skrevet

Altfor mye av det generelt. Grøss.

Anonymkode: c2498...b2f

• Liker 6
Skrevet

Ja, men så er det jo også slik at man ser at samfunnet er i endring. Det ER flere mennesker i dag som identifiserer seg som noe annet enn heterofil, dette fordi det er blitt mer akseptert. Om noen år ser vi enda flere.

Men, det er også interessant at i flere show så har de inn «kvotert» inn mennesker med andre hudfarger. Så klager de over feks Friends hvor det ikke er annet enn blendahvite mennesker i vennegruppa. Synes ikke dette er så rart, mange vennegjenger er jo helt blendahvite. 

Anonymkode: b3f5f...75b

• Liker 9
Skrevet

Hvis du tenker på Desire i Sandman så er jo den figuren meget tro til Neil Gaimans tekst og de opprinnelige tegneseriene. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er så mye av det, at det virker veldig påtatt. I virkeligheten så vrimler det ikke akkurat av transpersoner og ikke-binære rundt oss.  

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke lagt merke til dette.

Anonymkode: 4107d...99d

Har inntrykk av at et par serier med 14-24-åringer som målgruppe kjører nokså hardt på det. Men all propaganda i overdrevne mengder vil folk til slutt få i vrangstrupen, selv om den har "korrekte"meninger du i utgangspunktet er enig i. Det blir bare så overdrevent og falskt. Da bidrar de til å bygge opp et backslash som kan slå ekstremt dårlig ut i andre retningen.

Anonymkode: 6d023...aef

• Liker 7
Skrevet

Bare jeg som syns det er rart at ingen hadde hørt om ikke binære for inntil et par år siden?   Var det noen som gikk rundt for 10 år siden og ikke hadde et kjønn?

Anonymkode: 4f669...d95

• Liker 9
Skrevet

Selv om det ikke er relevant for historien i filmer og serier så presses det inn LGHDTV+ og mangfold i nesten alt som produseres om dagen, det er så påtatt at det blir for dumt og spesielt når det er snakk om historiske personer eller fantasikarakterer som allerede har sin historie og utseende.

Noe av problemet til produsenter er at de blir utestengt fra diverse prisutdelinger og platformer hvis de ikke fyller en hvis kvote med mangfold og woke. Dessuten så er det sikkert vanskelig å lage bra originalt innhold der visse grupper passer inn naturlig, da er det lettere å kvotere inn svarte dronninger i rollen som historiske hvite dronninger og konger.

Store verker og fantasiverdener som allerede har fastsatte karakterer og egne fantasiraser som f.eks. Ringenes Herre gjøres om for å få det til å passe med dagens woke agenda.

aAGj3jp_700bwp.thumb.jpg.2f93afb50da69cd53f04c8464e54e732.jpg 

Anonymkode: e1d17...af9

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Det blir så falskt når det er gjort så åpenlyst med vilje for å trøkke de inn over alt. Liksom se på meg se på meg se på meg se på meg. Håper det er en fase som går over når folk blir lei og mister interessen. 

Anonymkode: 51b08...d0f

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Bare jeg som syns det er rart at ingen hadde hørt om ikke binære for inntil et par år siden?   Var det noen som gikk rundt for 10 år siden og ikke hadde et kjønn?

Forskjellen er ikke at dette er noe nytt. Forskjellen fra før i tiden og nå, er at man faktisk er fri til å være seg selv. Man må ikke gjemme seg bak en fasade. Man kan åpent være den man er.

Anonymkode: bef84...e0f

• Liker 3
Skrevet

Men det er jo viktig at skeive også har noen de kan relatere til, i serier og filmer??

Anonymkode: da908...501

• Liker 2
Skrevet

Som skeiv selv ,så synes jeg det blir latterlig mye av det. Det er ikke sånn i virkeligheten.

Anonymkode: fc456...275

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette er dagens punkere, emoer og gothere. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo viktig at skeive også har noen de kan relatere til, i serier og filmer??

Anonymkode: da908...501

I følge dagens serier, så skulle man tro de utgjorde halve jordens befolkning. De er jo ikke det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er LBGT? Hilsen Petrine (115) 

Anonymkode: d0bc3...890

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er LBGT? Hilsen Petrine (115) 

Anonymkode: d0bc3...890

Lesbisk, bi, homo, trans

Skrevet

De straighte menn og kvinner i styrerommet har lært noen nye ord, så nå skal begrepet brukes for alt det er verdt. Kapitalismen og kommersialismen har satt sine tenner i LGBQSDFGHX++ bevegelsen 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Jeg har nesten sett ferdig Sandman på Netflix nå og reagerte også på at homofile/lesbiske/trans har fått veldig mye plass, som egentlig ikke gir historien noe ekstra eller har noe med historien det handler om å gjøre. 

Anonymkode: c6533...9f9

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...