Montezuma Skrevet 22. november 2005 #1 Skrevet 22. november 2005 tenkte dette var rette sted for å finne brukere av spiral.. :-) Jeg lurer på om noen vet prisen på Levonova hos de forskjellige apotekene. har hørt at de kan oprerere m ganske så forskjellige priser på en del varer.... takker for hjlpen :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 hei! Så kjapp du var! Men dette er veiledende - altså maxpris - satt av produsenten. Det vil si at under dette kan prisene variere - det er opptil den enkelte apotekkjede. Og nå er det jo en del konkurranse, derfor velger apotekene å prissette varene ulikt. Derfor tenkte jeg det kan være lurt å sjekke litt rundt! Men takk alikvel!
Gjest Gjest_tuppelure_* Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Det er jo ulogget tuppelure over her da!
:-) anna Skrevet 23. november 2005 #5 Skrevet 23. november 2005 Jeg betalte omtrent akkurat det der. Fikk satt den inn hos gynekolog og "kjøpte den" av ham.
Leanne Skrevet 23. november 2005 #6 Skrevet 23. november 2005 Vet ikke nøyaktig pris på hormonspiral, men vet at kobberspiral er mye rimligere.... Sånn i tilfelle du vil vurdere dette
Smørblomsten Skrevet 23. november 2005 #7 Skrevet 23. november 2005 Hva er forskjellen? Fordeler og ulemper osv? Hva 'anbefales'...
Gjest Aricept... Skrevet 23. november 2005 #8 Skrevet 23. november 2005 Men dette er veiledende - altså maxpris - satt av produsenten. Det vil si at under dette kan prisene variere - det er opptil den enkelte apotekkjede. Og nå er det jo en del konkurranse, derfor velger apotekene å prissette varene ulikt.← På reseptpliktige medisiner er prisen den samme på alle apotek.
Leanne Skrevet 24. november 2005 #9 Skrevet 24. november 2005 Hva er forskjellen? Fordeler og ulemper osv? Hva 'anbefales'... ← Var det forskjell på hormon og kobber spiral du lurte på..... så har jeg et lite svar på det... Hormonspiralen inneholder jo hormoner som kan føre til mindre menssmerter og mindre blødninger, men den er mye dyrere enn kobberspiralen, og den fører jo på samme måte som p-piller til en "kunstig syklus" som kan føre til at det vil ta litt tid før mensen stabeliserer seg etter man tar den ut når man vil få barn.. Kobberspiralen er natulig, så man får en normal syklus, og den er billig men hjelper ikke mot menssmerter (men da har man jo ibux)
:-) anna Skrevet 24. november 2005 #10 Skrevet 24. november 2005 Min gynekolog sier at det ikke tar lengre tid å bli gravid igjen med hormonspiral. Og det stemmer med erfaringen jeg har også. Var gravid under to mnd etter at jeg tok den ut.
Beloved Skrevet 24. november 2005 #11 Skrevet 24. november 2005 Jeg har hormonspiral, kjøpte min i Sverige (Svinesund) og der kostet den rett under tusenlappen.. Riktignok et par år siden. Legen min anbefalte meg faktisk å kjøpe den der dersom jeg skulle til Sverige hvis det ikke hastet, siden det var billigere der. (Legen min lar meg slippe å betale dersom jeg ikke er der lenge også - han vet jeg har dårlig råd )
Montezuma Skrevet 24. november 2005 Forfatter #12 Skrevet 24. november 2005 Til deg som lurte på forskjellen på de to spiralene. her er noen punkter: Kobberspiral: - Bødninger som normalt, noen får mye mer (mer blod i flere dager). - Har man vanligvis noe menssmerter, kan man regne med MYE smerter med spiral. - Billigere enn hormon. - Inneholder ikke hormoner. Hormonspiral: - De fleste kan fortelle om blødninger opptil tre mndr etter innsetting. Deretter opphører mensen helt eller delvis (mange snakker om max en dag m blødning) - Koster som nevnt en del mer. Har undersøkt en del selv nå, og funnet at den ligger på 1221,- mange steder. - Ingenmenssmerter sies det - Inneholder hormoner som jo kan ha innvirkning på ulike ting, feks acne, hårvekst etc., men har ikke hørt om noen med nevneverdige plager. - Kan bli gravid raskt etter uttak. - Det skjer ingen befruktning av egget som deretter må støtes ut, slik mange er imot, og bruker som argument mot spiral.
Lillemy79 Skrevet 25. november 2005 #13 Skrevet 25. november 2005 Forskjellen mellom hormon og kobberspiral': Jeg har for to mnd siden satt inn kobberspiral etter å ha hatt h-spiral i 1 1/2 og 2 år tidligere. Mine erfaringer med hormonspiral er sprikende. Jeg mistet fullstendig mensen og alle smerter som hører med, og det var kjempe deilig. Men jeg må si at det negative var alle hormonene som løp løpsk i kroppen min. Først og fremst veldig humørsjuk og humøret svingte fra topp til bånn på no time. Sexlysten ble totalt borte, og det var veldig frustrerende. La også på meg noen kilo, men det kan jo også være tilfeldig. Nå har jeg hatt i kobberspiral i to mnd og er kjempe fornøyd. Greit nok, jeg har fått tilbake mensen for alle årene jeg ikke har hatt den og jeg har en del menssmerter, men det er helt greit. Kjenner det er deilig at kroppen styrer selv uten hjelp av hormoner. Gynekologen min sa ang h-spiral at hvis du ikke har spesielt behov for hormonene (f.eks veldig sterke blødninger og mye smerter!!) så var det bedre å bruke kobberspiral. Sexlysten min er endelig tilbake og humøret er som natt og dag. Dette var mine erfaringer, selv om de selvfølgelig er veldig individuelle! Lykke til
Smørblomsten Skrevet 25. november 2005 #14 Skrevet 25. november 2005 Forskjellen mellom hormon og kobberspiral': Jeg har for to mnd siden satt inn kobberspiral etter å ha hatt h-spiral i 1 1/2 og 2 år tidligere. Mine erfaringer med hormonspiral er sprikende. Jeg mistet fullstendig mensen og alle smerter som hører med, og det var kjempe deilig. Men jeg må si at det negative var alle hormonene som løp løpsk i kroppen min. Først og fremst veldig humørsjuk og humøret svingte fra topp til bånn på no time. Sexlysten ble totalt borte, og det var veldig frustrerende. La også på meg noen kilo, men det kan jo også være tilfeldig. Nå har jeg hatt i kobberspiral i to mnd og er kjempe fornøyd. Greit nok, jeg har fått tilbake mensen for alle årene jeg ikke har hatt den og jeg har en del menssmerter, men det er helt greit. Kjenner det er deilig at kroppen styrer selv uten hjelp av hormoner. Gynekologen min sa ang h-spiral at hvis du ikke har spesielt behov for hormonene (f.eks veldig sterke blødninger og mye smerter!!) så var det bedre å bruke kobberspiral. Sexlysten min er endelig tilbake og humøret er som natt og dag. Dette var mine erfaringer, selv om de selvfølgelig er veldig individuelle! Lykke til ← Takk for svar! Blir mer og mer usikker på hva jeg bør velge...Har aldri hatt problemer ifm mensen, aldri hatt noen form for smerter og maks 4 dgr med blødning...Så hva er det beste i mitt tilfelle tro!?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå