Gå til innhold

Syk katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten min er syk. Hun spydde litt i morges og hadde løs avføring på teppet her. I hele dag har hun ligger og sover. Bare beveget seg rundt litt. Jeg vet ikke om hun har spist.

Hadde det vært sønnen min så hadde jeg ikke vært så bekymret, men jeg blir altså det når det kommer til kattungen. 

Hvor legger dere listen for å kontakte dyrlege? Jeg klarer ikke se at hun har fått i seg noe annet enn vanlig. Hun har fått den samme maten. Blomstene på bordet er ikke giftige. Forstår ikke helt hva det kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se det an litt. Kontakt veterinær hvis hun blir dårligere. God bedring til pus.

Anonymkode: abbd8...ee1

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har forsikring er det ofte first vet eller lignende tjeneste for videokonferanse med vetrinær inkludert. Suverent for sånne tilfeller der du er usikker. 

Anonymkode: 10e60...d3c

• Liker 1
Skrevet

Om det er varmt ute hos dere, kan det være varmen. Om pus er løs i magen så kok litt fisk sammen med litt ris eller potet, stivelsen fra ris/potet hjelper pus til å få orden på magen igjen. 

Anonymkode: 39688...5b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om det er varmt ute hos dere, kan det være varmen. Om pus er løs i magen så kok litt fisk sammen med litt ris eller potet, stivelsen fra ris/potet hjelper pus til å få orden på magen igjen. 

Anonymkode: 39688...5b9

Kanskje det var så enkelt. Det har vært veldig varmt i det siste og fordi pus er for liten til å gå ut har han måttet være inne i varmen. 

Jeg var redd hun var forgiftet eller noe.

Hun er bedre idag heldigvis.

Skrevet

Kattunger er også veldig sare i magen hvis de får våtfôr f.eks. Mange kattunger tåler ikke våtfôr noe særlig, så dersom hun har fått det i forveien så kan det være årsaken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...