Gå til innhold

Uplanlagt gravid og usikker

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en klump uten følelser og tanker. Dette er helt riktig. Hjertet er bare en muskel, ikke legg noe mer følelser i det.

Jeg hadde tatt abort. Å starte på nytt er tungt. Hadde bare kost meg med de to jeg allerede har. Plutselig har nr.3 spesielle behov også. Man vet aldri.

Anonymkode: 2dd35...874

Et foster er ganske utviklet lenge før uke 12,men jeg gidder ikke diskutere med folk som bruker dehumaniserende (og ikke minst kunnskapsløse) ord på et lite menneske https://nnds.no/2019/06/05/svangerskapet-fra-unnfangelse-til-fodsel/  må bare tilføye, normalt pleier jeg å skrive at en kan snakke med amathea etc, og ellers ikke så mye mer i disse usikker og abort-trådene. Men når noen kommer med direkte feilinformasjon til ts for å overtale dem til å ta abort, så reagerer jeg. Ja abort er lovlig i Norge, men hvis noen skal ta abort bør det i det minste skje på bakgrunn av informert samtykke og ikke idiotiske svar som inneholder feilinformasjon for å påvirke på et forum 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er et personlig valg som kun du kan finne ut av! 

Skrevet

Jeg møtte ny mann og fikk barn igjen da de to andre var 12 og 13, var en stor overgang å få en som var helt avhengig av meg når jeg hadde to selvstendige barn fra før. Men så mye glede for både oss og de andre barna :)

Anonymkode: ec083...ce3

Skrevet

Har en følelse av at du vil beholde.

Skrevet

Når det er en ønsket graviditet så ville jeg beholdt 😊

Anonymkode: c33eb...cc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde tatt abort. Å starte på nytt er tungt. Hadde bare kost meg med de to jeg allerede har. Plutselig har nr.3 spesielle behov også. Man vet aldri.

Nei, man vet aldri. Plutselig får nr.1 eller 2. omfattende behov, mens nummer 3 er frisk og blir en velsignelse. 

Anonymkode: 6b8da...535

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, man vet aldri. Plutselig får nr.1 eller 2. omfattende behov, mens nummer 3 er frisk og blir en velsignelse. 

Anonymkode: 6b8da...535

Og da burde man fokusere på nr.1 og nr.2. Får en av de omfattende behov er det veldig dumt å plutselig ha enda en som skal ha oppmerksomhet. 

Topsi skrev (49 minutter siden):

Et foster er ganske utviklet lenge før uke 12,men jeg gidder ikke diskutere med folk som bruker dehumaniserende (og ikke minst kunnskapsløse) ord på et lite menneske https://nnds.no/2019/06/05/svangerskapet-fra-unnfangelse-til-fodsel/  må bare tilføye, normalt pleier jeg å skrive at en kan snakke med amathea etc, og ellers ikke så mye mer i disse usikker og abort-trådene. Men når noen kommer med direkte feilinformasjon til ts for å overtale dem til å ta abort, så reagerer jeg. Ja abort er lovlig i Norge, men hvis noen skal ta abort bør det i det minste skje på bakgrunn av informert samtykke og ikke idiotiske svar som inneholder feilinformasjon for å påvirke på et forum 

Det er ikke feilinformasjon å si at et foster, ikke et «lite menneske» men et foster som like godt kunne vært en svulst, har tanker og følelser. Det har de ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og da burde man fokusere på nr.1 og nr.2. Får en av de omfattende behov er det veldig dumt å plutselig ha enda en som skal ha oppmerksomhet. 

Det er ikke feilinformasjon å si at et foster, ikke et «lite menneske» men et foster som like godt kunne vært en svulst, har tanker og følelser. Det har de ikke. 

Som sagt, jeg diskuterer ikke med folk som bruker feil og dehumaniserende ord om et foster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...