Gå til innhold

Når mannen har bestemt: ingen flere barn

Anbefalte innlegg

Møysa

Hvordan har dere løst det?

Jeg trodde det var noe man ble enige om sammen… Men han har tydeligvis «tatt et valg for oss». 

Det værste er at jo mer han sier at han er bestemt, jo sterkere blir mitt ønske for tredjemann.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blizz1

Den som ikke vil har vetorett i slike saker. Det er en mye større ulempe for han å få et nytt barn som ikke er ønsket enn det er for deg å ikke få flere.

Så da står du igjen med to valg. Gå fra han eller akseptere at dere ikke skal ha flere barn.

• Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Her har den som ikke ønsker flere barn vetorett.

Anonymkode: 76c42...a81

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Selv om han har bestemt at han ikke skal få flere barn, betyr jo ikke det at ikke du kan få flere barn. 

Anonymkode: 366d1...26a

• Liker 15
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hvorfor få barn i 2022?

Anonymkode: 87adf...6a5

• Liker 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da velger du å være tilfreds med de to du har. Og ja, det er faktisk et valg. 

Anonymkode: 2c5a6...f6e

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
os Maxilla

Da er det han som har ansvaret for det. Du skal ikke trenge å styre med p-piller eller lignende bare fordi han ikke vil ha flere. Si at han får sterilisere seg om han mener det, mange blir umiddelbart litt mindre skråsikker da.

• Liker 21
Lenke til innlegg
Del på andre sider
fru Alving
Møysa skrev (17 minutter siden):

Hvordan har dere løst det?

Jeg trodde det var noe man ble enige om sammen… Men han har tydeligvis «tatt et valg for oss». 

Det værste er at jo mer han sier at han er bestemt, jo sterkere blir mitt ønske for tredjemann.

Du må nesten aksepterer det. Det hadde vært noe annet om dere kun hadde ett barn synes jeg. nå har dere to, de fleste er fornøyd med det og barna har hverandre. Tre barn er ikke for alle..

Men, da får han ta seg av prevensjonen fremover.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
ops2
4 minutter siden, os Maxilla said:

Da er det han som har ansvaret for det. Du skal ikke trenge å styre med p-piller eller lignende bare fordi han ikke vil ha flere. Si at han får sterilisere seg om han mener det, mange blir umiddelbart litt mindre skråsikker da.

Enig. Hvis hun er 30 år for eksempel, så skal hun ikke gå på p-piller i 20 år til.

Og mannlig sterilisering er super enkelt. De trenger ikke være natten over på sykehuset engang.

Mann som ikke vil sterilisere seg, trenger ikke gråte og klage hvis annen prevensjon ikke virker. Prevensjon svikter faktisk noen ganger.

• Liker 19
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blizz1
os Maxilla skrev (5 minutter siden):

Han må gjerne sterilisere seg, men hva oppnår hun med å true han til å ta ansvaret? Å få et barn er noe man gjør sammen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Han har visst fra begynnelsen at jeg ønsker 3 barn. Likevel var han imot. Vi hadde litt tid så jeg lot tanken være en stund. De to første ble større og mer selvstendig. Vi reiste litt med dem. Så en høstdag sa jeg ifra at jeg må lage pause med p piller og at han skal ha ansvaret for prevensjon. Feromoner gjorde sitt, litt sminke, litt duft, spaserte et par ganger foran ham og vips så startet det hele. Selvsagt sa jeg ifra at han må jo passe nå,ikke gå for langt, han ble enda mer horny. Selvsagt trakk han seg ikke ut. 😃 ikke de neste ukene heller haha.  Tredjemann er førsteklassing iår. 

Anonymkode: 4d323...bd3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vært igjennom det samme selv. Mann som ikke ønsket tredjemann. Veldig bestemt og det var udiskutabelt. Forholdet ble vanskelig, ikke på grunn av det alene, men delvis. Og delvis fordi han ikke var åpen for diskusjon en gang. Uansett, jeg er veldig i tvil over forholdet og ønsket om en tredje med han eksisterer ikke. 

Anonymkode: 66f7a...e5b

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blizz1 skrev (2 minutter siden):

Han må gjerne sterilisere seg, men hva oppnår hun med å true han til å ta ansvaret? Å få et barn er noe man gjør sammen.

True han til å ta ansvaret? Det er vel sånn at den som ikke vil ha barn har størst motivasjon for å sørge for at prevensjonen blir brukt riktig. Sterilisering eller kondom kan være helt opp til han. Men at hun skal ha eneansvar for både prevensjon og leve med bivirkningene blir urimelig, all den tid hun ønsker mest å la være.

Anonymkode: d56c5...575

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
os Maxilla
Blizz1 skrev (8 minutter siden):

Det finnes nok av menn som ikke vil ha barn og som samtidig skyver hele ansvaret for det over på dama. Det gir ingen mening at hun skal styre med prevensjonen når hun godt kunne tenke seg å bli gravid. Det må da føles ganske sårt også. Hvis han virkelig mener det har han vel ikke noe problem med å sterilisere seg. Det er det minste han kan gjøre.

Og hvor kommer true inn i bildet? En av dem må tross alt gjøre det.

Endret av os Maxilla
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
os Maxilla skrev (6 minutter siden):

Det finnes nok av menn som ikke vil ha barn og som samtidig skyver hele ansvaret for det over på dama. Det gir ingen mening at hun skal styre med prevensjonen når hun godt kunne tenke seg å bli gravid. Det må da føles ganske sårt også. Hvis han virkelig mener det har han vel ikke noe problem med å sterilisere seg. Det er det minste han kan gjøre.

Og hvor kommer true inn i bildet? En av dem må tross alt gjøre det.

Noen menn nøler med å sterilisere seg i tilfelle de vil ha flere med noen andre. Typ de tenker på hvis om atte det skulle bli slutt og de traff en yngre dame som ikke har barn og som vil ha det. Da er det kjipt å ha kuttet strengen.

Anonymkode: 51b66...180

• Liker 9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han har visst fra begynnelsen at jeg ønsker 3 barn. Likevel var han imot. Vi hadde litt tid så jeg lot tanken være en stund. De to første ble større og mer selvstendig. Vi reiste litt med dem. Så en høstdag sa jeg ifra at jeg må lage pause med p piller og at han skal ha ansvaret for prevensjon. Feromoner gjorde sitt, litt sminke, litt duft, spaserte et par ganger foran ham og vips så startet det hele. Selvsagt sa jeg ifra at han må jo passe nå,ikke gå for langt, han ble enda mer horny. Selvsagt trakk han seg ikke ut. 😃 ikke de neste ukene heller haha.  Tredjemann er førsteklassing iår. 

Anonymkode: 4d323...bd3

Denne likte jeg 😄😄

Anonymkode: 5c2f4...da2

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
os Maxilla
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen menn nøler med å sterilisere seg i tilfelle de vil ha flere med noen andre. Typ de tenker på hvis om atte det skulle bli slutt og de traff en yngre dame som ikke har barn og som vil ha det. Da er det kjipt å ha kuttet strengen.

Anonymkode: 51b66...180

Hvis ts løfter så mye som en finger for å bevare mannens muligheter for å senere kunne få barn med en annen dame etter å ha nektet ts selv flere barn, så er hun et myye bedre menneske enn meg iallefall :lol:

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Her får vi ikke til å bli enige sammen. Han vil ikke ha flere, jeg ønsker meg et tredje barn. Og som flere sier, så må den som ikke vil ha flere ha vetorett. Jeg syns i hvert fall det ville bli helt feil å få et barn som ikke var ønsket av faren sin. Og det er slett ikke sikkert forholdet ville tålt det, slik at det ville gått utover de to vi alt har også. 

Jeg syns det er kjipt. Men det hjelper å fokusere på gleden over de to vi har. Og jeg er veldig glad i mannen min. Konsekvensen av å velge ham, var at det bare ble to barn. Men det ble noen flotte barn. 

Anonymkode: a3104...a3d

• Liker 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Møysa

Haha, dette ble faktisk en ganske morsom tråd😆 Skulle ønske at man kunne trykket på haha på det man synes er morsomt.

Ja, fordi han har sagt at dersom jeg blir gravid, så beholder vi. Og han vil ikke klippe strengen(i tilfelle en av barna dør, for da vil ha ha en til) og han har stor forståelse for at jeg ikke vil bruke hormonell prevensjon i 20 år til. Meen vi har vært veldig glade i å hoppe av i svingen de gangene vi har glemt å handle eller er et sted uten. Men han var like bestemt på å ikke ville ha nr 2 i 3 mnd før han plutselig kunne se det for seg😅

Men jeg er også ganske distre og han ganske kontrollfreak. Så det fører noen ganger til en ond sirkel. Og ja, jeg vil si at jeg har 60% lyst på en til og 40% ikke lyst på en til og han har tydeligvis 20% lyst og 80% ikke. Men jeg tror vi begge synes at det er et skummelt valg fordi det er så ufattelig mye som spiller inn. Men vi er begge veldig familieorienterte, og ville aldri tatt abort på nr 3.

Men jeg synes at det er litt kjipt å ha en «hoppe av i svingen fungerte ikke»-baby. For det var mye mere gøy å prøve på nr 2😆 Nr 1 var sånn nå er vi gift, nå ser vi hva som skjer hvis vi ikke hopper av i svingen😆 Og den satt etter første kveld😅 Andre mann måtte vi jobbe litt mer for og det var ganske koselig.

Men begge er jo redde for at en tredjemann vil ødelegge det fine vi har nå. Og så føler vi at det ikke er like sosialt akseptert. De fleste vennene vil bare ha to slik at de kan dra til syden, eller ikke orker å flytte til et større hus eller sikkert mange andre grunner de ikke har nevnt. Og burde vi velge det samme som dem? Sånn at vi ikke mister de mere? For man kan jo ikke komme på besøk når man har tre barn fordi to barn er mye mindre enn tre😆 Det er så mange rare tanker å følelser oppi det dilemmaet her. Så den tredje ungen blir vel en vi ikke kunne abortere(håper jeg)😅 Neida, men jeg har jo mange rare tanker jeg og om at barn med flere søsken kan dele byrden dersom noe skulle skjedd med oss(døden) og at vi ikke trenger å kjøpe nye ting, men jeg vet jo egentlig at jeg elsker å shoppe til barna, selvom vi har fungerende klær, du vet de bomullsbodyene som du arvet med hull og flekker. De er ganske enkle å erstatte😅Eller den nye smarte duppedingsen som kan gjøre livet litt lettere i 5min før den flytter til roteskuffen i 3mnd før den blir brukt igjen😅

Jeg føler bare at alle vennene våre har bestemt seg for 2 og ikke har diskutert det på samme måte som oss. De har liksom hatt et enstemmig nei. Men det føles så mye mer komplisert enn et ja eller nei.

Jeg føler at der det er hjerterom er det husrom mens han kanskje er mer på den siden hvor man skal ha overflod av ekstra energi, tid og penger for at det er forsvarlig å ta et bevisst valg😅 Og kanskje det er uforsvarlig å ha den tanken om hjerterom er bra nok, men da er det kanskje mindre forsvarlig å glemme dongen en kveld. 

Endret av Møysa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...