Gå til innhold

Hvordan lade plug-in hybrid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må man ha ladestasjon for å lade plug-in hybrid? Eller kan man bruke vanlig stikkontakt? Vet det er nye regler for el-biler, men finner ikke noe om plug-in hybrid.

Hvordan gjør dere som har en plug-in det? Og er dere fornøyde? Vurderer å kjøpe en, men er veldig usikker. 

Anonymkode: 4909b...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plugin hybrid er nøyaktig det samme å lade, så derfor like viktig med korrekt bruk. Dvs IKKE rett i den stikkontakta du har.

Anonymkode: f9267...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Plugin hybrid er nøyaktig det samme å lade, så derfor like viktig med korrekt bruk. Dvs IKKE rett i den stikkontakta du har.

Joda , det kan du. Såfremt du har 16. amp. utekontakt.  Grensen er 10 amp., og Outlander 17 mod. som jeg har er på 9 amp.  Det er ikke noe jeg har funnet på, men har det fra en av Norges største og seriøse forhandlere.... Motor-forum.                  Lyver de, så lyver jeg. Men jeg har tiltro til at de snakker sant.

Anonymkode: 3ec86...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Joda , det kan du. Såfremt du har 16. amp. utekontakt.  Grensen er 10 amp., og Outlander 17 mod. som jeg har er på 9 amp.  Det er ikke noe jeg har funnet på, men har det fra en av Norges største og seriøse forhandlere.... Motor-forum.                  Lyver de, så lyver jeg. Men jeg har tiltro til at de snakker sant.

Anonymkode: 3ec86...0ad

De lyver ja, på nøyaktig samme måte som selgeren i Sverige som solgte en Nissan Leaf til like godtroende som deg. Huset brant! Og det var fordi den kursen ikke var egnet for å lade kjøretøy. 

Les om hva DSB skriver her

Her kan lese om huset som brant

Da ser du vel selv, at selgere ikke er til å stole på. For lading av hybrid, er samme last som for ren elbil. Og jordfeilbryter på være korrekt. Det har du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...