Gå til innhold

Har noe i mot amming

Fremhevede innlegg

Skrevet

De syns ikke det er ok at jeg ammer babyen frem til et år. Baby tar flaske med erstatning, men likevel vil ikke svigers passe ungen før jeg slutter å amme. 

Er det så unormalt å amme frem til et år? Jeg trives med det, og kunne tenkt meg kanskje et halvt år til

Anonymkode: fd5f8...0da

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er de i mot det?

Anonymkode: a31e7...170

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er de i mot det?

Anonymkode: a31e7...170

Vet ikke. Det lukter vel litt at de mener det er «unormalt». 

Skrevet

Drit i de. Vil de ikke passe ungen på grunn av dette så er det deres eget tap, ikke ditt. 

Anonymkode: 2a43b...f8f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ikke unormalt å amme til 1 års alder, det er anbefalt. Det er de som er unormale.

Anonymkode: 31f88...fd0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Verdens helseorganisasjon anbefaler faktisk at man ammer frem til barnet er 2, så her er det bare besteforeldre som ikke er oppdatert, og som har veldig lyst til å passe barn uten å måtte tenke på amming. Eventuelt ikke har så lyst til å passe et lite barn, og prøver å utsette det så lenge som mulig.

• Liker 3
Skrevet

Kan hende svigers ikke ammet så reflekterer sin erfaring på deg. Selvsagt er det både naturlig og normalt og fint å amme. 

Anonymkode: d1762...e83

• Hjerte 1
Skrevet

🥰 Takk . Ja bestemor er generelt vanskelig, og mener mye rart. 😔

Skrevet

La de mene hva de vil og la det prelle av deg. Det kommer mange slike situasjoner der andre vet hva som er best for ditt barn. Det er bare å lukke ørene og glemme det.

Anonymkode: cb2f8...d8d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 0.03):

De syns ikke det er ok at jeg ammer babyen frem til et år. Baby tar flaske med erstatning, men likevel vil ikke svigers passe ungen før jeg slutter å amme. 

Er det så unormalt å amme frem til et år? Jeg trives med det, og kunne tenkt meg kanskje et halvt år til

Nei, her ammet jeg så lenge de ønsket, Tvillingene tok flaske da, men hn på 9 nå ammet jeg til han var 22mnd, hn som er 8 nå ammet jeg til han var 10mnd ,mens lillebror som nå er 18mnd ammer jeg ennå.

er jo abefalt og amme til 2 år, så hadde ikke reagert på en 1åring som ammer

Anonymkode: b2887...736

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke unormalt i det hele tatt.. Blir selvfølgelig mindre når barnet nærmer seg et år, men de fleste jeg kjenner som har klart å amme har ammet frem til barnehagestart

Skrevet

Neinei, det er IKKE unormalt!  Veldig sunt for barnet og masse oxytocin til mor. Herregud, jeg hadde blitt så sykt provosert over et slikt krav!  

• Liker 1
Skrevet

Jeg ammet frem til 6 år, morsomt å ha de som svigerforeldre i så fall 🤣

Anonymkode: 55d0c...6b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke hør på dem, gjør som du selv vil. Helt vanlig og anbefalt å amme første året, om man kan. Selv ammet jeg til hhv 1 år, 1 år og 2,5 med barna mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...