Gå til innhold

Kongsberg kirke


Langstrømpe

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid tenkt at når jeg skulle gifte meg så skulle det skje i Kongsberg kirke. Den er jo så utrolig vakker, og det er der jeg er døpt og konfirmert.

Her for en stund siden snakket jeg med en venn om det, og han påpekte at altergangen er så innmari kort der, så man rekker bare et par strofer av bryllupsmarsjen før man er framme ved alteret. Dette er jo faktisk litt dumt, for det må jo være en litt spesiell følelse å gå nedover der i påvente av hva som skal skje etterpå, og så er det jo over på et øyeblikk.

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med bryllup i denne kirken? Jeg hørte om noen som hadde gått inn sideinngangene, slik at han kom inn den ene og hun kom inn den andre, og så gikk de mot hverandre til de møttes på midten foran alteret. Dette hørtes jo ganske flott ut, men det er kanskje litt skummelt å gå alene uten å ha noen å støtte seg til :o

-Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg nå endelig ikke kirke ut fra lengden på altergangen. Hvis Kongsberg kirke er vakker og det er den du følger tilhørighet til, så syns jeg sannelig ikke du skal lete etter en annen kirke med noen flere meter altergang! De fleste kirker rundt om i Norge er jo ganske små, og du kan jo rusle sakte og rolig fram til brudgommen din? Lykke til med bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå blir det nok ikke lengden på altergangen som blir det avgjørende, jeg hadde bare lyst på noen synspunkter på hvordan bryllup der gjennomføres.

Jeg kan selvfølgelig spørre prest/de som jobber der, men nå har det seg sånn at vi ikke har bestemt når vi skal gifte oss, vi har bare snakket om at det skal skje, så da synes jeg det blir litt tidlig å snakke med prest om gjennomføring av seremoni :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...