Gå til innhold

Blir terminen justering ved lang syklus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig blitt gravid igjen etter å ha sluttet på prevensjon. Jeg vet når jeg ble gravid pga eggløsningstest, men fra første dag i sist mens til eggløsnings var det 21 dager, ikke 14. Er jeg 5+3 gravid eller 6+3? Fosteret er jo ikke eldre enn 3+3 ca.

 

Anonymkode: 607b9...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De går ut fra første dag i siste mens, uavhengig av sykluslengde og EL test. Så per nå er du da 6+3. Det blir justert ved ultralyd i uke 17-19 hvor de setter endelig termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv uregelmessig syklus (et herk), i begynnelsen så går de etter siste dag i mensen uansett hva el test sier, så du skal forholde deg til den termindatoen fram til OUL som er en plass mellom uke 17 og 20, der får du endelig termindato som du skal forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet med sikkerhet når eggløsning var kan du bare oppgi en annen dag for første dag i siste mens som passer til når eggløsning var. De justerer uansett ved OUL.

Anonymkode: 968db...978

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du vet med sikkerhet når eggløsning var kan du bare oppgi en annen dag for første dag i siste mens som passer til når eggløsning var. De justerer uansett ved OUL.

Anonymkode: 968db...978

Eg gjorde dette, sidan syklusen min var eit par veker lenger enn din. Hadde blitt for rart med ein uoffisiell termin satt ein mnd før barnet faktisk var venta... Eg berre oppgav at siste mens starta 14 dager før eggløysing. 

Anonymkode: 0b9f0...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...