Gå til innhold

Kattungen mangler den ene testikkelen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begge var på plass ved helsesjekk 1 v/9 ukers alder, men på helsesjekk 2 v/13 ukers alder så var den ene borte... Oppdretteren har dessverre ikke tegnet overføringsforsikring 😕 Noen som har erfaring med dette? Vil vår nye forsikring på kattungen bli dyrere da en testikkel mangler, og er det noen som vet hvor mye det koster med kastrering når den ene testikkelen ikke er på plass? 😑💸💸

Anonymkode: ec7c0...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den kan fremdeles "dumpe" ned på plass igjen i tide til kastreringen, så ikke svartmal alt ennå.

Hvorfor forsikringen skulle bli dyrere pga en testikkel mangler nede, vet jeg ikke. Ser ikke helt hvorfor akkurat det skulle forandre  noe for forsikringens pris?

Det koster kanskje  litt mer å kastrere en hannkatt der ene testikkelen (eller begge) sitter oppe i buken, fordi det er et litt større inngrep og de må grave litt mer for å få den ut. Har sett dette mange ganger på veterinærprogram på tv, og de får det til, de må bare lete litt. Dyret blir kastrert. Tviler på at det vil koste så mye mer. Men litt.

Prisene varierer ofte veldig mye fra klinikk til klinikk og fra by til by, så ingen kan egentlig gi deg noen riktig pris på denne kastreringen. Du bør sjekke rundt om der du bor hos de ulike veterinærklinikkene, og sammenligne pris. Du kan bli overrasket over forskjellene.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
Million skrev (14 minutter siden):

Den kan fremdeles "dumpe" ned på plass igjen i tide til kastreringen, så ikke svartmal alt ennå.

Hvorfor forsikringen skulle bli dyrere pga en testikkel mangler nede, vet jeg ikke. Ser ikke helt hvorfor akkurat det skulle forandre  noe for forsikringens pris?

Det koster kanskje  litt mer å kastrere en hannkatt der ene testikkelen (eller begge) sitter oppe i buken, fordi det er et litt større inngrep og de må grave litt mer for å få den ut. Har sett dette mange ganger på veterinærprogram på tv, og de får det til, de må bare lete litt. Dyret blir kastrert. Tviler på at det vil koste så mye mer. Men litt.

Prisene varierer ofte veldig mye fra klinikk til klinikk og fra by til by, så ingen kan egentlig gi deg noen riktig pris på denne kastreringen. Du bør sjekke rundt om der du bor hos de ulike veterinærklinikkene, og sammenligne pris. Du kan bli overrasket over forskjellene.

Tusen takk for betryggelse og flere gode tips. Jeg skal lete rundt for priser på kastrering. Kattungene (for vi kjøpte 2) er hvert fall allerede chippet og vaksinert 😅 Ser ut til at det blir Tryg forsikring fra nå av hvert fall. 

Tar gjerne imot enda flere tips og erfaringer rundt dette.

TS

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mener jeg har lest/hørt at de kan dette ned helt til 6 måneders alder.

Anonymkode: b1c46...67b

• Liker 1
Skrevet

Det skal hvert fall ikke være et problem med forsikring. Kastrering dekkes jo ikke av forsikring uansett. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mener jeg har lest/hørt at de kan dette ned helt til 6 måneders alder.

🤞🤞 Den var jo der på første kontroll så den kan jo ikke være helt fastlåst langt oppi der 🤞🤞

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det skal hvert fall ikke være et problem med forsikring. Kastrering dekkes jo ikke av forsikring uansett. 

Jeg tenkte at det ville bli problematisk forsikringsmessig i og med at oppdretter ikke hadde forsikring som kunne bli overført til oss. For hva er ellers poenget med en forsikring som kan videreføres til ny eier? 🤔

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...