Gå til innhold

Hvor lang tid tar fostermedisinkontroll?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer for voksne innvandrere. Det er en elev som snakker minimalt med norsk som viste frem en sms hvor hun hadde fått time til fostermedisin( er det nip test?) Hun sa "jeg ikke komme på skolen i morgen"

Jeg har ikke barn selv.  Pleier slike undersøkelser å ta så lang tid at en hel skoledag må settes av🤔 greit for meg å vite i såfall.

Anonymkode: f2591...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er tidlig ultralyd og NIPT-test eller ordinær ultralyd. Selve ultralyden tar ikke mer enn 20-30 minutter, NIPT-testen er bare en blodprøve, så den går også fort. Selve tiden på sykehuset er kanskje en liten time (regner med forsinkelser da det er vanlig 😄), så med mindre det er 2-3 timers reisevei en vei til sykehuset, så bør det ikke ta hele dagen. 

Anonymkode: 4983e...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkludert ventetid og forsinkelse kan det fort ta 1,5 time pluss reisetid. 

Anonymkode: d1f21...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Regner med det er tidlig ultralyd og NIPT-test eller ordinær ultralyd. Selve ultralyden tar ikke mer enn 20-30 minutter, NIPT-testen er bare en blodprøve, så den går også fort. Selve tiden på sykehuset er kanskje en liten time (regner med forsinkelser da det er vanlig 😄), så med mindre det er 2-3 timers reisevei en vei til sykehuset, så bør det ikke ta hele dagen. 

Anonymkode: 4983e...874

Apropos nipt. Er det noe man selv må betale for?

Får innvandrere som har tradisjon med søskenbarnekteskap ekstra undersøkelser? Får de dekket nipt?

Anonymkode: f2591...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Apropos nipt. Er det noe man selv må betale for?

Får innvandrere som har tradisjon med søskenbarnekteskap ekstra undersøkelser? Får de dekket nipt?

Anonymkode: f2591...e48