Gå til innhold

Freia Melkesjokolade

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det en fugl på hver sjokoladebit? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi fuglen (det er en stork) er varemerket til Freia.

Endret av Arkana
Skrevet

Okeii.. Går det ann å være mer fjern :overrasket: *tasser vekk* ;)

Skrevet

Det er ikke fordi man kan få barn av å spise sjokolade. :ler:

Skrevet

Violetta: Så vet jeg det :grine2:

Skrevet

Den fuglen er SKUMMEL!

Da jeg var liten hadde jeg mareritt om at den våknet til liv og fløy ut av kjøleskapet!! :sjokkert: Og det er en grunn til at jeg husker den drømmen enda, det var jo kjempeskummelt!!!

:ler:

Skrevet

Freia begynte å bruke fuglen (er det ikke en gribb?) fordi man finner den i land der kakaoen kommer fra. Sjokoalde var en gang i tiden veldig eksotisk her i landet. Men den logoen kan jo sende litt andre assosiasjoner i dag (gribebne er jo ådsesetere og regnet som litt "skumle" osv)

Skrevet
(er det ikke en gribb?)

Nei, det er en stork, en maraboustork.

Skrevet

Jer synes det skulle ha vert et bilde av Norge. Siden det er et lite stykke norge. Eller bilde av di forskjellige komunevåpene.

Skrevet

God ide, fluesopp! :)

Siden den fuglen kommer fra sydligere strøk, så inneholder sjokoladen fugleinfluensa? :ironi:

Skrevet

Freia begynte å bruke fuglen (er det ikke en gribb?)

Det er en marabustork, som riktig nok er en åtseletende stork.

Fra caplex: marabustork, Leptoptilos crumeniferus, stor langbeint afr. fugl med vingespenn på 2,5 m. Næringen består av åtsel og søppel. Hekker kolonivis i store reir.

http://www.caplex.no/web/ArticleView.aspx?id=9322275

Skrevet

Uff da! :tristbla: Ikke særlig flatterende for Freia det der da!

Skrevet

Huff, nå fant jeg denne grusomme sjokoladetråden igjen...

VIL HA SJOKOLADE!!! NÅ!!!

Skrevet
Jer synes det skulle ha vert et bilde av Norge. Siden det er et lite stykke norge.

Ikke nå lenger. Nå er det jo et lite stykke USA. :sur:

Skrevet
Hva mener du med et lite stykke USA?

Ja det lurer jeg også på.

Skrevet

Har dere ikke fått med dere at Freia for mange år siden ble solgt til (tja, hva var det? Kraft Foods?)

At det var store skriverier i avisene fordi folk syntes det var ille at en "norsk nasjonalskatt" skulle selges?

At det var oppstandelse for nesten like mange år siden fordi de nye eierne prøvde å blande en ny (og billigere) sjokolade til Melkesjokolade/Firkløver osv for å spare penger, men sjokoladespiserene protesterte høylytt og unisont!

Skrevet
Har dere ikke fått med dere at Freia for mange år siden ble solgt til (tja, hva var det? Kraft Foods?)

At det var store skriverier i avisene fordi folk syntes det var ille at en "norsk nasjonalskatt" skulle selges?

At det var oppstandelse for nesten like mange år siden fordi de nye eierne prøvde å blande en ny (og billigere) sjokolade til Melkesjokolade/Firkløver osv for å spare penger, men sjokoladespiserene protesterte høylytt og unisont!

Det husker jeg godt! Den sjokoladen var ikke like god!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...