Gå til innhold

Når bestille hotell?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til Manchester litt før jul og usikker når det lønner seg å bestille hotell. Nå ligger hotellet jeg ønsker å bo på 3000 for 3 netter, og ifl google går prisene ned rundt 60 dager før man skal bo der. Likevel er Manchester en populær "jule-by" med stort marked og jeg er litt redd prisen heller vil gå opp. Samtidig er det kjedelig å betale 3000 hvis det går ned til 2000 hvis jeg venter 2mnd.

Hva tror dere? 

Anonymkode: 36e67...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger rådet om at det lønner seg å bestille tidligst mulig. Det blir som regel alltid dyrere jo nærmere reisedato du kommer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte i februar for en reise i september. Sjekker ikke prisen etter det. Det viktigste for meg er et hotell med god beliggenhet og til en pris jeg synes er akseptabel.  Bestiller alltid hotell i nedre prisklasse. 

Anonymkode: e3c22...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal til Manchester litt før jul og usikker når det lønner seg å bestille hotell. Nå ligger hotellet jeg ønsker å bo på 3000 for 3 netter, og ifl google går prisene ned rundt 60 dager før man skal bo der. Likevel er Manchester en populær "jule-by" med stort marked og jeg er litt redd prisen heller vil gå opp. Samtidig er det kjedelig å betale 3000 hvis det går ned til 2000 hvis jeg venter 2mnd.

Hva tror dere? 

Hvorfor ikke bestille hotell med gratis avbestilling, så kan du avbestille og bestille på ny hvis prisene blir billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke bestille hotell med gratis avbestilling, så kan du avbestille og bestille på ny hvis prisene blir billigere?

Vurderte det, men kostet 700kr for gratis avbestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du mener fleksipris ble 700 kroner dyrere? Der hørtes litt vilt ut når totalprisen er 3000 ellers. Har du sjekket både pris direkte hos hotellet og på steder som booking. com?

Jeg bruker alltid denne metoden selv, men kommer an på hvilket hotell du skal ha da. Pleier som regel å velge et ibis hotell selv når jeg er ute på tur 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestiller som regel der det er gratis avbestilling og så følger jeg med og bestiller et annet sted om det blir billigere. Sparer som regel en del og sist nå når vi var på tur så ble det enda billigere når jeg bestilte gjennom telefonen enn på pc'n. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket forskjellige sider? Ta også en titt på airbnb. Men Storbritannia er ofte dyrt, så 1000 kr natta høres ikke så altfor urimelig ut. 

Anonymkode: 93508...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fransine skrev (16 minutter siden):

Du mener fleksipris ble 700 kroner dyrere? Der hørtes litt vilt ut når totalprisen er 3000 ellers. Har du sjekket både pris direkte hos hotellet og på steder som booking. com?

Jeg bruker alltid denne metoden selv, men kommer an på hvilket hotell du skal ha da. Pleier som regel å velge et ibis hotell selv når jeg er ute på tur 🙂

Er et Ibis hotell, jeg bodde der sist jeg var i Manchester og jeg reiser alene. Så vil bo på samme hotell så jeg vet hvor jeg er og hvor jeg skal 😂 eier ikke retningssans og blir fort stresset så det gir meg trygghet. Så andre hotell er ikke aktuelt, såfremt det ikke er nabobygget 😂

Tillegget på 700 var på hotels.com, men kanskje sjekke direkte hos dem og booking. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fransine
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er et Ibis hotell, jeg bodde der sist jeg var i Manchester og jeg reiser alene. Så vil bo på samme hotell så jeg vet hvor jeg er og hvor jeg skal 😂 eier ikke retningssans og blir fort stresset så det gir meg trygghet. Så andre hotell er ikke aktuelt, såfremt det ikke er nabobygget 😂

Tillegget på 700 var på hotels.com, men kanskje sjekke direkte hos dem og booking. 😊

Sjekk ut medlemskap hos accor hotels, så får du 5 % rabatt, det er også der du finner de billigste prisene. Booking.com pleier også å ligge rimeligere i pris enn hotels.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende prisen går ned noen hundrelapper nærmere datoen ja. Men det er også like stor sjanse for at den stiger mye. 

Når jeg sjekker hotellprisene der om en måned, så er prisen 4500,-. Om to måneder er prisen 3400,-. 
Så om du skal vente til nærmere datoene (som er mer i høysesong), så ville jeg vært forberedt på 50% dyrere eller mer, samtidig som man kan håpe på å være heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller alltid i god tid i forveien (rundt 5-6 mnd før).  Min erfaring tilsier at det bare blir dyrere jo lenger man venter. 

Anonymkode: aaf19...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller alltid i god tid, på booking.com, med gratis avbestilling. Så sjekker jeg innom booking.com regelmessig, for å se om prisene daler. Hvis jeg ser at prisen går ned bestiller jeg nytt rom, og avbestiller det gamle.

Anonymkode: ea82f...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg booker alltid via Booking.com med gratis avbestilling

Anonymkode: 5e1ab...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bestiller alltid i god tid, på booking.com, med gratis avbestilling. Så sjekker jeg innom booking.com regelmessig, for å se om prisene daler. Hvis jeg ser at prisen går ned bestiller jeg nytt rom, og avbestiller det gamle.

Anonymkode: ea82f...a69

Dette! Jeg sparte nettopp 1000 ved å avbestille og bestille akkurat det samme rommet på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette! Jeg sparte nettopp 1000 ved å avbestille og bestille akkurat det samme rommet på nytt

Er det ingen regler mot det? Tror keg gjør det isåfall.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fransine
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ingen regler - men en gang kontaktet booking.com meg for å sjekke at jeg ikke var en "robot" siden jeg hadde bestilt og avbestilt så mange ganger 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen regler mot det nei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...