Gå til innhold

Hvorfor er menn ensomme egentlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er så mange menn ensomme?

Kan de ikke bare logge på tinder eller gå på byen for å få en dame?.

Anonymkode: 6824e...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de ikke trives i eget selskap. Så forventer de at kvinner skal trives i deres selskap...

Anonymkode: 24c29...8fb

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De låser seg vel litt fast i at eneste kuren er sex. Men ensomhet kan også behandles med vennskap, et kjæledyr, familie, etc.

Anonymkode: c1033...170

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke tørr å være sårbare, skal være så tøffe, de snakker ikke om problemer med noen, de oppsøker ikke lege heller om de plages med noe. De får ut følelser under sex, tror de i allefall.

Anonymkode: 9afe1...219

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å få dame. Damer stiller høyere og høyere krav til menn. Krav som mange menn aldri klarer å nå. 

Kvinners krav er som boligprisene i Oslo. De stiger raskere enn menn klarer å holde følge. 

Anonymkode: d517b...a37

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke bare å få dame. Damer stiller høyere og høyere krav til menn. Krav som mange menn aldri klarer å nå. 

Kvinners krav er som boligprisene i Oslo. De stiger raskere enn menn klarer å holde følge. 

Anonymkode: d517b...a37

Vi hadde jo ikke stilt så høye krav hvis menn ikke hadde vært fuckboys hele tiden..🙄

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi hadde jo ikke stilt så høye krav hvis menn ikke hadde vært fuckboys hele tiden..🙄

Eller at kvinnene som stiller høye krav velger fuckboys fremfor rolige, "kjedelige" og stabile menn.  Det handler om perspektiv.  

Anonymkode: 647fa...d4c

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket i tråder som dette at kvinner har en tendens til å undervurdere eller ikke forstår helt hvordan mens seksualitet fungerer. 

Det å ha tilgang til sex eller ha muligheten til å få det, da enten via ett forhold eller mindre seriøse relasjoner, er ganske viktig for menn flest. Det kan påvirke menn veldig negativt å forstå at man er  en "taper" på dette området. Det går også hardt utover stoltheten og selvfølelsen. Handler nok om vår biologi og ekstrem driv til å kunne formere oss. Det er jo også kjent at sex og intimitet er sunt for psyken

Forventer ikke at kvinner, som har litt annen type seksualitet, skal forstå dette helt ut, men overrasket over mangel på sympati for en del menn her inne, helt ærlig. 

Kanskje vi trenger "manneguiden"?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

danbanan skrev (2 minutter siden):

Merket i tråder som dette at kvinner har en tendens til å undervurdere eller ikke forstår helt hvordan mens seksualitet fungerer. 

Det å ha tilgang til sex eller ha muligheten til å få det, da enten via ett forhold eller mindre seriøse relasjoner, er ganske viktig for menn flest. Det kan påvirke menn veldig negativt å forstå at man er  en "taper" på dette området. Det går også hardt utover stoltheten og selvfølelsen. Handler nok om vår biologi og ekstrem driv til å kunne formere oss. Det er jo også kjent at sex og intimitet er sunt for psyken

Forventer ikke at kvinner, som har litt annen type seksualitet, skal forstå dette helt ut, men overrasket over mangel på sympati for en del menn her inne, helt ærlig. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje jeg spør dumt men fra når ble «ensomhet» det samme som «manglende tilgang på sex»?

- Ærlig talt så tror jeg både menn og kvinner som virkelig sliter med ensomhet kan si at det handler om mye mer enn kun sex. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Kanskje jeg spør dumt men fra når ble «ensomhet» det samme som «manglende tilgang på sex»?

- Ærlig talt så tror jeg både menn og kvinner som virkelig sliter med ensomhet kan si at det handler om mye mer enn kun sex. 

Ja så klart, enig at det handler mer om sex. Men bare refererte til en del kommentarer her om menn og det å ha tilgang til sex(feks incel begrepet osv) Er vel en av årsakene til at noen av disse karen rett og slett blir "gale" oppi topplokket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Eneste fornuftige innlegg i tråden, om temaet.

Anonymkode: 070fa...c5c

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

danbanan skrev (4 minutter siden):

Ja så klart, enig at det handler mer om sex. Men bare refererte til en del kommentarer her om menn og det å ha tilgang til sex(feks incel begrepet osv) Er vel en av årsakene til at noen av disse karen rett og slett blir "gale" oppi topplokket.

Nei de blir ikke «gale i topplokket» fordi de ikke får sex.

De blir «gale i topplokket» av samme årsak som andre ekstremister og terrorister; de rekrutteres og «hjernevaskes» til et forvrengt verdensbilde hvor de selv tror at terror og drap er løsningen som vil gjøre alt bedre.

Være seg at man skal starte en rasekrig som utrydder de raser man ikke liker, eller politiske ideologi man mener er i konflikt med ens egen religion fordi man vil helst ha religiøse lover, - eller at samfunnet består av «Stacys, Nancys og Chads» og man skal «renske» det.

Om man er nazist, driver jihad eller er en incel som skal ta hevn på samfunnet, så er fellesnevneren her at man som regel radikaliseres som en del av et nettverk.

Ikke mangel på sex. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk forstår at noen blir "gale" som følge av mangel på sex. Da seksuelldrivkraft er noe sterkere hos menn, spesielt om de har ekstra mye testosteron. Kan ikke være greit å være såpass lite tiltrekkende - eller tro selv at man ikke er tiltrekkende. 

Men det er mye man selv kan gjøre for å få "draget". Begynn å trene om man er overvektig, dra til frisøren og få deg en sveis, skaff deg skjegg om du har en "svak" hake, skaff deg nøytrale klær, ha god hygiene mm... 

Sitt iallfall ikke hjemme og tro at en instababe (med leppene fylt til randen) kommer og banker på døren. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

For å svare for min egen del .... Jeg har forsøkt Tinder i 7 år, men fortsatt ikke funnet noen som vil være med på date. Men ingen tror meg når jeg forteller det, for det høres for utrolig ut for folk.

Jeg klarer ikke å lese/forstå mennesker, og har kvelende sosial angst, så jeg klarer foreløpig ikke å "sjekke opp" damer ansikt til ansikt. Har blitt avvist av alle så langt.

Anonymkode: 23cba...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doomslayer skrev (35 minutter siden):

jada, seff, alt er menn sin feil og ingenting deres sant ? forskning viser at kvinner velger bad bois som partnere frivelig og dumper de snille men kjedelige

ergo det er deres egen feil og dere går ikke på en smell en gang, dere må gå på den minst 17 ganger før dere lærer

men dere lærer vist kun når dere er blitt gamle og ingen vil ha dere, da skal dere plutselig ha det nice guy, men da vil ikke han ha dere

Link? Til samtlige påstander her.

Forøvrig, se deg rundt litt, så ser du hvor mange hyggelige og helt normale menn som har dame. Ja til og med menn med fødselsskader eller vansirende skader har gjerne det, OM de har en hyggelig personlighet. 

Anonymkode: 947d4...7fa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir det spurt om egentlig? Ensom? Singel? Og man kan ha omgangskrets og føle seg ensom. Man kan føle seg ensom i parforhold. Dette har vel ikke noe med kjønn å gjøre? Ingen statistikk er rett uansett.

Anonymkode: 02938...e72

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spør deg da.

Hvorfor er så mange kvinner ensomme?

Kan de ikke bare logge på tinder eller gå på byen for å få en mann?

Hva med.

Hvorfor er det så mange som er ensomme?

Kan de ikke bare logge på tinder eller gå på byen for å få en kjæreste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

danbanan skrev (7 timer siden):

Manneguiden tror jeg oppriktig ee en god ide. Menn trenger å snakke med andre menn om forventninger, følelser og løsninger.

Anonymkode: 3d73e...c13

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi de ikke tørr å være sårbare, skal være så tøffe, de snakker ikke om problemer med noen, de oppsøker ikke lege heller om de plages med noe. De får ut følelser under sex, tror de i allefall.

Anonymkode: 9afe1...219

Det der er ikke min erfaring i det hele tatt. De mennene jeg har vært sammen med har forventet all mulig omsorg fra meg når de bretter ut følelseslivet sitt, men har hatt null interesse av mine følelser. Det er grenser for hvor mye jeg tåler av denne ensidigheten.

Anonymkode: ebd6e...7be

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...