AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #1 Skrevet 10. august 2022 Har ett barn som snart er 2 år gammelt. Har hatt perioder hvor han har sovet i sprinkelseng, men har den siste tiden sovet i senga mi. Har nå kjøpt juniorseng, i håp om at barnet vil sove der. Problemet er at jeg må sitte inne med barnet veldig lenge før det sovner, og det våkner av hver minste lyd. Følger med om jeg beveger meg, og veldig vanskelig å snike seg ut etter han har sovnet. Våkner i tillegg noen ganger i løpet av kvelden og blir sittende minst en halvtime til da.. Noen gode råd for hva jeg kan gjøre? Om jeg bare går ut begynner han å hylskrike. Anonymkode: 3ef52...39d
klarinetta Skrevet 10. august 2022 #2 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ett barn som snart er 2 år gammelt. Har hatt perioder hvor han har sovet i sprinkelseng, men har den siste tiden sovet i senga mi. Har nå kjøpt juniorseng, i håp om at barnet vil sove der. Problemet er at jeg må sitte inne med barnet veldig lenge før det sovner, og det våkner av hver minste lyd. Følger med om jeg beveger meg, og veldig vanskelig å snike seg ut etter han har sovnet. Våkner i tillegg noen ganger i løpet av kvelden og blir sittende minst en halvtime til da.. Noen gode råd for hva jeg kan gjøre? Om jeg bare går ut begynner han å hylskrike. Anonymkode: 3ef52...39d Tja.. faste rutiner som blir forutsigbare. Jeg husker at jeg satte på musikk da sønnen min la seg, jeg koste litt på han (elsket å bli strøket over panna) og på et fast tidspunkt gikk jeg ut. Tror kanskje en bamse eller noe ble trykket mot ham idet jeg gikk... noe sånt. Bruke tid på å roe ned i god tid før legging og som sagt gjøre ting i noenlunde samme rekkefølge. Det har det første jeg kom på, men kanskje gjør du alt dette allerede. Og i noen perioder er de bare mer urolige og trenger mer trygghet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #3 Skrevet 10. august 2022 Har faste rutiner, med bad(noen ganger) kveldsmat, tannpuss, i seng, lese bok og synge ett par sanger. Om jeg bare går etter dette så ender det med skrik og gråt.. Anonymkode: 3ef52...39d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #4 Skrevet 10. august 2022 Barnet kan sove tilsynelatene og ligge rolig lenge og "snorke" før jeg så beveger meg ut, så våkner det... ender opp med å sitte inne på rommet hele kvelden Anonymkode: 3ef52...39d
DMS Skrevet 10. august 2022 #5 Skrevet 10. august 2022 Har ikkje tips til å forkorte tida, for det har uansett ikkje fungert på dei to av barna mine som har slitt med å roe ned og finne søvnen (3. barnet har egentleg aldri vore vanskeleg å legge, så måtte ikkje «gjere» noke der). Men lydbok hjalp meg frå å gå frå forstanden. Eit lite tips om ikkje anna ☺️ Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #6 Skrevet 11. august 2022 Med toåringen her har det hjulpet å sette på en spilleliste med rolige barnesanger/nattasanger når vi går ut av soverommet. Da vi gikk fra å sitte der inne til hun sovnet, til å gå ut før hun hadde sovnet, startet jeg med korte turer. "Jeg skal bare på do", "jeg må henge opp klesvasken, så kommer jeg inn igjen", "jeg skal en tur inn til storesøster, så kommer jeg tilbake". Gradvis ble turene ut lengre, og nå trenger hun ikke lenger at vi sitter der inne til hun sovner (noe som tar en evighet for tiden). Det fungerte bedre enn å prøve å snike seg ut, for med den snikingen virket det bare som hun ble opptatt av å passe på at vi ikke gikk og nesten hadde vanskeligere for å sovne av den grunn. Anonymkode: 23c32...56e 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #7 Skrevet 11. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): a vi gikk fra å sitte der inne til hun sovnet, til å gå ut før hun hadde sovnet, startet jeg med korte turer. "Jeg skal bare på do", "jeg må henge opp klesvasken, så kommer jeg inn igjen", "jeg skal en tur inn til storesøster, så kommer jeg tilbake". Gradvis ble turene ut lengre, og nå trenger hun ikke lenger at vi sitter der inne til hun sovner (noe som tar en evighet for tiden). Det fungerte bedre enn å prøve å snike seg ut, for med den snikingen virket det bare som hun ble opptatt av å passe på at vi ikke gikk og nesten hadde vanskeligere for å sovne av den grunn. Dette har funket hos oss også. Hvis hun er veldig trøtt, kan jeg sitte i fem minutter til hun sovner. Hvis jeg ser at hun kommer til å bruke litt tid, sier jeg bare at "mamma skal rydde kjøkkenet, så nå går jeg" eller noe tilsvarende. Hun er 2,5 nå og det er overhodet ingen problem, tidlig i vår trodde jeg at jeg skulle sitte der inne resten av livet 😂 Anonymkode: 833f5...aca 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (På 10.8.2022 den 22.25): Har ett barn som snart er 2 år gammelt. Har hatt perioder hvor han har sovet i sprinkelseng, men har den siste tiden sovet i senga mi. Har nå kjøpt juniorseng, i håp om at barnet vil sove der. Problemet er at jeg må sitte inne med barnet veldig lenge før det sovner, og det våkner av hver minste lyd. Følger med om jeg beveger meg, og veldig vanskelig å snike seg ut etter han har sovnet. Våkner i tillegg noen ganger i løpet av kvelden og blir sittende minst en halvtime til da.. Noen gode råd for hva jeg kan gjøre? Om jeg bare går ut begynner han å hylskrike. Anonymkode: 3ef52...39d han er bortskjemt Anonymkode: c5db0...583
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå