Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Gjest Kålungen
Skrevet

Mulig det er jeg som er helt på jordet og litt hysterisk, derfor lurer jeg på hva dere mener om dette:

Vi var på butikken i går, og siden jeg røyker og mannen min snuser, kjøpte vi sånne kort som man putter i maskinen og får ut røyk/snus.

Mannen min sier at sønnen vår på 7 år kan gå og putte i de kortene.

Jeg sier at det syns jeg ikke noe om, men mannen min sier at det har han fått lov til når de to har vært på butikken.

Jeg gadd ikke stå i butikken og diskutere det, så lot han bare gjør det.

Er det jeg som er sær som ikke syns det er helt riktig? Gutten vet at vi røyker/snuser så det er ikke det at vi skal skjule det.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg tenker, men syns egentlig ikke han skal ha noe med disse produktene å gjøre....

Hadde dere reagert om dere hadde sett en 7 åring ta ut røyk/snus for foreldrene sine?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Når jeg røykte fikk datteren min lov til og putte i kortet ja , men tror jeg tok opp røyken

Gjest Kålungen
Skrevet

Han gjorde begge deler, både putta i kortet og henta det.

Men det er kanskje jeg som overreagerer her :sjenert:

Skrevet

Jeg lar aldri min 8 år gamle datter hverken putte i kortet eller ta ut røyken. Når det gjelder kontantkort til mobilen derimot kan hun gjøre begge deler :)

Skrevet

Spiller det noen rolle egentlig? Er det farlig at de putter i kortet, og like farlig om de tilfeldigvis tar i en pakke sigaretter? Beklager, men for meg blir det litt for hysterisk.

Jeg ville nok reagert om ikke foreldrene sto like ved, men ikke om foreldrene sto ved siden av. Jeg ville rett og slett tenkt at barnet syns dette var gøy, og det har ikke noe med røyking å gjøre.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Kjære vene, barn elsker jo å trykke på knapper og sånn. Her synes jeg det er du som overreagerer.

Skrevet
Kjære vene, barn elsker jo å trykke på knapper og sånn. Her synes jeg det er du som overreagerer.

Helt enig.

Skrevet

Jeg tror også dette har med teknologien å gjøre at det er gøy, på samme måte som heisknapper og å hente handlevogn med pollett etc. Hadde ungen vært 11, hadde jeg nok reagert på en annen måte.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Dere røyker/snuser, men er redd for hva? At sønnen din skal begynne når han blir stor? Hvis du er redd gutten skal komme i kontakt med tobakksprodukter bør du vel slutte og røyke kanskje.

Gjest Kålungen
Skrevet
Jeg skjønner ikke hva som er problemet. Dere røyker/snuser, men er redd for hva? At sønnen din skal begynne når han blir stor? Hvis du er redd gutten skal komme i kontakt med tobakksprodukter bør du vel slutte og røyke kanskje.

Jeg sier jo at jeg ikke helt kan forklare hva jeg mener, det bare er noe i meg som ikke liker det.

Tror ikke han begynner å røyke bare pga at han henter røyk nei, og selvfølgelig vet jeg at jeg burde slutte å røyke!

Jeg bare lurte på hva andre mener, for å se om det er jeg som overreagerer.

Og det virker det som jeg gjør, takk for svar alle sammen :)

Skrevet
Mulig det er jeg som er helt på jordet og litt hysterisk, derfor lurer jeg på hva dere mener om dette:

Vi var på butikken i går, og siden jeg røyker og mannen min snuser, kjøpte vi sånne kort som man putter i maskinen og får ut røyk/snus.

Mannen min sier at sønnen vår på 7 år kan gå og putte i de kortene.

Jeg sier at det syns jeg ikke noe om, men mannen min sier at det har han fått lov til når de to har vært på butikken.

Jeg gadd ikke stå i butikken og diskutere det, så lot han bare gjør det.

Er det jeg som er sær som ikke syns det er helt riktig? Gutten vet at vi røyker/snuser så det er ikke det at vi skal skjule det.

Vet ikke helt hvordan jeg skal  forklare hva jeg tenker, men syns egentlig ikke han skal ha noe med disse produktene å gjøre....

Hadde dere reagert om dere hadde sett en 7 åring ta ut røyk/snus for foreldrene sine?

når røyken er komt ut av automaten er den kjøpt, og det er ikke lov å selge til barn under 18 år.Selv om dere står i nærheten.

Ville dere latt ungen hente øl i øldisken også? Om dere sto i kassen og hade glemt ølet?

Skrevet

Enig!

Skrevet
når røyken er komt ut av automaten er den kjøpt, og det er ikke lov å selge til barn under 18 år.Selv om dere står i nærheten.

Ville dere latt ungen hente øl i øldisken også? Om dere sto i kassen og hade glemt ølet?

Det handler da om å trykke på knapper, stikke inn kort, plukke opp det som kommer ut. Hva er problemet? Det er ikke snakk om å selge røyk til mindreårige barn, men bare at de trykker og plukker opp...

Skrevet

Ja det ville jeg, det er jeg som kjøper øl og ikke ungen.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

ja for det var det samme som og trykke på noen knapper og stikke inn et kort :roll:

Jeg lar datteren min trykke på "ok" knappen når jeg betaler med kort når jeg er på polet- er det det samme som om at hun betaler for vinen det da :ler:

Skrevet

Dere sto jo ved siden av, så hva gjør vel det!?

Tror ikke barnet ditt vil begynne å røyke av den grunn akuratt - det handler mer om det å trykke på knapene og se noe komme ut av automaten.

Skrevet
Ja det ville jeg, det er jeg som kjøper øl og ikke ungen.

IKKE RART NOEN FÅR UNGER SOM SKEIER UT ::::

Skrevet

ja barn elsker å putte på , trykke...og vips kommer det ut noe.

Det er en f automat. Se på alle unger som putter penger på automat.

Tidlig krøkes om god spiller skal bli.

Gjest Kålungen
Skrevet
Dere sto jo ved siden av, så hva gjør vel det!?

Tror ikke barnet ditt vil begynne å røyke av den grunn akuratt - det handler mer om det å trykke på knapene og se noe komme ut av automaten.

Nå har jeg vel aldri sagt at han kommer til å begynne å røyke av den grunn!

Jeg spurte bare hva dere syns om det.......verre er det ikke.

Har heller ikke påstått at dette er en stor sak for meg, SÅ viktig er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...