Gå til innhold

Folk som ignorerer meldinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det folk som faktisk liker å ignorere meldingene til folk bare for å være jævlige? Nesten så jeg begynner å lure. Skulle selge noe på Finn. Personen lovte å komme i dag, men har ikke dukket opp enda. Så det er nok snart forsent. Jeg skrev at han måtte gi beskjed også hvis han ombestemte seg, ikke noe svar på det heller. Trenger ikke å være sånn, men føler han ignorerer med vilje. Jeg har ventet i hele dag.

Anonymkode: 00316...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker ikke selge mer på finn pga slike opplevelser. Til og med ting som er gratis gidder ikke folk å hente, og jeg gidder ikke drive å vente for nada😩

Anonymkode: 8451b...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg orker ikke selge mer på finn pga slike opplevelser. Til og med ting som er gratis gidder ikke folk å hente, og jeg gidder ikke drive å vente for nada😩

Anonymkode: 8451b...a4b

Skjønner. Tror han har sett at jeg har sendt melding men ikke giddet å åpne den. Ja sånt er irriterende 😩🥺

Anonymkode: 00316...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir stadig frekkere. Lurer ofte på hva det er som skjer med samfunnet, når det ikke en gang er et minimum av folkeskikk lenger😬

Anonymkode: 8451b...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk blir stadig frekkere. Lurer ofte på hva det er som skjer med samfunnet, når det ikke en gang er et minimum av folkeskikk lenger😬

Anonymkode: 8451b...a4b

Ja. Jeg kommer nok til å sende en melding å si at jeg syns det var litt dårlig gjort å ikke gi beskjed. Men spørs vel om det er så lurt. Bare det at sånt gjør meg sint.

Anonymkode: 00316...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er enten slik eller de pruter til halv pris av allerede halv pris. Jeg skal slette min finn konto og heller kaste tingene heretter. Virker som det bare er rælete mennesker att på finn for tiden.

Anonymkode: 17d39...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjellige grunner til at folk ignorerer meldinger.

- ikke så interessert i handelen

- han åpnet den ikke? Han ignorerer ikke, men hadde faktisk ikke mulighet til å sjekke. Eller at meldingen ble glemt.

- du kan i det minste si at han mistet muligheten for kjøp eller stille krav. Stiller man krav blir man husket.

Anonymkode: 39aa2...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forskjellige grunner til at folk ignorerer meldinger.

- ikke så interessert i handelen

- han åpnet den ikke? Han ignorerer ikke, men hadde faktisk ikke mulighet til å sjekke. Eller at meldingen ble glemt.

- du kan i det minste si at han mistet muligheten for kjøp eller stille krav. Stiller man krav blir man husket.

Anonymkode: 39aa2...185

Jeg skrev at hvis han ikke dukker opp så legger jeg den ut på nytt. Kan jo hende noen ser at det kommer meldinger på Messenger men ikke åpner dem.

Anonymkode: 00316...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjedelig å utveksle informasjon frem og tilbake over flere meldinger, flere dager. Du gir noen ditt telefon nummer, adresse, blir enige om tidspunkt for salg, også blir man bare ghostet. Utrolig kjedelig.

Har solgt over 1000 ting på finn, men 90% av alle som skriver til meg bare driver å rører. Har et veldig avslappet forhold til det, gidder aldri møte noen, de må isåfall komme til meg når jeg er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Ikke alle meldinger trenger svar, men i denne situasjonen burde personen ha svart i og med at du skulle selge noe. Er nok ikke en å stole på han som ikke svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Finnes det folk som faktisk liker å ignorere meldingene til folk bare for å være jævlige? Nesten så jeg begynner å lure. Skulle selge noe på Finn. Personen lovte å komme i dag, men har ikke dukket opp enda. Så det er nok snart forsent. Jeg skrev at han måtte gi beskjed også hvis han ombestemte seg, ikke noe svar på det heller. Trenger ikke å være sånn, men føler han ignorerer med vilje. Jeg har ventet i hele dag.

Anonymkode: 00316...e99

Kan hende at folk bare er veldig travel, hvis det har gått under en hel dag.

Men siden dere hadde en avtale(for det blir jo noe annet, selvfølgelig), så er jeg helt enig i at dette er ganske respektløst!  
 

Du kan gi han en dårlig vurdering, på Finn😅👍

Anonymkode: dbc36...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som dukka opp gitt. Var det jeg tenkte 🥺 Den eneste personen man egentlig virkelig kan stole på er seg selv.

Anonymkode: 00316...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Finnes det folk som faktisk liker å ignorere meldingene til folk bare for å være jævlige? Nesten så jeg begynner å lure. Skulle selge noe på Finn. Personen lovte å komme i dag, men har ikke dukket opp enda. Så det er nok snart forsent. Jeg skrev at han måtte gi beskjed også hvis han ombestemte seg, ikke noe svar på det heller. Trenger ikke å være sånn, men føler han ignorerer med vilje. Jeg har ventet i hele dag.

Anonymkode: 00316...e99

Du kan ikke være så fragil at en upålitelig kjøper på Finn får deg i grøfta. Du sier du har ventet i hele dag. Hvorfor det? Du må sette deg i førersetet, avtal et eksakt tidspunkt, og har ikke vedkommende innfunnet seg, går du videre til nestemann som er interessert, eller lar annonsen stå videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boetica skrev (6 timer siden):

Du kan ikke være så fragil at en upålitelig kjøper på Finn får deg i grøfta. Du sier du har ventet i hele dag. Hvorfor det? Du må sette deg i førersetet, avtal et eksakt tidspunkt, og har ikke vedkommende innfunnet seg, går du videre til nestemann som er interessert, eller lar annonsen stå videre. 

Dette har jeg lært, både pga finn men også andre. 👍👍👍Har t.o.m droppet to relasjoner der jeg ikke kunne fravike 3 minuttet fra avtalen, mens omvendt var det null problem med både tid, og det å informere🤷‍♀️Skal sies at jeg sliter med angst og ocd, så løse avtaler kan velte hele dagen min🙈😬🤨🥴😄

Anonymkode: 8451b...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd også på finn. Heldigvis ikke så mange gangene, og jeg har solgt mye de siste årene. Men så har man de idiotene, da, som ikke svarer, og som ikke møter som avtalt. 

Da sender jeg en melding med "om du ikke svarer innen kl sånn og sånn, selger jeg varen til noen andre", og så gjør jeg nettopp det. 

Jeg fatter ikke at folk får seg til å være så uhøflig, men sånn er det tydeligvis. 

Anonymkode: d45f9...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja de er enten slik eller de pruter til halv pris av allerede halv pris. Jeg skal slette min finn konto og heller kaste tingene heretter. Virker som det bare er rælete mennesker att på finn for tiden.

Anonymkode: 17d39...caa

Det var da drastisk.

Hva med å

- gi til bruktbutikk

- gi til loppemarked

- gi bort til kjente (fortell via some at du har noe å gi bort)

- legg ut melding på nabogruppe på fb: «vi har ryddet boden - noen som er interessert i fiskestang, bokhylle eller leker? Vi setter det utenfor hagegjerdet i dag, førstemann til mølla mellom 12 og 22.»

Anonymkode: 4fe07...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Finnes det folk som faktisk liker å ignorere meldingene til folk bare for å være jævlige? Nesten så jeg begynner å lure. Skulle selge noe på Finn. Personen lovte å komme i dag, men har ikke dukket opp enda. Så det er nok snart forsent. Jeg skrev at han måtte gi beskjed også hvis han ombestemte seg, ikke noe svar på det heller. Trenger ikke å være sånn, men føler han ignorerer med vilje. Jeg har ventet i hele dag.

Anonymkode: 00316...e99

Bare å sende en melding ala 

   Hei, kan ikke se å ha fått svar fra deg. Tingen må hentes innen xdag kl y. Om du ikke dukker opp innen da anser jeg det slik at du har ombestemt deg og varen blir solgt til neste på interesselista. Mvh Navn.

Og så gjør du nettopp det, selger til nestemann. Ihvertfall ikke selg til førstemann. Man må være bestemt og konsekvent når man selger på finn.

Anonymkode: 067f4...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ikke fikk svar fra kjøper (som skulle få det gratis) på flere dager, så ga jeg sengen bort til neste som tok kontakt. Så plutselig tok den andre kjøperen kontakt igjen etter fem dager og lurte på når hun kunne hente sengen?🤔 Nei jeg trodde ikke du var i terrassert lenger, skrev jeg.

Kunden svarte, åå ok, forstår .. Dette var en ung dame som sikkert var vant til å få alt oppi hendene, eller at hun kunne gjøre akkurat som hun ville. Var mitt inntrykk.

Anonymkode: 44e75...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som sitter på Finn og kjøp/ salg sider og byr på ting, men når alt kommer til alt er det impulskjøp som de angrer på (derfor går de under jorda) eller de ikke har penger.

vet om ei her jeg bor, byr på slt som er.. men kommer aldri å henter 

Anonymkode: d0c7a...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...