Gå til innhold

Blir litt satt ut av granskende blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sosial å glad i å prate med alle slags mennesker egentlig, øyekontakt osv har egentlig aldri vært noe problem eller noe. 

Men så har jeg funnet ut at det er enkelte mennesker som gir meg et ubehag. F eks ei i svigerfamilien min, når vi er samlet hele storfamilien å sitter rundt bordet så kan jeg merke at hun har stilt øynene sine på meg. Ikke noe sint blikk men mysende og ja..som overskriften sier..granskende. synes det er så flaut når jeg ser bort på henne å smiler vennlig og så fortsetter hun bare å se på meg. Og det er nok ikke stygt ment men mer at hun stiller blikket på noen og blir sittende sånn. Hun kan sitte sånn å se på meg i flere minutter før hun "våkner til live" og gjør noe annet eller begynner å prate osv. 

En kollega av meg kan også bli sånn. Hvis vi f.eks står i en ring mange kolleger å diskuterer noe. Så kan jeg merke at hun står ganske nærme meg og ser på meg lenge. Jeg synes det er så ubehagelig fordi vi er gode venner og ingenting vondt mellom oss. Men jeg synes liksom det blir litt sosialt merkelig at et menneske står å bare ser på en annen person uten mål og mening. Ved et tilfelle ble jeg litt irritert og spurte henne "er det noe?" og da bare lo hun litt og lurte på hva jeg mente med det. 

Poenget mitt er uansett at jeg er rask til å miste fokus når jeg ser at noen står å glor veldig på meg og ikke drar til seg blikket når jeg ser tilbake. Er det flere som er sånn, eller bryr de fleste seg lite om sånt?

Anonymkode: 80dc5...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser dårlig, og bruker lengre tid på å se klart. Derav vet jeg at jeg stirrer mer enn andre. orker ikke å føle meg dårlig for det lengre.

Om mennesker myser med øynene er det ofte for å se skarpere

Anonymkode: 6e495...81c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som hører dårlig kan også fokusere/«stirre» på en annen fordi de leser på munnen/tolker ansiktsuttrykk for å få med seg hva som blir sagt. Sikker på at ikke er noe sånt?

Anonymkode: e6518...f9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun sitter helt bortreist i sine egne tanker. Særlig om hun ikke deltar i samtalene.

Anonymkode: 2a793...2bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stirrer ikke på deg. De kjeder seg i samtalen og har for lengst zoomet ut og begynt å tenke på noe annet. Da hviler øynene på noe tilfeldig, og så blir blikket der til en slutter å tenke på sitt, og igjen blir interessert i samtalen. 
Sauestiren, kaller vi det.

Om du aldri har kjedet deg slik i en samtale at du har koblet den ut så er det helt utrolig. Folk flest er innmari kjedelige.

Anonymkode: 24028...668

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg ser dårlig, og bruker lengre tid på å se klart. Derav vet jeg at jeg stirrer mer enn andre. orker ikke å føle meg dårlig for det lengre.

Om mennesker myser med øynene er det ofte for å se skarpere

Anonymkode: 6e495...81c

Vi vet alle at ts snakker om noe annet enn folk som har syn som en muldvarp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen sitter ofte å glor på en person og tenker.. det er ganske uhøflig og lite sosialt å sitte å stirre folk i senk. 
spør henne neste gang.. er det noe? 

Anonymkode: c2491...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...