AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Fins det et forum, Facebook-gruppe eller lignende for ferske katteeiere der det er lov å være noob og stille dumme spørsmål? Eventuelt en nettside/bok som er god? Jeg sliter med å se på videoer på YouTube, eier ikke tålmodighet så ønsker helst lesbart materiale. Vi skal overta en ung voksen katt, og vil gjerne ha tips! Anonymkode: 71586...513
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Jeg vil anbefale deg å kjøpe en bok som heter "Katten - adferd og velferd". Den er skrevet av Bjarne Bråstad som er norges fremste ekspert på katter. Han er professor på NMBU og forsker på katters adferd på fulltid. Innenfor dette temaet er det veldig mange bastante meninger og mange selvlærte "eksperter". Mitt beste tips er derfor å finn deg noen pålitelige kilder som baserer seg på forskning (som nevnte bok), og hold deg til den informasjonen du får der. Anonymkode: 5881e...45a 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Anbefaler gruppen «kattens atferd og helse» på facebook Anonymkode: f81be...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Kattens atferd og helse er den beste gruppen. Jeg er medlem i «alle» og det er den eneste gruppen jeg ville anbefalt videre. Administratorene er flinke å ta tak hvis det blir noe tull, og de har mange flinke i admin som er atferdskonsulenter osv. Veldig høyt kunnskapsnivå der inne. Men jeg ville poengtert når du lager innlegg at du er litt fersk og uviten enda, så ikke du får stygge kommentarer (men det ser jeg nesten aldri der) Så kan jeg anbefale disse instagrammene, de består hovedsakelig av kort og lett informasjon: Thinklikeacat Catoffice Kattekontoen Hvis du har tiktok så er disse grei å følge med på: Twocrazycatladies Jeg hater å se på youtube selv så jeg følger diverse på instagram og tiktok så får jeg liksom jevnlig påfyll uten at jeg trenger å «jobbe» for det… Men et lite tips angående youtube, fordi jeg mener jo at jackson galaxy sine klipp er gull verdt - så kan du endre avspillingshastigheten slik at det går fortere og ha på tekst, det gjør at jeg orker å komme meg igjennom de, men jackson galaxy har et par bøker og (Denne anbefaler jeg på det sterkeste, den har omtrent alt du trenger å vite, jeg har lest både denne og katten - atferd og helse og hvis jeg skulle valgt bare en hadde jeg tatt jackson sin, men begge er interessante). Så bruker jeg alltid «jackson galaxy + problemstilling» hvis jeg googler etter noe spesielt. Her står det og litt informasjon(forskjellige kategorier) og han Bjarne som er nevnt tidligere har startet denne organisasjonen. https://norskhuskattforening.no/huskatt/hva-er-en-huskatt/ Anonymkode: a7a2d...121
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kattens atferd og helse er den beste gruppen. Jeg er medlem i «alle» og det er den eneste gruppen jeg ville anbefalt videre. Administratorene er flinke å ta tak hvis det blir noe tull, og de har mange flinke i admin som er atferdskonsulenter osv. Veldig høyt kunnskapsnivå der inne. Men jeg ville poengtert når du lager innlegg at du er litt fersk og uviten enda, så ikke du får stygge kommentarer (men det ser jeg nesten aldri der) Så kan jeg anbefale disse instagrammene, de består hovedsakelig av kort og lett informasjon: Thinklikeacat Catoffice Kattekontoen Hvis du har tiktok så er disse grei å følge med på: Twocrazycatladies Jeg hater å se på youtube selv så jeg følger diverse på instagram og tiktok så får jeg liksom jevnlig påfyll uten at jeg trenger å «jobbe» for det… Men et lite tips angående youtube, fordi jeg mener jo at jackson galaxy sine klipp er gull verdt - så kan du endre avspillingshastigheten slik at det går fortere og ha på tekst, det gjør at jeg orker å komme meg igjennom de, men jackson galaxy har et par bøker og (Denne anbefaler jeg på det sterkeste, den har omtrent alt du trenger å vite, jeg har lest både denne og katten - atferd og helse og hvis jeg skulle valgt bare en hadde jeg tatt jackson sin, men begge er interessante). Så bruker jeg alltid «jackson galaxy + problemstilling» hvis jeg googler etter noe spesielt. Her står det og litt informasjon(forskjellige kategorier) og han Bjarne som er nevnt tidligere har startet denne organisasjonen. https://norskhuskattforening.no/huskatt/hva-er-en-huskatt/ Anonymkode: a7a2d...121 Tror også Jackson Galaxy er på tiktok 🙂 Anonymkode: f81be...0b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå