Gå til innhold

Hva skjer med Rihanna? Har hun sluttet med musikk for godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ANTI kom ut i 2016. Hennes desidert (!) beste album. Men så ble det helt stille. Ikke virker hun interessert i å gi ut noe nytt heller. Hva tror du? Har hun gitt seg helt med musikk?

Anonymkode: 497b0...e4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte rykter at hun har blitt medlem i sientologi, så hun har nok sluttet med musikken.

Anonymkode: 583b6...993

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hørte rykter at hun har blitt medlem i sientologi, så hun har nok sluttet med musikken.

Tror ikke det er derfor. Hvor har du hørt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Personlig tror jeg det er pga. hun er blitt milliardær med sminke- og undertøysmerkene sine. Er ikke motivert…

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho driv visst med sminke for tida. Dei sel sminka hennar på parfymeria Fredrik og Louisa. For nokre år sidan var ho på parfymar

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meste av pop er basert på å se bra ut å lage et image. Gamliser som Rihanna har ingen relevans i popindustrien lenger. De kan bare få en ny deilig jente i 20 årene å lage en popstjerne av henne. Musikken blir jo uansett masseprodusert av produsentene. De fleste artister er bare et produkt av musikkprodusentene og har derfor kort relevans.

Anonymkode: 0f009...09f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meste av pop er basert på å se bra ut å lage et image. Gamliser som Rihanna har ingen relevans i popindustrien lenger. De kan bare få en ny deilig jente i 20 årene å lage en popstjerne av henne. Musikken blir jo uansett masseprodusert av produsentene. De fleste artister er bare et produkt av musikkprodusentene og har derfor kort relevans.

Jepp dette. Rihannas best før dato har utløpt, ny berte tar (får) plassen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke helt sant. Skjønner hva du mener, men det finnes mange givende, bra og talentfulle sangere selv om de er i sjangeren pop. Det er synd hvis de skal nedgraderes til kun sexobjekt. Ja, det er mye av det i pop industrien. Men mange flinke holder det jo gående til de er 70 fordi de kan gi noe verdifullt med musikken sin. 

Rhianna er en habil sanger. Det er sikkert andre grunner til at hun har gitt seg eller har pause. Det er jo ikke sånn at man heller må holde på med det samme resten av livet. Kanskje har hun funnet mening i noe annet, hvem vet. Hun er jo hvert fall travel med sminkemerket sitt og barn. 

Anonymkode: 87524...27c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er jo ikke helt sant. Skjønner hva du mener, men det finnes mange givende, bra og talentfulle sangere selv om de er i sjangeren pop. Det er synd hvis de skal nedgraderes til kun sexobjekt. Ja, det er mye av det i pop industrien. Men mange flinke holder det jo gående til de er 70 fordi de kan gi noe verdifullt med musikken sin. 

Rhianna er en habil sanger. Det er sikkert andre grunner til at hun har gitt seg eller har pause. Det er jo ikke sånn at man heller må holde på med det samme resten av livet. Kanskje har hun funnet mening i noe annet, hvem vet. Hun er jo hvert fall travel med sminkemerket sitt og barn. 

De som holder ut til de er 70+ er sjelden produkter som mange/de fleste popsangere i dag er. De er musikere som brenner for det de driver med, ikke bare penger og PR.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer på ingen måte for Rihanna. Det er millioner med fans som venter på et nytt album. Hadde hun gitt ut et nytt kan jeg love deg det hadde toppet alle lister på Spotify i lang tid fremover. Det er IKKE label som har droppet henne! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Entern skrev (37 minutter siden):

De som holder ut til de er 70+ er sjelden produkter som mange/de fleste popsangere i dag er. De er musikere som brenner for det de driver med, ikke bare penger og PR.

Dette!

Det ser man jo på dagens artister som har holdt seg lengst - Adele, Taylor Swift, Lady Gaga - artister som virkelig brenner for musikken sin og ikke bare driver med det for penger og oppmerksomhet.

Det er ganske 2005 å mene at kvinnelige artister som danser og er sexy på scenen bare er dumme knulledokker. Jeg synes det er helt motsatt for mange av dem, hvertfall Rihanna. Hun er trygg i egen kropp og seksualitet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 20.03):

Beyonce? Madonna? Lady Gaga? Adele? Du bør virkelig jobbe litt med deg selv, både synet ditt på kvinner og det elitiske synet på popmusikk...

Til TS: Hun har nok lagt musikken på hylla ja. Hun driver tre særdeles suksessfulle bedrifter, Savage x Fenty, klær og undertøy, Fenty Beauty, sminke, og Fenty Skin, hudprodukter. Fenty Beauty revolusjenerte sminkebransjen når de slapp foundation i 40 hudtoner, blant annet.  Det er ikke uvanlig for vanlige folk å endre karriere i løpet av livet, det er det samme for kjendiser. Å turnere må være sykt slitsomt, jeg forstår godt at folk blir lei.

Forøvrig helt enig i at Anti er fantastisk, og er sykt glad for at jeg fikk sett henne når hun var i Oslo med Anti-turneen!

Anonymkode: 96aed...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er milliardær, blant de aller rikeste artistene som lever i dag, er blitt mor for tre måneder siden bare, og har kosmetikkmerket sitt å administrere sikkert også. Hun får nok bøttevis med penger i royalties fra musikk hun tidligere har gitt ut og som fremdeles spilles og kjøpes rundt om i verden.

Hun har med andre ord nok å henge fingrene i. Man trenger som regel ikke jobbe resten av livet når man har en milliard DOLLAR i banken...

Så hun kan ta det helt med ro og nyte småbarnsperioden, og kanskje klekke ut en låt i ny og ne i årene som kommer, dersom en ramler henne inn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 minutter siden):

Hun er milliardær, blant de aller rikeste artistene som lever i dag, er blitt mor for tre måneder siden bare, og har kosmetikkmerket sitt å administrere sikkert også. Hun får nok bøttevis med penger i royalties fra musikk hun tidligere har gitt ut og som fremdeles spilles og kjøpes rundt om i verden.

Hun har med andre ord nok å henge fingrene i. Man trenger som regel ikke jobbe resten av livet når man har en milliard DOLLAR i banken...

Så hun kan ta det helt med ro og nyte småbarnsperioden, og kanskje klekke ut en låt i ny og ne i årene som kommer, dersom en ramler henne inn.

Nettopp. Jeg hadde aldri giddet å jobbe igjen, om jeg var så rik som henne.

Anonymkode: a6908...550

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har da altid vært artister som har rettet seg mot tenåringer, boy bands, Justin Bieber, div. "gangsta rappere", osv. I min ungdomstid var det The Kids som sikta seg inn på fjortissene.

I dag er det tydeligvis Karpe diem, som nok appellerer mer til urbane ungdommer med minoritetsbakgrunn som snakker kebabnorsk.

Anonymkode: 1db71...bfd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har da altid vært artister som har rettet seg mot tenåringer, boy bands, Justin Bieber, div. "gangsta rappere", osv. I min ungdomstid var det The Kids som sikta seg inn på fjortissene.

I dag er det tydeligvis Karpe diem, som nok appellerer mer til urbane ungdommer med minoritetsbakgrunn som snakker kebabnorsk.

Verken Rihanna eller Karpe retter seg mot tenåringer. Ville heller sagt 20-40. Husk at det er 10+ år siden både Rihanna og Karpe slo gjennom. Fanbasen er typisk unge voksne/studenter eller småbarnsforeldre.

Synes ikke noen av disse har tenåringsmusikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Når jeg så Rihanna i 2016 var majoriteten der i tjue-tredveåra. Jeg er 34, og var 17-18 når hun slo gjennom. Det er de i min alder som er den største andelen av fanskaren hennes. 

Karpe har fans i alle aldre, alle kjønn og alle etniske grupper (rasisten i deg synes godt her foresten). Jeg bor i Skien, hvor de holder til i dag, og ser de ofte ute i byen (jeg jobber i serveringsbransjen). Det er alle salgs folk som stopper og prater med de, vil ha bilder osv. Men igjen en majoritet i tjue-tredveårene, som har vokst opp med musikken deres. De har holdt på i tjueto år, trossalt. De heter forøvrig bare Karpe nå. 

Anonymkode: 96aed...ce6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 12.8.2022 den 19.58):

Håper da det 😅

Enig. En totalt middelmådig artist 😅

Anonymkode: eef39...e7a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...