Gå til innhold

Middag som singel/enslig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AprilRyan

Jeg lager middag stort sett hver dag, men har ofte middagene i to-tre dager. På grunn av det må jeg tenke litt over hva som egner seg å varme opp igjen. Jeg har heller ikke så mye av de store middagene med steik og alt mulig slags tilbehør til. Det blir ofte for mye mat og litt for mye styr for en person synes jeg.

Det blir endel kylling, kjøttdeig, og litt svin, vegetar og laks. Det blir gjerne wraps, pizza, litt gryter og supper, endel asiatiske retter, pasta, salater osv.

Jeg har endel ingredienser stående. Det er mye som holder seg lenge i kjøleskapet, men jeg prøver å tenke over hva annet jeg kan bruke en ingrediens til. Noen ganger kutter jeg noe og legger til noe annet hvis jeg ser at det er noe jeg neppe kommer til å bruke igjen.

Det er bare noen ganger jeg ikke gidder å lage noe særlig. Da blir det gjerne egg og bacon, wraps med noe kjøttpålegg og grønnsaker osv.

Hvis man ikke kan lage noe særlig mat så er det nok greit å begynne med enkle ting. Jeg har laget mat i mange år så det er da enklere å legge til ting eller trekke fra og har gjerne teknikker og sånt inne. Om man er uerfaren så er det kanskje greit å ikke begynne med noe veldig fancy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser middag hver dag, men i varierende vanskelighetsgrad. 

Jeg pleier lage stek, men jeg lager den på lørdager. Så lager jeg lapskaus av restene på søndag, og fryser ned. Får vanligvis da 8-9 porsjoner deilig hjemmelaget lapskaus i fryser, som jeg kan ta opp de dagene jeg er sliten etter jobb. 
Ellers så lager jeg ofte annen lignende mat i helger, altså noe "helge-kos" på lørdag, som kan fryses ned til "rask hverdagsmiddag". 

Med varierende vanskelighetsgrad mener jeg ut i fra tid/arbeid/mengde ingredienser
lette: omelett, karbonade med egg, stekt fisk, ostesmørbrød, tortillapizza. 
middels: diverse gryter, ovnsbakt fisk, taco, ulike pastaretter, wok.
vanskelig: hjemmelaget pizza (fra bunnen), pinnekjøtt, fårikål, lasagne, ovnsbakt tortelini.  

Anonymkode: 1193d...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke oppskrifter bruker du da, eller hvordan gjør du det? Slike ting har ikke jeg lært meg å lage mat med🙈

Anonymkode: 29d48...aa9

Hvis jeg har noen råvarer å bruke opp googler jeg ofte etter oppskrifter på det, og følger det jeg finner sånn cirka. Ellers bare lager jeg mat uten oppskrift - det går fint an når man lager ting som supper, enkle gryter, ovnsformer og pastasauser. 

Et nettsted jeg ellers ofte bruker er https://www.bbcgoodfood.com/. Der kan du avgrense søk med ting som ingredienser, antall porsjoner og tilberedningstid, og få opp enkle oppskrifter. 

Anonymkode: 13da2...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...