Gå til innhold

Botox

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bli «immun» mot botox, eller såkalt botulinum toxin? Jeg er i slutten av 20-årene og har tatt botox ca 2 ganger i året det siste 5 årene. Forebyggende samt. Jeg liker at huden i pannen blir glatt. Synes dette gjør at man ser fresh ut og sminken legger seg finere.

De siste 2 årene har jeg fått liten effekt, ca 60% vil jeg si, som kun varer noen uker, deretter full bevegelighet. Har drøftet dette med flere behandlere, uten at de kan gi meg noe svar. ender opp med at jeg får påfyll både 2 og 3 ganger. Går kun til klinikker med bra omdømme, hvor behandlingen utføres av enten lege eller erfaren  kosmetisk sykepleier. Har gått til mange forskjellige klinikker kun for å se om det gjør en forskjell. 

verdt å nevne: før covid tok jeg botox i utlandet, har aldri opplevd å ha en så «stram panne.» Det var nesten for mye, pannen min glinset. Etter dette, responderer jeg ikke på botox lenger ser det ut som. Kan botoxen være svakere her? (Typ blandet ut)

noen som har erfaring eller tips?

Anonymkode: 26545...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som om de setter nok. Jeg tror jeg får 18 enheter bare mellom bryn og har god effekt.  Har satt 2 g i året i 4 år. 

Anonymkode: 100fd...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det medisinsk og ikke kosmetisk og fikk beskjed om at det bare er midlertidig behandling, etter en viss tid (umulig å si nøyaktig for det er forskjellig fra person til person) så vil det ikke fungere lenger. 

Anonymkode: d91c3...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme. Hos meg hjalp det å bytte type botox/en annen produsent

Anonymkode: b0964...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...