Gå til innhold

Eks tror min datter er hans datter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har levd et utspekulert liv og begynner nå å ta oppgjør. Får dårlig samvittighet for mye. 

Det er slik at min datter er ikke min eks datter. Han har alltid trodd hun er hans datter og han har betalt barnebidrag. 

Jeg fortalte sannheten til datteren min da hun har blitt 16 og er moden. Hun ble opprørt og mente at jeg skulle aldri si noe sånt til hennes pappa.  For henne er det han som er pappa. 

Da har jeg den dårlige samvittigheten at jeg fortsatt må holde det skjult og kanskje ta med meg hemmeligheten i graven. 

Jeg kjenner meg selv hvordan jeg pleide å lage strategier og utspekulerte ting for å nå mine mål. Jeg kunne sitte og lage store planer. 

Jeg observerer at min datter kan ha hint av disse dårlige egenskaper, og hun ønsker det å holde skjult ikke bare for å ikke miste sin pappa, men for å miste hans penger, hans navn og hans status. 

Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 6375c...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hvem som faktisk er pappaen til barnet ditt?

Om denne mannen har fungert, elsket og stilt opp for din datter i alle disse årene så er han hennes psykologiske far, om ei den biologiske. Det teller også for noe. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du skal si det nå. For hvem sin skyld!? Er det for å ta hevn på han eller noe? Tror du virkelig han skal bli glad bare fordi han slipper å betale?

 

Anonymkode: 2a79d...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er hennes far, nå. 

Synd han aldri tok DNA test tidlig i forholdet. 

Har lite for seg å kaste denne bomben på han nå, da det vil ødelegge han.

Ta det med deg i graven. 

At du har dårlig samvittighet får du heller bare leve med, når du har dradd dette så langt. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariama

Jeg er litt uenig slik det er nå. Ville sagt la det ligge om kun du visste, men det er for sent.

Han fortjener å få vite før datteren din forteller andre, eller ham i en krangel for eksempel.

Og du burde forberede deg og datteren din på å klare dere alene, fokuset burde være på å redde forholdet til en som er pappa, ikke pengene.

Hvis hun viser lignende trekk som deg, bør du jobbe aktivt med empati og regler. Få råd ved behov. Og være forberedt på at det ikke virker. 
 

Edit: Også bør du vurdere om datteren din skal få snakke med noen profesjonell om dette, så hun får taklet følelsene som må ha oppstått. Det må jo også være helt grusomt for henne å vite, og skjule det for faren, selv om hun sier det er det hun vil. Kan like gjerne være frykt for å miste pappaen sin.

Endret av mariama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror hun bare er opptatt av arv? Du tror ikke hun har følelser for mannen som var hennes far i 16 år?

Selv om hun ikke forteller deg at hun er glad i han, betyr det ikke at hun ikke er det!

Anonymkode: e40dd...a28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig samvittighet 16 år senere? Sikker på at det ikke ligger annen motivasjon bak her?

Uansett, du greier litt dårlig samvittighet, det burde være null stress for deg. 

Anonymkode: 0d84b...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er så opptatt av å ordne opp i livet ditt.  Så fortell denne mannen sannheten og betal tilbake det han har betalt deg i barnebidrag. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede fortalt hemmeligheten til andre, og du må derfor regne med at han kan komme til å høre det enten fra datteren din eller andre som hun eventuelt forteller det til. Dersom du ville at dette skulle forblitt en hemmelighet, burde du holdt det helt for deg selv. Det gjorde du ikke, og det er bedre at du selv forteller dette til ham enn at han får høre det fra andre.

Anonymkode: 78308...9a7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har levd et utspekulert liv og begynner nå å ta oppgjør. Får dårlig samvittighet for mye. 

Det er slik at min datter er ikke min eks datter. Han har alltid trodd hun er hans datter og han har betalt barnebidrag. 

Jeg fortalte sannheten til datteren min da hun har blitt 16 og er moden. Hun ble opprørt og mente at jeg skulle aldri si noe sånt til hennes pappa.  For henne er det han som er pappa. 

Da har jeg den dårlige samvittigheten at jeg fortsatt må holde det skjult og kanskje ta med meg hemmeligheten i graven. 

Jeg kjenner meg selv hvordan jeg pleide å lage strategier og utspekulerte ting for å nå mine mål. Jeg kunne sitte og lage store planer. 

Jeg observerer at min datter kan ha hint av disse dårlige egenskaper, og hun ønsker det å holde skjult ikke bare for å ikke miste sin pappa, men for å miste hans penger, hans navn og hans status. 

Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 6375c...5c7

Mannen burde fått vite sannheten! Og hva om hun blir sammen med sin halvbror eller far (noen liker eldre) og ikke vet det.. Hvorfor skal han betale bidrag for ett barn som ikke er hans? Skulle vært pålagt dna for alle barn. Stakkars menn som blir lurt!

Og stakkars jente som fikk vite det no. På en side burde det ikke blitt sagt noe no, sårt. Men de fortjener sannheten!

Anonymkode: a859e...386

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forteller du henne hvem den biologiske faren er, enkelt og greit. Du skriver jo at du fortalte sannheten på hennes 16 årsdag, så da vil hun sikkert vite? 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du helt sikkert hvem biologisk far er? Det er helt sikkert at det ikke er din eks?

Du har allerede delt hemmeligheten. Det en vet, vet ingen - det to vet, vet alle.

Folk må ha rett til å vite slike helt grunnleggende ting om seg selv. Hvem ens foreldre er, hvem man er far til. Dette har ikke du noen rett til å holde tilbake fra noen av dem.

Men igjen - da bør du være sikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hemmeligheten er jo allerede ute. Og bidragsyter kan ha krav på å få innbetalt bidrag tilbakebetalt (fra folketrygden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...