Gå til innhold

Ensom for alltid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Ønsker gjerne litt tips. Er mann på snart 45. 
Jeg har aldri vært i et forhold før med noen som helst. Til daglig jobber jeg som sjømann (kaptein) og har en turnus på 5/5. 

Har alltid slitt med damer. Ikke fordi jeg er uattraktiv, men rett og slett fordi jeg er utrolig sjenert rundt damer. Noe jeg alltid har vært.
Trener fast og ser helt gjennomsnittlig ut i forhold til utseendet. 
Dere tenker sikkert, hvordan i huleste kan man aldri hatt dame som en 43-åring, men situasjonen min er faktisk ikke så enkel. 
Jobber som sagt ute på sjøen, hvor kanskje 5 av 100 er damer. Med andre ord, har tilnærmet 0 kontakt med damer på jobb og fritiden. 

På fritiden sitter jeg som regel hjemme, tar kanskje en tur til butikken og treningsenteret. Har ikke mange venner å snakke med heller. 
Går min daglige kveldstur hver eneste dag (når jeg har fri), da ser jeg ofte ut mot himmelen og havet, og tenker at jeg virkelig skulle ønske jeg hadde en kone som elsket meg og barn. Jeg hadde gjort alt for å være verdens beste pappa. Men er veldig redd for at det er for sent. :( Gråter ofte på grunn av det. 

Jeg er ellers en oppgående mann som ser lyst på livet og elsker jobben min. :) Båten jeg jobber på, ser jeg på som "barnet" mitt. 
Hvordan kan jeg finne kjærligheten? Og hvordan fant dere kjærligheten eventuelt? :) 
Takker på forhånd. 

Anonymkode: b1b04...ec7

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hei dere. Ønsker gjerne litt tips. Er mann på snart 45. 
Jeg har aldri vært i et forhold før med noen som helst. Til daglig jobber jeg som sjømann (kaptein) og har en turnus på 5/5. 

Har alltid slitt med damer. Ikke fordi jeg er uattraktiv, men rett og slett fordi jeg er utrolig sjenert rundt damer. Noe jeg alltid har vært.
Dere tenker sikkert, hvordan i huleste kan man aldri hatt dame som en 43-åring, men situasjonen min er faktisk ikke så enkel. 
Jobber som sagt ute på sjøen, hvor kanskje 5 av 100 er damer. Med andre ord, har tilnærmet 0 kontakt med damer på jobb og fritiden. 

På fritiden sitter jeg som regel hjemme, tar kanskje en tur til butikken og treningsenteret. Har ikke mange venner å snakke med heller. 
Går min daglige kveldstur hver eneste dag (når jeg har fri), da ser jeg ofte ut mot himmelen og havet, og tenker at jeg virkelig skulle ønske jeg hadde en kone som elsket meg og barn. Jeg hadde gjort alt for å være verdens beste pappa. Men er veldig redd for at det er for sent. :( Gråter ofte på grunn av det. 

Jeg er ellers en oppgående mann som ser lyst på livet og elsker jobben min. :) Båten jeg jobber på, ser jeg på som "barnet" mitt. 
Hvordan kan jeg finne kjærligheten? Og hvordan fant dere kjærligheten eventuelt? :) 
Takker på forhånd. 

45-åring*. 

Skrevet

Mann her. Jeg har ikke bedre råd å gi, enn å få hjelp til å ta noen gode bilder, og lag deg profil på nettsteder som Match, Sukker, eller Møteplassen, og kanskje Facebook Dating. Nettdating er de sjenerte og introvertes velsignelse, og man kan få presentert seg selv, uten at det stokker seg. 

Å få egne barn er selvsagt stas, men ikke heng lykken din på dette. Å ha små barn, med en turnus som din, må være drepen, men jeg tror absolutt det finnes kvinner som kan leve med det, hvis du er god på å skrive, eller ringe. 

Anonymkode: 0e273...777

• Liker 2
Skrevet

Nettdating! :-) Klarer du å prate hvis du først har oppnådd en førstekontakt? Ofte kan det være enklere å chatte online litt, hvis man er litt sjenert. Jeg er sjenert selv (kvinne) men syns det er utrolig mye enklere å sitte foran skjermen i ro og fred og bli kjent. Og på et nettdatested er de fleste ute etter det samme, så da er det liksom ikke like kleint. Syns jeg da. Men det er lurt å ikke dra chattingen ut i det uendelige før man treffes fysisk. Jeg har funnet 2 langvarige kjærester på nett. 

Anonymkode: 8078f...360

• Liker 1
Skrevet

Frivillig arbeid når du har fri? Røde kors, Frivilligsentralen, kirka..

Anonymkode: db069...38e

• Liker 1
Skrevet

Har du uniform legg ut bilde av deg i den på profilen din. Jeg digger menn i uniform. Det er så stilig. 

Anonymkode: cddf8...b17

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Meld deg på singeltur med DNT. 

Anonymkode: 153b2...173

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du uniform legg ut bilde av deg i den på profilen din. Jeg digger menn i uniform. Det er så stilig. 

Anonymkode: cddf8...b17

Åja helt enig! Uniform er det beste kortet du har!!! Bilde i uniform, ute på havet. Jeg hadde ikke klart å motstå hvis jeg var singel ;-) 

Anonymkode: 8078f...360

• Liker 2
Gjest Ghostface
Skrevet

Da er vi i hvert fall to som er ensomme. Er 39 år og aldri vært i forhold jeg heller, og har ikke hatt venner de siste ti årene. Blir nok spist opp av ensomhet en dag.

Skrevet
Ghostface skrev (4 minutter siden):

Da er vi i hvert fall to som er ensomme. Er 39 år og aldri vært i forhold jeg heller, og har ikke hatt venner de siste ti årene. Blir nok spist opp av ensomhet en dag.

Sliter du med angst eller annet som gjør det vanskelig å bli kjent med mennesker? Hvis ikke, er det jo mulig å melde seg inn i noe frivillig arbeid.

Anonymkode: 08f9c...254

Skrevet

Du må ut på markedet for å være på markedet rett og slett. Enten på Internett eller der du møter mennesker. Det er veldig lite sannsynlig at den store kjærligheten banker på døra en dag, helt uten videre. 

Anonymkode: 9902d...6f4

Skrevet

Jeg tror du må jobbe litt med selvtilliten din, når du er sammen med damer. Prøv å hopp i det og ikke gjem deg bort. Utifra HI, tror jeg du har mange gode kvaliteter, men du må nok litt ut av komforsonen din, hvis du skal lykkes 😊

Og som andre sier, få tatt noen fine bilder av deg selv og lag deg profil på dating sider... 😊 

Jeg traff min samboer på nettdating-side og han var også fryktelig sjenert den første tiden... Når han traff meg første gang, var det ikke mye han sa...for han var nok litt nervøs 💗 

Jeg tror på deg, men som sagt du må nok utfordre deg selv litt... 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har alltid slitt med damer. Ikke fordi jeg er uattraktiv, men rett og slett fordi jeg er utrolig sjenert rundt damer.

Dette er noe du kan øve på ved å flørte med damer rundt omkring. Lær deg noen åpnere, ikke kleine sjekkereplikker, men mer generelt om hva som får en samtale i gang (utsagn/observasjoner fremfor spørsmål o.s.v.). Du kan google dette, og lese deg opp.

Bra. Noe mer du kan gjøre for å forbedre utseendet ditt? Hårfrisyre? Garderobe?

Med andre ord, har tilnærmet 0 kontakt med damer på jobb og fritiden. 

Se første avsnitt.

Dette er et valg. Å skaffe deg venner er kanskje det første du må ta tak i. Venner får du via å opprettholde gruppeaktiviteter på fast basis. Etterhvert blir du et kjent fjes. Idrett er gull. Har du noen idrett du kunne tenke deg å drive med, og som du kan være noenlunde brukbar i?

Veldig emo. Dette må du legge av deg. Hele den "forever alone" selvmedlidenheten må du legge av deg. Det er ekstremt uattraktivt.

Hvordan kan jeg finne kjærligheten?

Ikke fokuser på "kjærligheten". Fokuser heller på erfaring med flere forskjellige. "Kjærligheten" kommer når du har nok å velge i til at du kan velge noen bort.

Anonymkode: bd19d...2f4

Skrevet

Foreslår Kapteinen tar kontakt med Ghostface.

Anonymkode: 55131...4ef

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kjipt at du har det slik TS, kan kjenner  meg litt igjen i noe av det du skriver. Er ikke så lett å være ensom og singel i den alderen du er i.

Ser en del kvinner her legger mye vekt i at du lager en profil på nettdating sider. Greit nok det, verdt ett forsøk, men hvis du ikke har ett over gjennomsnittet bra utseende så vill jeg ikke hatt for høye forhåpninger. Tinder osv kan være ganske vanskelig og frustrerende for "normale" menn.

Men finnes jo ikke så mange andre muligheter, utenom å prøve å sjekke på byen og gata, men er ikke kultur for sist nevnte her i Norge. Og igjen, blir nok vanskelig hvis du ikke har ett veldig bra utseende og/eller mye sjarm.

Men kommer jo også litt an på hvordan type kvinner du eventuelt søker og prøver å komme i kontakt med!?

Endret av danbanan
Skrevet

Bilde av deg i uniform på den båten.

Og ordene "ser etter noe seriøst"

Tro meg, Du blir populær på Tinder.

Anonymkode: eaced...604

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
danbanan skrev (22 minutter siden):

Tinder osv kan være ganske vanskelig og frustrerende for "normale" menn

Jeg anbefaler i hvertfall ikke Tinder i første omgang. Litt mer gammeldagse datingtjenester, med mer profil, og kanskje en personlighetsmatching, vil være et bedre sted å presentere seg.

Jeg er 10 år eldre enn ts, og i den alderen tror jeg Tinder er lettere å manøvrere. Kvinnene er ute etter forhold, men samtidig ikke familiedannelse etc, og det gjør ting litt mer avslappet. 

Anonymkode: 0e273...777

Skrevet

Du må nok endre holdningen din også. "Ensom for alltid", veldig nedlatende holdning.

Ikke fokuser på at du må ha en dame, gjør heller nye ting i livet ditt. Utvikle deg som menneske, livet ditt på fritiden må jo kunne være mer enn butikken og treningsenter. Finn deg noe der andre møtes også, skulle du møte på en kvinne så ikke bli for pågående. Selv om hun virker grei/interessert....menn kan lett oppfatte en kvinne som spiller hyggelig at hun vil noe mer.

:) 

Anonymkode: 11ab3...df8

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode svar alle sammen! 
Lastet ned tinder for ca 5 timer siden, brukte ett uniformsbilde og smilte på alle bildene. 
Til nå har jeg faktisk matchet med en hyggelig dame som virker interessert. Har aldri opplevd noe slikt før.. Kan ikke tro at en dame er interessert i meg. 😮 
-TS

• Hjerte 6
Skrevet

Ønsker deg lykke til, ts! Vil bare legge til at en mann som ikke har noe særlig venner, hobbier eller interesser og sitter hjemme omtrent alle kvelder er et veldig rødt flagg for meg. Ikke sikkert det er slik for alle så klart, men jeg har brent meg på noe lignende tidligere og aldri igjen. Forstår at det kan være vrient med 5/5 turnus, men ville absolutt vurdert å melde meg på noe gøy som du også kan drive med på fritiden, så kommer fort venner fra miljøet med på kjøpet..kanskje også til og med den store kjærligheten? ;) 

Anonymkode: a5b38...81c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...