AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Jeg har gjennom hele mitt barns oppvekst hatt fokus på kommunikasjon og ærlighet. Jeg har nå en flott ungdom som setter sine føtter ut i ungdomslivet. Det jeg synes er vanskelig er mitt barns venninne. Hun ble i meget ung alder plassert i fosterhjem da hennes mor bruker narkotika, fostermor er helt fantastisk å oppdrar barnet på en god måte. Min ungdom ble med denne jenten på camping sammen med jentens onkel, som jenta kaller far. Alt startet med at min ungdom sender meg melding at de har møtt noen gutter som er 1 år eldre enn de og hun lurer på om de kan være sammen. Jeg sier at siden hun er ærlig med meg å gir meg beskjed så er det greit, videre snakker vi om sex, at hun nå har eggløsning og kondom er ikke sikker så bør hun ikke ha det før hun evt får p sprøyte. Jentene møter disse guttene og jeg får vite i etterkant at hennes venninne og to av guttene kjører rundt på bygda når de har drukket alkohol, barnet mitt nektet å sitte på, og gikk turen sammen med en annen gutt. Når ungdommen kom hjem luktet hun sterkt av røyk for både onkel/far og venninen hadde røket i bilen, min datter sitter med en ekkel bismak i munnen etter denne turen, hun har en positiv opplevelse for hun ble kjæreste med en av guttene hun møtte, men 3 dager etter den turen er hun enda sint og utilpass for barna fikk aldri god mat, de spiste hamburger til alle måltider og når de dro for å handle litt skikkelig mat, ble far sitt kort avvist. Jeg sa til mitt barn at hun burde si ifra til meg så jeg kunne vippse henne penger til skikkelig mat, men hun tenkte ikke på det. Jeg har nå en sint ungdom hjemme for hun har ikke spist mat som hun trenger og når vi snakker sammen vil hun ikke at jeg snakker med veninnens mor(noe jeg kommer til å gjøre uansett)Veninnen hennes kommer i nærmeste dager å søke barnevernet om å flytte til onkel/far, og som jeg har sagt til min ungdom, at hun vil det for hos far er det ingen grenser, jeg har en flott ungdom, men siden hun stort sett følger sosial normer blir hun fort utelatt. Uten at min ungdom vet om det kommer jeg til å møte mor til hennes venninne og forklare situasjonen, å slik jeg kjenner mor kommer hun til å gjøre alt hun kan for at mitt barn ikke blir innblandet. Det jeg synes er vanskelig er at mitt barn er ærlig med meg og forteller meg alt som er skjedd når de er på camping, så går jeg som er hennes trygge klippe å snakker med morens venninne. Til syvende og sist er det mitt barn som er viktig for meg, men om mitt barn ikke hadde oppført seg så ville jeg ønsket å få vite det. Hadde dere gjort det samme? Mitt barn har bønnfalt meg om å ikke snakke med venninens mor, men jeg kommer til å gjøre det uansett, for jeg ville ha ønsket å vite om mitt barn ikke oppførte seg eller om mitt barn trengte hjelp Anonymkode: d40d3...e54
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Ekstremt mye mitt barn her. Snakket dere virkelig om sex og eggløsning via tel ? 🙈 Hun er sint pga hun fikk ikke skikkelig mat og glemte å sende mld for å få vippset pengene. Ikke rart at jenten blir uttelat hvis hun opdaterer mor om hver eneste detalj. Spesielt hvis vennene vet det. Anonymkode: 595b1...d9e 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ekstremt mye mitt barn her. Snakket dere virkelig om sex og eggløsning via tel ? 🙈 Hun er sint pga hun fikk ikke skikkelig mat og glemte å sende mld for å få vippset pengene. Ikke rart at jenten blir uttelat hvis hun opdaterer mor om hver eneste detalj. Spesielt hvis vennene vet det. Anonymkode: 595b1...d9e Ikke mat trollet. Anonymkode: cb1f0...933 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ekstremt mye mitt barn her. Snakket dere virkelig om sex og eggløsning via tel ? 🙈 Hun er sint pga hun fikk ikke skikkelig mat og glemte å sende mld for å få vippset pengene. Ikke rart at jenten blir uttelat hvis hun opdaterer mor om hver eneste detalj. Spesielt hvis vennene vet det. Anonymkode: 595b1...d9e Er ikke det en bra ting? Såklart vi snakker om sex og eggløsning over telefon, vi snakker om det hele tiden når det høver seg, ja hun var rasende når hun kom hjem, etter en dag med hamburger til frokost, lunsj og kvleds ønsket hun skikkelig mat å hun sendte ikke meg melding om å vippse for hun glemte det, når vi hadde snakket så var hun redd for jeg skulle komme å hente henne om hun spurte om penger til mat, noe vi nå har snakket om. Hun har alltid fortalt meg hva hun gjør å hvem hun er sammen med, å derfor har hun den friheten hun har, viser det seg at det er løgn, så vet hun konsekvensen, det er derfor jeg snakker med andre foreldre for de vet hva mitt barn gjør, å jeg vet hva deres barn gjør Anonymkode: d40d3...e54
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Hun burde vel tåle å spise hamburger til flere måltider uten å bli rasende? Om hun er så sensitiv så blir kanskje andre ungdommer lei henne Anonymkode: eaf8b...fb5 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun burde vel tåle å spise hamburger til flere måltider uten å bli rasende? Om hun er så sensitiv så blir kanskje andre ungdommer lei henne Anonymkode: eaf8b...fb5 ikke alle tåler å spise junkfood en hel dag, hun er vant med balansert kosthold og for henne ble det for tøft å spiser den slags mat en hel dag, nei hun har ikke problem over for andre at hun ikke spiser slik mat, hun har ikke problemer med at vi har et åpent forhold å snakker om alt, hennes venner gjør det også, har vi det tøft med noe snakker vi om det, når det kommer til denne situasjonen var hun rasende for hun hadde ikke spist skikkelig mat på 3 dager, veninnen og onkelen røyket hele tiden, veninnen satte hun i situasjoner hvor hun kom ut som taperen hele tiden.(veninnen hadde møtt en gutt med bil, en gutt som snakket med datteren min sa at den gutten hadde drukket, men han ville at jentene skulle kjøre med han, det endte med at veninnen hadde sittet på, min datter hadde gått nesten en mil for å møte de, da hun ikke turte å sitte på. Vi har snakket mye om denne ferien hun hadde, å hun ser selv at hun vil holde seg til de venner som har samme interesse som henne selv.Det blir mye min datter her, men selv om jeg vil mitt barn det este så vil jeg også samarbeide med andre foreldre Anonymkode: d40d3...e54
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Ja, det er nok lurt at din datter henger med andre. For den forakten du viser for venninnen og den familiesituasjonen hun lever i skinner helt sikkert igjennom. Å bli rasende av dårlig mat, men ikke «huske» å be om penger vitner mer om et behov for å klage og sutre i ettertid. Anonymkode: c2de2...614 6
Tough cookie Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Hvordan vet du at din datter har eggløsning??? Og hvordan vet en tenåring akkurat når hun har eggløsning? Jeg visste knapt når mensen kom når jeg var i den alderen. 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Nei fy flate, måtte hun spise hamburger flere ganger 😲. Hamburger som jo er brød, kjøtt og grønnsaker 🤢 Anonymkode: 7f789...331 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #10 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 7.49): Ja, det er nok lurt at din datter henger med andre. For den forakten du viser for venninnen og den familiesituasjonen hun lever i skinner helt sikkert igjennom. Å bli rasende av dårlig mat, men ikke «huske» å be om penger vitner mer om et behov for å klage og sutre i ettertid. Anonymkode: c2de2...614 vel jeg kunne ikke vite om den situasjonen så lenge jeg ikke ble fortalt. Det som skjedde i etterkant er min datter som har funnet ut. Hun ønsker ikke å være i den situasjonen mer, jeg er enda venn med hennes veninnes mor, jeg har aldri vist forakt for jenta, men er ikke glad i oppførselsen og om ikke vi som voksne kan se det, hvordan kan de på 14 se det? Anonymkode: d40d3...e54
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #11 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 10.39): Nei fy flate, måtte hun spise hamburger flere ganger 😲. Hamburger som jo er brød, kjøtt og grønnsaker 🤢 Anonymkode: 7f789...331 ikke alle klarer slik mat flere ganger for dag, siden far og datter satt å røket inne ble samværet runt maten helt ødelagt, barnet stinket røyk når hun kom hjem og alle klær stinket, etter en uke er hun enda ikke der at hun vil ha noe med denne jenta å gjøre, som jeg har sagt til henne, fortsett med hest og ting som gjør deg glad, vil veninnen komme tilbake gjør hun det Anonymkode: d40d3...e54
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #12 Skrevet 19. august 2022 Spesielt å vite når dattra di har eggløsning, da kan man snakke kontrollerende mor da. Anonymkode: 1278d...369 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #13 Skrevet 19. august 2022 Husker når jeg å min bror var små, vi kranglet å sloss alltid, som ''vanlige'' søsken gjør(?)(vi gikk på kampsport så kanskje mer vanlig for oss enn andre), vi var på besøk hos en fjern slektning til foreldre, å datteren dems så meg å bror min små puffe å krangle så vidt i forhold til hva vi er vant med. Men det var nok for denne jenta på samme alder, hun hadde aldrig sett at mennesker kan krangle, hun ble helt hysterisk å gråt lenge, det å skjerme ungene helt for virkeligheten er ikke bra for utviklingen videre. Den tråden her minte meg om den episoden der, aner ikke helt hvorfor.. Men du mor, du er nok alt for kontrollerende, men det er også litt forståelig med tanke på hvem barnet ditt er med da, men i tilleg til alt annet du sier, så høres det ikke helt normalt ut, kanskje det er litt derfor datteren din henger litt etter med sosiale normer å henger litt på utsiden, fordi hun har så mye å tenke på med en overkontrollerende mor som skal vite alt i hennes privat liv. Anonymkode: 1f17e...956
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #14 Skrevet 19. august 2022 Hvis datteren har regelmessig menstruasjon er det ikke SÅ vanskelig å vite når hun har eggløsning. Men sært å ta det opp over telefon allikevel. Og HÆ- kondom er ikke sikkert så hun må få p-sprøyte?!? For noe sprøyt, kondom er mye sikrere enn p-sprøyte, all den tid den beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer I TILLEGG til å være hva da, 98%? sikker mot graviditet. uansett: du har ikke et ærlig og sunt forhold til dattra di når hun bønnfaller deg å ikke ringe mora, da bare lyver du for henne. du er ikke så god mor som du tror. Du er overbeskyttende og har gitt datteren din et SKIKKELIG dårlig forhold til resten av verden. lykke til. Anonymkode: b084e...12d 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå